ارز دیجیتال آزمایشی امارات متحده و عربستان سعودی رونمایی می‌شود

جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
امارت متحده عربی و عربستان سعودی ارز دیجیتال آزمایشی را به منظور انجام پرداخت‌های بین‌المللی راه‌اندازی کردند.
تبلیغات

به گزارش CCN امارت متحده عربی و عربستان سعودی، دو کشور که دومین صندوق ثروتمند پادشاهی جهان را در اختیار دارند، به تازگی ارز دیجیتال آزمایشی خود را راه‌­اندازی کردند.

براساس پایگاه خبری Emirates News Agency ارز دیجیتال عربستان و امارات یکی از هفت طرحی است که قرار است در هردو کشور اجرا شود. این ارز دیجیتال محدود به بانک‌های تشکیل شده در سال ۲۰۱۶ است. شورای اجرایی این طرح نیز در تاریخ ۱۹ ژانویه با یکدیگر ملاقات کردند و پس از ملاقات، این شورا اعلام کرد که ارز رمزپایه برای پرداخت‌های بین‌المللی میان بانک مرکزی و بانک‌های محلی دو کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ارز رمزنگاری شده به عنوان روشی برای آزمایش فناوری بلاکچین و انجام تراکنش‌ها بین دو کشور اجرایی شده است. خلاصه‌ای از اعلامیه این شورا بر لزوم گسترش استفاده از فناوری بلاکچین تاکید می‌کند و می‌گوید:

ارز دیجیتال متکی به استفاده از پایگا‌ه‌های داده توزیع شده بین بانک مرکزی و بانک مشترک دو کشور است. این اقدامات به منظور حفظ منافع مشتری، تنظیم استانداردهای فناوری و ارزیابی خطرات امنیت سایبری انجام می‌شود. همچنین این پروژه تاثیر یک ارز مرکزی به روی سیاست پولی را تعیین می‌کند.

همان‌طور که سال گذشته CCN‌ گزارش داد، موسسات مالی هر دو کشور قبل از اجرای این طرح، فناوری جدید را به طور گسترده مورد مطالعه قرار دادند.

امارات

امارات متحده عربی، پناهگاهی امن برای  شرکت‌های بلاکچین

در ماه  دسامبر ۲۰۱۸ کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار امارات متحده عربی توکن‌های ICO را به عنوان اوراق‌بهادار به رسمیت شناخت. همچنین اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۹ در زمینه ایجاد چارچوب قانونی برای این پدیده تلاش خواهد کرد.

اگرچه مقامات امارات متحده عربی با احتیاط با ارزهای دیجیتال برخورد می‌کنند اما همچنان به طور فعال فعالیت‌های مرتبط با فناوری بلاکچین را تشویق می‌کنند.

ولیعهد دبی، شیخ حمدان بن محمد بن رشید آل مکتوم در سال ۲۰۱۶ طرح راهبردی بلاکچین را آغاز کرد که هدف از آن انتقال تمامی اسناد دولتی به روی فناوری بلاکچین تا سال ۲۰۲۰ بود.

همچنین بانک اسلامی امارات متحده عربی، فناوری بلاکچین را به منظور ثبت چک‌ها به روی پلتفرمی مبتنی بر بلاکچین در سال ۲۰۱۷ آزمایش کرد. پس از آزمایش موفقیت‌آمیز این پروژه، اجرای این طرح امسال به مرحله اجرایی رسید و تنها در ماه اول حدود یک میلیون چک به روی این پلتفرم ثبت شد.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ بانک حلال امارات متحده عربی، اولین بانکی بود که برای نقل‌وانتقال سکوک از فناوری بلاکچین مطابق با استانداردهای شرع استفاده کرد.

برخی از شرکت‌های پیشرو در زمینه بلاکچین و کریپتو در تلاش هستند با کشور امارات متحده عربی روابط خود در جهت استفاده و اجرای این فناوری‌ها گسترش دهند. پیش از این نیز امارات از صرافی مجازی Huobi استقبال کرده و قصد دارد تا سرویس پرداخت بین‌المللی را به همکاری ریپل در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات