ویزای دانشجویی شینگن چگونه صادر می‌شود؟

پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای حوزه شینگن، پس از اخذ پذیرش باید برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن اقدام کنند.
تبلیغات

ویزای دانشجویی نوع خاصی از ویزا است که از طرف کشور مقصد به به دانشجوی پذیرفته‌شده در یک مؤسسه آموزشی معتبر در آن کشور اعطا می‌شود. دارنده ویزای دانشجویی برای اقامت در کشور مقصد به هیچ مدرک دیگر که شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد را تأیید کند، نیاز ندارد.

کشورهای عضو پیمان شینگن نیز جزو کشورهایی محسوب می‌شوند که به غیر از دانشجویان شهروند کشورهای عضو، سایر دانشجویان ملزم به دریافت نوع خاصی از ویزای شینگن موسوم به ویزای دانشجوی شینگن هستند. به عبارت دیگر، از آنجایی‌که مدت زمان اقامت دانشجویان بین‌المللی بیشتر از ۹۰ روز است، بنابراین، این گروه مشمول دریافت نوع خاصی از ویزای شینگن به نام ویزای ملی (National Visa) یا ویزای نوع D می‌شوند.

شینگن دانشجویی

چه کسانی باید ویزای دانشجویی شینگن دریافت کنند؟

دانشجویان غیر اروپایی که شهروندی کشورهای عضو ناحیه شینگن را در اختیار ندارند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به اروپا سفر کنند، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی شینگن هستند. علاوه‌بر دریافت ویزای دانشجویی شینگن، اگر زمان اقامت دانشجویان بیشتر از ۹۰ روز باشد، دانشجویان ملزم به دریافت اجازه اقامت برای یک سال آموزشی کامل از کشور مقصد هستند.

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی شینگن

فرم درخواست ویزا در ابتدا لازم است فرم درخواست از اینترنت دانلود شده و به‌طور کامل و با دقت تکمیل شود. فرم درخواست می‌تواند به‌صورت الکترونیکی تکمیل شده یا پرینت گرفته و تکمیل شود. پس از تکمیل فرم و امضا، فرم درخواست باید به‌صورت دستی به سفارت، کنسولگری یا نماینده معتبر کشور مقصد در کشور مبدا دانشجو تحویل داده شود.

  • گذرنامه معتبری که حداقل سه ماه تا پایان مدت آن اعتبار داشته باشد.
  • اسناد تمکن مالی مستنداتی که تأمین مخارج دانشجو را در طی اقامت در اتحادیه اروپا تضمین کند. این مستندات می‌تواند از قبیل پول نقد قابل تبدیل به ارز معتبر، چک مسافرتی، بلوک پول در حساب بانکی، کارت اعتباری یا... باشد.
  • اسناد محل اقامت ارائه مستندانی در مورد محل اقامت دانشجو در کشور مقصد. این مدارک برای دانشجویانی که ثابت کنند کمک‌ هزینه (فاند) کافی در طول تحصیل خود دریافت می‌کنند، لازم نیست.
  • دو قطعه عکس که شرایط و مشخصات ارائه‌شده توسط سفارتخانه کشور مقصد را دارا باشند.
  • ارائه برنامه سفر
  • بیمه سفر و پزشکی که در طول مدت اقامت شما در ناحیه شینگن معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از دانشگاهی که دانشجو از آن اجازه تحصیل گرفته‌ است.
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
شینگن دانشجویی

بسته به اینکه برای دریافت ویزای کدام کشور اقدام می‌کنید، ممکن است سفارت یا کنسولگری آن کشور مدارکی اضافه بر این مدارک را از شما درخواست کند. برای مثال، بسیاری از کشورها علاوه‌بر مدارک فوق گواهی عدم سو پیشینه دانشجو را در فهرست مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا قرار می‌دهند.

ویزای دانشجویی توسط کدام مرجع صادر می‌شود؟

دانشجو باید ازطریق سفارتخانه یا کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن را دارد، برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند.

مدت زمان اعتبار ویزا چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای شینگن به‌طور معمول ۹۰ روز در بازه زمانی ۱۸۰ روزه است. چنانچه دانشجو برای ادامه تحصیل خود به زمان بیشتر از ۹۰ روز نیاز داشته باشد، باید برای دریافت اجازه اقامت برای مدت‌ زمان متناسب با شرایط خود اقدام کند. دریافت اجازه اقامت پس از ورود به کشور مقصد و با ارائه ویزای شینگن امکان‌پذیر است. اجازه اقامت به‌صورت مهر در پاسپورت شما درج می‌شود. ویزای شینگن دانشجویان چندبار ورود است و در مدت‌زمان اعتبار ویزا (بدون دریافت اجازه اقامت) می‌توانند به‌ صورت نامحدود به کشورهای ناحیه شینگن سفر کنند.

شینگن دانشجویی

دریافت ویزای دانشجویی شینگن ازطریق ویزای دانشجویی سایر کشورها

اگر هم‌اکنون دارای ویزای دانشجویی از کشوری خارج از ناحیه شینگن بوده و قصد بازدید از کشورهای ناحیه شینگن را داشته باشد، می‌تواند برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن اقدام کند. برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن از این طریق دو شرط اساسی و ضروری وجود دارد. اول آنکه متقاضی باید حداقل یک ماه قبل از اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن در کشوری (خارج از ناحیه شینگن) که ویزای دانشجویی آن را در اختیار دارد، اقامت داشته باشد.

همچنین، دانشجو فقط در زمان تحصیل در آن کشور می‌تواند ویزای دانشجویی شینگن دریافت کند. اگر دانشجو قصد دارد پس از اتمام تحصیل خود از کشورهای اتحادیه اروپا بازدید کند، باید ازطریق سفارتخانه آن کشورها در کشور خود (و نه ازطریق ویزای دانشجویی در کشوری که تحصیل می‌کند) برای دریاقت ویزای توریستی اقدام کند.

شینگن دانشجویی

مدت زمان لازم برای صدور ویزا چقدر است؟

بررسی درخواست برای صدور ویزای شینگن دانشجویی حداکثر سه ماه طول می‌کشد. برای دارندگان ویزای دانشجویی سایر کشورها، نتیجه درخواست ویزا معمولا در یک ماه اول پس از ارائه درخواست مشخص می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات