نکاتی که باید پیش از سفر به امارات بدانید

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
امارات متحده عربی، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک است. این کشور با وجود وسعت کمی که دارد، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است.
تبلیغات

امارات متحده عربی، مجموعه‌ای از هفت شیخ‌نشین است. برای بیشتر افراد، امارات متحده عربی فقط به دبی خلاصه می‌شود؛ شهری مدرن با آسمان‌خراش‌های سربه فلک کشیده، جزایر پوشیده از درختان نخل، مراکز خرید بزرگی که وسعت بعضی از آن‌ها اندازه یک شهر کوچک است، پیست‌های اسکی سرپوشیده و ریزورت‌های ساحلی لوکس. فراتر از این زرق و برق‌های جذاب و دیدنی، شش شیخ‌نشین دیگر در امارات وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت خاص خود را دارند.

ابوظبی یکی دیگر از مقصدهای گردشگری مشهور در امارات متحده عربی است. این شهر، به‌عنوان قطب فرهنگی و تفریحی در امارات شناخته می‌شود. شارجه و راس الخیمه از دیگر مقصدهای توریستی در این کشور است که هر کدام حال و هوای خاصی دارند. اگر می‌خواهید از شلوغی و زرق و برق شهرها فاصله بگیرید، فرصت‌هایی برای بیابان‌گردی و گشت‌وگذار در منطقه‌ی کوهستانی حجر وجود دارد.

در مجموع، امارات یک مقصد توریستی کامل است که سلیقه‌های مختلف را راضی می‌کند. راهنمای سفر به امارات، شما را با این کشور دیدنی و جذاب، آشنا می‌کند. با کمک این راهنمای سفر می‌توانید سفری عالی و پربار به امارات برنامه‌ریزی کنید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

امارات در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +4 قرار دارد و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

عربی

واحد پول

درهم امارات

پیش‌شماره تلفنی

+۹۷۱

شماره‌های اضطراری

  • پلیس (موارد اضطراری) ۹۹۹
  • پلیس (موارد غیراضطراری) ۹۰۱
  • آمبولانس ۹۹۸
  • آتش‌نشانی ۹۹۷
  • گارد ساحلی ۹۹۶

جهت رانندگی

راست

وضعیت آب‌ و‌ هوا

امارات دارای آب‌وهوای بیابانی است یعنی زمستان‌های مطبوع و ملایم و تابستان‌های بسیار داغ و آفتابی دارد. رطوبت ناشی از خلیج فارس، تحمل گرمای تابستان را سخت‌تر می‌کند. میانگین بارندگی در امارات سالانه زیر ۱۰۰ میلی متر است و فقط محدود به ماه‌های زمستانی است. بارش باران بسیار کم اتفاق می‌افتد و معمولا در قالب رگبار است که می‌تواند گاهی بسیار شدید باشد.

این کشور از مجموع هفت شیخ‌نشین یا امارت تشکل شده است. تقریبا همه‌ی آن‌ها مشرف به خلیج فارس قرار دارند. یکی از آن‌ها یعنی فجیره، مشرف به خلیج عمان است. بزرگ‌ترین امارت که پایتخت را نیز در بر گرفته ابوظبی است و البته دبی نیز به خاطر امکانات توریستی مدرن و ساختمان‌های بلند و شیک، در سراسر دنیا مشهور است.

در دبی، میانگین دمای هوای روزانه، ۱۹٫۵ درجه سانتی‌گراد در ژانویه تا ۳۶٫۵ درجه در اوت است. در یک سال عادی، فقط ۹۸ میلی‌متر باران می‌بارد که بیشتر آن بین ماه‌های دسامبر تا مارس است.

بهترین زمان برای سفر

دبی

بهترین زمان برای سفر به امارات متحده عربی، در فصل زمستان است؛ یعنی از دسامبر تا فوریه که هوایی مطبوع و آفتابی دارد. بهتر است که از سفر در ماه‌های تابستانی با گرمای شدید و طولانی بپرهیزید. برای داشتن یک تعطیلات ساحلی عالی، بهترین ماه برای سفر، ماه‌های مارس و نوامبر است. ماه نوامبر به خاطر گرمای بیشتر دریا، برای سفر ارجحیت دارد. در تابستان از آنجایی که هوا بسیار گرم است، حتی برای آفتاب گرفتن و تفریحات ساحلی نیز، بهتر است که به امارات سفر نکنید.

هزینه‌های سفر

پیش از این در مورد فصل سفر به دبی توضیح دادیم. فصل سفر و تقاضای زیاد برای سفر به هر مقصد، روی هزینه سفر به آن تأثیرگذار خواهد بود. امارات و شهرهای مختلف آن هم از این قاعده مستثنی نیستند. زمستان، بهترین زمان برای سفر به امارات و فرار کردن از گرمای دبی است. هزینه‌های تور، بلیط هواپیما و حتی اقامت در این کشور در فصل «های سیزن»، به نسبت سایر فصل‌ها بیشتر می‌شود. اگر بخواهید با تور دبی سفر کنید، به‌دلیل تقاضای بالای گردشگران در زمستان، قطعا قیمت تور دبی به نسبت سایر ایام سال گران‌تر است. برای جستجوی سریع و انتخاب تور ارزان دبی از بین تورهای متنوع آژانس‌هاس مسافرتی می‌توانید از کجارو کمک بگیرید؛ اما اگر بخواهید بدون تور سفر کنید، به‌صورت کلی می‌توانیم هزینه‌های سفر به امارات را در قالب سفر ارزان، سفر میان‌رده و سفر لوکس تقسیم کنیم. به این ترتیب هزینه اقامت، خورد و خوراک و حمل‌و‌نقل را باید برای هر روزی که در شهرهای این کشور می‌گذرانید در نظر بگیرید. هزینه‌های روزانه در سفر به امارات به شکل زیر است:

مقاله‌های مرتبط:

    سفر ارزان: کمتر از ۶۰۰ درهم امارات

    هزینه اقامت در هتل ارزان ۲۵۰ تا ۴۵۰ درهم

    غذاهای محلی ارزان مثل شاورما، مزه، کاری سبزیجات ۱۵ تا ۳۰ درهم

    بلیط اتوبوس از دبی تا ابوظبی ۲۵ درهم

    سفر میان‌رده: از ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ درهم

    اتاق دوتخته در هتل ۵۰۰ تا ۷۵۰ درهم

    شام کامل ۱۵۰ تا ۴۵۰ درهم

    کرایه خودرو بیش از ۲۰۰ درهم

    سفر لوکس: بیش از ۱۴۰۰ درهم

    اقامت در هتل پنج ستاره بیش از ۱۰۰۰ درهم

    غذا در رستوران لوکس بیش از ۵۰۰ درهم

    ماساژ در اسپا بیش از ۴۵۰ درهم

    بلیط جاذبه‌ها ۶۰ تا ۴۰۰ درهم

    صرفه‌جویی در هزینه‌ها

    بیشتر مقصدهای گردشگری امارات را به خاطر لوکس بودن و داشتن امکانات توریستی مدرن می‌شناسند. در صدر همه‌ی آن‌ها دبی قرار دارد. ولی این بدان معنا نیست که در امارات نمی‌توانید سفری ارزان را تجربه کنید. اگر از هتل‌های لوکس، ریزورت‌های مدرن و رستوران‌های عالی فاصله بگیرید و غذاهای محلی یا قومی بخورید می‌توانید سفری ارزان را تجربه کنید. در امارات، هاستل‌ها و هتل‌های ارزان هم وجود دارد که با کمی جست‌وجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات