چطور از ورم پا در سفر هوایی پیشگیری کنیم؟

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ممکن است پس از یک سفر طولانی هوایی پایتان ورم کند که معمولا با درد همراه است؛ ولی با رعایت نکاتی ساده می‌توان از آن جلوگیری کرد.
تبلیغات

سفر به‌معنی فرصت بازدید از مکان‌های جدید، آشنایی با سایر مردم، گرفتن عکس یادگاری، ثبت خاطرات شیرین و حتی خرید است! و هیچ چیز به اندازه آن نمی‌تواند روحیه افراد را شاداب کند؛ ولی یکی از مواردی که ممکن است اندکی کام افراد را در سفرهای طولانی تلخ کند، ورم پا در هواپیما و درد ناشی از آن است. فرقی نمی‌کند بلیط هواپیما شما از چه کلاسی انتخاب شده باشد، نشستن روی صندلی هوایپما برای چندین ساعت می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. اینکه پاهای شما در طول سفر آسیب نبیند بسیار مهم است. از این‌رو، با رعایت چند نکته ساده می‌توان از ورم پا در سفر پیشگیری کرده و سفری لذت‌بخش و عاری از ناراحتی را تجربه کرد.

بلند کردن پاها

صندلی‌های هواپیما طوری طراحی شده‌اند که در قسمت پایینی صندلی جلو زیرپایی برای نفر پشتی تعبیه شده است. حتما از آن استفاده کنید و سعی کنید تا پاهای خود را طوری روی آن قرار دهید که اندکی از کف بالاتر باشد. این کار از تجمع خون در پاها جلوگیری می‌کند.

قرار دادن لوازم در کابین بالا

سفر هوایی

از قرار دادن لوازمی از قبیل کیف دستی یا چمدان در زیر پا خودداری کرده و سعی کنید تا آن‌ها را در کابین بالای مخصوص بار همراه مسافر قرار دهید. قراردادن اشیا در زیر پا یا صندلی اشتباه بزرگی است و باعث اشغال فضای پاها می‌شود و در نتیجه نمی‌توان به‌راحتی آن‌ها را تکان داد.

نوشیدن آب

سفر هوایی

مقدار زیادی آب بنوشید زیرا هیچ چیز به اندازه آن نمی‌تواند از خشک شدن بدنتان جلوگیری کند. کم آبی یکی از عوامل مهم گرفتگی عضلات است و در مواقعی که تحرک کمتری دارید، کاهش آب بدن بیشتر شده و در نتیجه باعث گرفتگی عضلات می‌شود. همچنین نوشیدن آب باعث می‌شود تا به دفعات برای رفتن به دستشویی از جای خود بلند شوید!

حرکت

سفر هوایی

جست و خیز به‌معنی بالا و پایین پریدن در داخل هواپیما نیست! بلکه منظور این است که در پروازهای طولانی مدت (بیش از ۶ ساعت) هر یک ساعت از جای خود بلند شده و اندکی راه بروید. این کار به جریان گردش خون در بدن کمک کرده و از ورم پاها و زانوها جلوگیری می‌کند.

توپ گلف

مراقبت از پا در سفر هوایی

تعجب نکنید! توپ گلف می‌تواند از ورم پاهای شما در هواپیما جلوگیری کند. چگونه؟ اگر امکان برخاستن و راه رفتن در هواپیما را ندارید یا از انجام مکرر آن خسته شده‌اید، توپ گلف را زیر پای خود قرار دهید و با پای خود آن را بغلتانید. تاثیر این کار شگفت‌انگیز است!

ورزش‌های پس از پرواز

سفر هوایی

اولین و مهم‌ترین کاری که پس از پرواز باید انجام دهید، پیاده‌روی است. البته پیاده‌روی ورم پا را تشدید می‌کند، پس بهتر است اول کمی استراحت کنید یا حتی دراز بکشید. سپس بنشینید و پاهای خود را ماساژ دهید. انگشتان دست را روی انگشتان پا قرار داده و سعی کنید تا آن‌ها را فشار دهید. این کار را برای چند بار تکرار کنید. سپس پاهایتان را با پماد ماساژ دهید. در مرحله بعد، انگشتان خود را شل کرده و سعی کنید تا آن‌ها را در هر طرف تکان دهید. برای ازبین‌بردن درد در قسمت مچ، آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت و برعکس بچرخانید. پس از انجام این مراحل، حالا نوبت پیاده‌روی است!

روش بعدی مراقبت از پاها، استفاده از آب گرم یا ولرم است. می‌توانید پاهای خود را برای دقایقی داخل آب قرار دهید. حتی در زمان انجام این کار می‌توانید از اسکراب یا ژل‌های طبیعی برای شست‌وشوی پاها استفاده کنید. این کار در عین تمیزی باعث احساس آرامش نیز خواهد شد.

سفر با هواپیما به‌دلیل کاهش زمان سفر نسبت به سفرهای زمینی، بهترین شیوه سفر برای مسیرهای نسبتا طولانی است. درکنار رعایت این نکات، به یاد داشته باشید که بخش بلیط هواپیما در کجارو به شما کمک خواهد کرد تا فهرست پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف به مقصد سفرتان را مشاهده و قیمت آن‌ها را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید بلیط ارزان هواپیما انتخاب کنید.

در حین سفر هوایی، حفظ سلامتی پاها بسیار مهم است و نکات ذکرشده نیز کاملا ساده و قابل اجرا هستند؛ بنابراین، هیچ عذر و بهانه‌ای برای رد آن‌ها وجود ندارد! زیرا باعث از بین رفتن ورم پا شده و تجربه سفر هوایی را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد. سفر هوایی خوبی را برای شما آرزومندیم!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات