ایسوس خاورمیانه از جدیدترین مدل‌های اولترابوک‌ و لپ تاپ گیمینگ رونمایی کرد

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 12 دقیقه
هفته گذشته ایسوس با برگزاری مراسمی در کشور امارات، از جدیدترین اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان سخت‌افزار به‌خصوص سخت‌افزارهای مخصوص بازی شناخته می‌شود. این شرکت تایوانی در CES 2019 حضور بسیار فعالی داشت و در جریان این رویداد بزرگ که اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ در لاس‌وگاس ایالات متحده برگزار شد، از محصولات جدید مخصوص بازی و لپ‌تاپ‌های سری ذن‌بوک و ویوو بوک خود رونمایی کرد.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

حال بخش خاورمیانه Asus با برگزاری مراسمی در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی که در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ مصادف با ۲۵ دی ۱۳۹۷ برگزار شد، ضمن معرفی محصولات جدیدش برای بازار خاورمیانه برخی از کامپیوترها و قطعات معرفی‌شده‌ی خود در CES 2019 برای اولین‌بار به معرض نمایش گذاشت.

در ابتدای این مراسم جف لو، مدیر منطقه خاورمیانه ایسوس، به روی استیج برگزاری مراسم آمد و ضمن خوشامدگویی و تشکر از رسانه‌هایی که در این مراسم شرکت کرده‌اند، اعلام کرد که خاورمیانه اولین جایی است که ایسوس تصمیم گرفته محصولات جدید معرفی‌شده‌ی خود در CES 2019 را در معرض نمایش بگذارد. وی سپس در ادامه‌ی صحبت‌های خود در رابطه با تاریخچه ایسوس صحبت‌هایی ارائه کرد. 

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

سال ۲۰۱۹، سی‌امین سالگرد تأسیس این شرکت تایوانی است. از ابتدا شعار ایسوس «در جست‌وجوی شگفتی» بوده است و پس از دستاوردهای متعددی که در این مدت در زمینه‌هایی مانند آی‌تی، بخش موبایل،‌ مادربرد، کارت گرافیک و مانیتورهای مخصوص گیمینگ برای ایسوس به دست آمده است، این شرکت کماکان روبه‌جلو حرکت می‌کند. در سال ۲۰۰۶، این شرکت با معرفی برند Republic of Gamers به‌صورت جدی وارد بازار محصولات مخصوص بازی شد. تابه‌حال، ایسوس موفق شده است که ۴۵۱۱ جایزه مختلف را دریافت کند. ۱۶ هزار نفر در سرتاسر جهان مشغول به کار در این شرکت هستند که از این تعداد ۵ هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه ایسوس قرار گرفته‌اند. درآمد ایسوس تنها در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۳ میلیارد دلار بوده است. لو چن در انتهای صحبت‌های خود ضمن دعوت از سی چن، تحلیل‌گر ارشد ارتباطات ایسوس، اعلام کرد که در نمایشگاه CES 2019 ذن‌بوک، ویوو بوک، نسخه جدید زفیروس و لپ‌تاپ هیبریدی مادرشیپ معرفی شده‌اند که در این مراسم به تفصیل در رابطه با آن‌ها صحبت خواهد شد.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

فلسفه طراحی محصولات ایسوس برخاسته از مردم است. بنا به‌گفته‌های سو چن، مهم‌ترین منبع الهام آن‌ها مردم هستند و از این طریق است که ترندهای طراحی روز دنیا مشخص ی‌شود. ترند اصلی طراحی امسال، بازگشت به ریشه‌ها است و به همین دلیل است که دو لپ‌تاپ جدید ایسوس یعنی ذ‌ن‌بوک و ویووبوک، برای طراحی سعی کرده تا به ریشه‌های خود بازگردد. ذن‌بوک با طراحی خود سعی دارد به روح کاربر آرامش دهد و از طرف دیگر ویوو بوک به کاربر خود انگیزه و شجاعت بدهد تا بتواند موارد جدیدی را کشف کند. یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی ذن‌بوک، الهام آن از ساعت مچی است. دلیل استفاده از ساعت مچی برای منبع الهام طراحی ذن‌بوک طراحی‌ای است که هرگز قدیمی نشود. با نگاه به سیر تحول ذن‌بوک‌ها از سال ۲۰۱۱ تا امسال متوجه می‌شوید که بسیاری از المان‌های اصلی در طراحی این لپ‌تاپ کماکان وجود دارند.

مدل جدید ذن‌بوک که با شعار Essence of Soul در ذهن طراحی شده است، Zenbook 13s نام دارد. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این لپ‌تاپ ۹۷ درصد بوده اما ایسوس با قرار دادن یک ناچ در بالای صفحه وب‌کم را نیز در این لپ‌تاپ برای کاربران خود قرار داده است. این لپ‌تاپ ۱۲ونیم درصد نسبت به مدل قدیمی‌تر خود کوچک‌تر شده است. اما این کوچکی باعث نشده که ایسوس عملکرد آن را فدا کند. پردازنده Core-i7 نسل هشتم اینتل به‌همراه کارت گرافیک مجزای انویدیا MX150، حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، این لپ‌تاپ را به یک غول کوچک تبدیل کرده است. باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا یعنی Zenbook 13s تا ۱۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

دیگر لپ‌تاپ جدید سری ذن‌بوک ایسوس که در این مراسم معرفی شد، لپ‌تاپ Zenbook 14 است. با اینکه از بسیاری جهات شباهت‌های بسیار زیادی به برادر کوچک‌تر خود دارد، اما دو فرق بسیار بزرگ بین این دو مدل وجود دارد. اولین فرق این لپ‌تاپ نامبرپد هوشمندی است که در ترک‌پد این ذن‌بوک ۱۴ تعبیه شده است. ترک‌پد این لپ‌تاپ به‌صورت خودکار قابلیت تشخیص استفاده از نامبر‌پد یا حرکت دادن نشانه روی صفحه را دارد و به این ترتیب نیازی نیست که کاربر برای استفاده از نشانگر ماوس نامبرپد را خاموش کند. دیگر ویژگی منحصربه‌فرد Zenbook 14، اسپیکرهای آن است. ذن‌بوک ۱۴ دارای ۴ اسپیکر است که صدا را به سمت بالا تولید می‌کنند و توسط شرکت هارمن کاردون تأیید شده‌اند. مشخصات سخت‌افزاری Zenbook 14 نیز دقیقا مانند برادر کوچک‌تر خود است. 

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

سری بعدی لپ‌تاپ‌هایی که سو چن در رابطه با آن‌ها در این مراسم توضیحات ارائه کرد، سری Vivo Book بود. این سری لپ‌تاپ‌ها برای کسانی طراحی شده است که همیشه رو به جلو حرکت می‌کنند. یکی از المان‌های منحصربه‌فرد این لپ‌تاپ‌ها، رنگ‌بندی آن‌ها است که امسال دو رنگ Peacock Blue و Coral Crush به رنگ‌های قبلی این لپ‌تاپ اضافه شده است. لبه‌های Vivo Book های جدید نیز دارای انحنا است و به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و به‌جای دیگر منتقل کرد. سری جدید ویوو بوک دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸ درصدی است. ارگو لیفت، دیگر ویژگی‌ای است که ایسوس در این سری جدید تعبیه کرده است. این ویژگی‌ با بالا آوردن صفحه کلید لپ‌تاپ به کاربر اجازه می‌دهد که تجربه‌ی تایپ کردن فوق‌العاده راحت‌تری داشته باشد. Vivo Book های سال ۲۰۱۹، ۷.۶ درصد نسبت به نسل قبلی خود کوچک‌تر شده‌اند و از لحاظ قدرتمندی نیز می‌توانند تا حد بسیار زیادی نیازهای کاربران خود را برطرف کنند. پردازنده نسل هشتم Core-i7 به همراه کارت گرافیک MX130 و تکنولوژی اینتل اوپتین که به کاربر اجازه می‌دهد در مولتی‌تسکینگ عملکرد سریع‌تری را شاهد باشد، از دیگر ویژگی‌های جذاب ویوو بوک‌های امسال محسوب می‌شوند. حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD به همراه ۲ ترابایت فضای هارد دیسک و تا ۱۶ گیگابایت رم دیگر مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها است. پس از معرفی لپ‌تاپ‌های جدید غیرگیمینگ ایسوس،‌ فیل لیانگ، مدیر بخش طراحی ایسوس به روی استیج آمد تا در رابطه با محصولات مخصوص بازی معرفی‌شده در CES 2019 توضیحاتی ارائه کند.

ایسوس در این مراسم مادرشیپ، ماشین قدرتمند و در عین حال قابل حمل خود را معرفی کرد

به‌گفته‌ی فیل لیانگ، هدف اصلی محصولات با برند Republic of Games ارائه‌ی بالاترین و بهترین تجربه گیمینگ برای کاربران است. آن‌ها برای طراحی محصولات برند ROG، سه کلمه اصلی را مدنظر خود قرار داده‌اند؛ Edgy، که مربوط‌به نوآوری می‌شود، Rebel که در رابطه با طرز فکر است و می‌خواهد المان‌هایی را در محصولات قرار بدهد که نشان دهد این محصولات، محصولات عادی‌ نیستند و به همین دلیل شاهد طراحی‌های غیرمتقارن و عجیب در این محصولات هستیم و درنهایت Fusion که می‌خواهد نشان بدهد آن‌ها می‌توانند محصولاتی بسازند که برای تمام کارها مناسب هستند. با این سه کلیدواژه اصلی، ایسوس در مراسم CES 2019 از دو محصول پرچم‌دار مخصوص بازی خود رونمایی کرد. این محصولات لپ‌تاپ‌های Zephyrus S و Mothership بودند. 

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

لپ‌تاپ مادرشیپ ایسوس، با هدف بازطراحی نحوه‌ی بازی کردن ساخته شده است. این لپ‌تاپ دارای بهترین سخت‌افزارهای موجود است و برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند بهترین را داشته باشند. یک لپ‌تاپ عمودی ۱۷ اینچی که دارای کیبوردی جداشونده است. تمام بدنه‌ی مادرشیپ از یک تکه آلومنیوم CNC شده، ساخته شده است و در مدیریت حرارت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جا می‌گذارد. یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از گیمرهایی که روی لپ‌تاپ خود مشغول به بازی هستند وجود دارد، صفحه کلید ثابت آن است. بسیاری از گیمرها علاقه دارند که صفحه کلید خود را با زاویه‌‌ای نسبت به نمایشگر استفاده کنند. به همین دلیل ایسوس در طراحی Mothership از یک صفحه کلید جداشونده استفاده کرده است که آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌کند. حالت کیبورد متصل، حالت استفاده از صفحه کیبورد شخصی، حالت استفاده از کیبورد به‌صورت مجزا و حتی حالت چهارمی که می‌توان یک نمایشگر دیگر به مادرشیپ متصل کرد؛ همه شیوه‌هایی هستند که گیمرها می‌توانند از مادرشیپ استفاده کنند. این لپ‌تاپ جدید تا ۳ صفحه‌نمایش خارجی را نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و ۴ اسپیکری که در زیر نمایشگر تعبیه شده است، تجربه فوق‌العاده فراگیری را برای گیمرها رقم می‌زند.

ایسوس با زفیروس اس، لپ‌تاپی ۱۷ اینچی را در بدنه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی قرار داده است

اما لپ‌تاپ دیگر ایسوس، Zephyrus S نام دارد. این لپ‌تاپ برای کسانی طراحی شده است که ضمن اینکه از رایانه خود برای بازی استفاده می‌کنند، اما لپ‌تاپ کارشان نیز به حساب می‌آید. به همین دلیل در طراحی این لپ‌تاپ سعی شده است تا ضمن حفظ عملکرد، زبان طراحی‌ای انتخاب شود که تفاوت خیلی زیادی با لپ‌تاپ‌های کاری عادی نداشته باشد. در طراحی زفیروس اس نیز دقیقا همان سه کلیدواژه Edgy، Rebel و Fusion حفظ شده است. این لپ‌تاپ باریک‌ترین لپ‌تاپ گمینیگ دنیا است که دارای کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Max-Q است. ۸۱ درصد نسبت نمایشگر به بدنه دارد و در حقیقت یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی است که در بدنه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی قرار گرفته شده است. زفیروس اس جدید نسبت به نسل قبلی خود ۲۳ درصد کوچک‌تر و ۴۰ درصد باریک‌تر شده و دارای یک دکمه مخصوص برای تنظیم حجم صدا است. فیل لیانگ برای ثابت کردن حرف‌های خود، یک کوله‌پشتی مخصوص لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی را به روی استیج آورد و از درون آن لپ‌تاپ زفیروس اس ۱۷ اینچی را بیرون کشید.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

پس از اتمام سخنان فیل لیانگ نوبت به ساشا کرون،‌ مدیر بخش بازاریابی تکنیکال ایسوس رسید. ساشا کرون در رابطه با دستاوردهای جدید این دو محصول جدید شروع به صحبت کرد. او سخنان خود را با وضعیت و جایگاه مستحکم برند ایسوس در خاورمیانه شروع کرد و در ادامه گفت در طراحی و ساخت مادرشیپ، مهم‌ترین نکته، نظر کاربران بوده است. لپ‌تاپ‌هایی که به‌عنوان جایگزین رایانه‌های شخصی خریداری می‌شوند معمولا سایز بسیار بزرگی دارند و به همین دلیل آن‌ها تصمیم به ساخت مادرشیپ گرفتند. آن‌ها به‌راحتی می‌توانستند لپ‌تاپ‌های قبلی خود را با سخت‌افزار جدید به‌روزرسانی کنند اما با نظرسنجی‌های که برگزار کردند، تصمیم به ساخت Mothership گرفتند. کیبوردی که در مادرشیپ تعبیه شده، در هنگام وصل بودن به‌طور خودکار شارژ می‌شود و هنگام جدا کردن ازطریق فرکانس رادیویی ۲.۴ هرتز با مادرشیپ در تماس است. همچنین این کیبورد تا ۸ ساعت باتری در خود نگه می‌دارد. اما دلیل اصلی انتخاب یک کیبورد جداشونده، شخصی بودن آن‌ها است. بسیاری از افراد به صفحه کلیدهای خود عادت دارند و عوض کردن آن‌ها برایشان سخت است. مادرشیپ این اجازه را به کاربران می‌دهد تا به‌راحتی از صفحه کلیدهای خود استفاده کنند.

باتوجه‌به پایه‌ای که ایسوس در مادرشیپ تعبیه کرده است، این لپ‌تاپ می‌تواند بین ۱۰۵ تا ۱۲۷ درجه تنظیم شود. برای ساخت هر یک دستگاه مادر شیپ، زمانی حدود ۲۰ ساعت به CNC قطعات فلز اختصاص داده می‌شود. اما ایسوس این کار را کرد تا بتواند به ضخامتی ۲۰ درصد باریک‌تر داشته باشد که این عدد در مقایسه با رقبا به ۵۰ درصد رسیده است.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

صفحه‌نمایش مادرشیپ، صفحه نمایشی ۱۴۴ هرتزی با زمان پاسخگویی تنها ۳ میلی‌ثانیه است و اولین لپ‌تاپ با تکنولوژی Wi Fi 6 به حساب می‌آید و حتی دارای پورت ورودی لن هم است. ایسوس در طراحی این لپ‌تاپ از تکنولوژی‌هایی استفاده کرده است که تا ۵ تا ۱۰ سال آینده خیال گیمر را از بابت سخت‌افزار راحت می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین چالش‌های لپ‌تاپ‌های گیمینگ، سیستم‌های خنک‌کنندگی آن‌ها است. به‌دلیل حالت منحصربه‌فرد عمودی مادرشیپ و فن‌هایی که در پشت این لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند، هوایی که وارد دستگاه می‌شود، هرگز بسیار گرم نمی‌شود و به همین دلیل فن‌های مادرشیپ همیشه در حال چرخیدن نیستند. هیت‌پایپ‌هایی که درون این لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند، به‌صورت هوشمندانه‌ای جایگذاری شده‌اند. ایسوس گارانتی می‌کند که پردازنده مادرشیپ همیشه روی ۴.۸ گیگاهرتز باقی خواهد ماند و حتی تا مواردی تا ۵ گیگاهرتز نیز می‌توان آن را اورکلاک کرد. مادرشیپ در نرم‌افزار بنچ‌مارک سینه‌بنچ امتیاز ۱۶۵۰ را به دست آورده است. فن‌های تعبیه‌شده در مادرشیپ نیز فن‌های ۸۳ تیغه‌ای است که از LPC ساخته شده‌اند و حتی دارای فناوری تمیزکردن خودکار نیز هستند.

عملکرد فن‌های مادرشیپ نیز بسیار هوشمندانه است. سه حالت ۳۵ دسیبل یا بدون صدا، ۴۵ دسیبل و ماکسیمم سه حالتی هستند که در کاربر می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند. یک وب‌کم به همراه مادون قرمز و پشتیبانی از تکنولوژی تشخیص چهره ویندوز هلو به همراه ۴ اسپیکری که در زیر نمایشگر این لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند و عملکردی شبیه به یک ساندبار را دارند و توانایی تولید صدای فوق‌العاده‌ای دارند، از دیگر ویژگی‌های مادرشیپ به حساب می‌آید. کارت گرافیک مادرشیپ نیز کارت گرافیکی ۱۸۰ واتی است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

اما کرون در ادامه صحبت‌های خود به‌سراغ لپ‌تاپ زفیروس اس رفت. این لپ‌تاپ ۱۷ اینچی دارای یک کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Max-Q است و باریک‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی دنیا به حساب می‌آید. ۱۸.۷ میلی‌متر ضخامت آن بوده و بدنه‌ی آن تماما از فلز ساخته شده است. اولین نسخه از لپ‌تاپ زفیروس، ۱۸ ماه پیش وارد بازار شد و تنها در همین بازه‌ی زمانی کم، این همه تغییر را در آن شاهد هستیم. ۸۱ درصد نسبت بدنه به نمایشگر این لپ‌تاپ است که ممکن است نسبت به ذن‌بوک و ویوو بوک‌های جدید بسیار کم به نظر بیاید اما این نمایشگر دارای فناوری جی‌سینک انویدیا بوده و همچنین دارای نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی است. فناوری به‌نام اوپتیموس در این لپ‌تاپ تعبیه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد با خاموش کردن کارت گرافیک در هنگام استفاده‌های روزمره، عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهد. زیرا نمایشگرهایی که دارای فناوری جی‌سینک هستند، همیشه نیاز دارند از کارت گرافیک اصلی استفاده کنند.

با اینکه زفیروس اس فاقد وب‌کم تعبیه‌شده روی نمایشگر است، یک وب‌کم با وضوح تصویر 1080p برای آن ساخته شده است که به‌راحتی روی مانیتور قرار می‌گیرد. این وب‌کم حتی دارای محلی برای اتصال سه پایه هم است و میکروفون‌های تعبیه‌شده روی آن توانایی حذف صدای اضافی محیط را دارند. وای فای ۵ نیز از دیگر ویژگی‌های زفیروس اس است.

مراسم رونمایی محصولات ایسوس

هر دو لپ‌تاپ جدید سری ROG ایسوس شارژ ازطریق پورت USB-C را نیز پشتیبانی می‌کنند و حتی شما می‌توانید در هنگامی که از لپ‌تاپ استفاده نمی‌کنید، با استفاده از یک شارژر موبایل ۵ واتی، لپ‌تاپ‌های خود را شارژ کنید.

پس از اتمام سخنان کرون، مراسم رونمایی ایسوس از جدیدترین محصولات خود در خاورمیانه به اتمام رسید و حضار فرصت این را پیدا کردند که این محصولات جدید را از نزدیک مشاهده کنند. متاسفانه در رابطه با قیمت و زمان عرضه‌ی این محصولات در این رویداد اطلاعاتی ارائه نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات