آمازون سرویس استریم فیلم و سریال رایگان IMDb Freedive را راه‌اندازی کرد

یک‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آمازون هفته‌ی گذشته، به‌صورت رسمی سرویس استریم فیلم و سریال IMDb Freedive را راه‌اندازی کرد. گفتنی است این سیستم از تبلیغات پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

آمازون، یکی از شرکت‌های بزرگ‌ حوزه‌ی تجارت الکترونیک، اخیرا نخستین سرویس استریم فیلم و سریالش را راه‌اندازی کرده که از آگهی‌های تبلیغاتی پشتیبانی می‌کند. هدف آمازون از راه‌اندازی این سرویس به‌دست‌گرفتن سهم بیشتری از بازار تبلیغات دنیا است.

این سرویس که آی‌ام‌دی‌بی فری‌دایو (IMDb Freedive) نام دارد و پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرد، آرشیوی نسبتا غنی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را شامل می‌شود که ازطریق وب‌سایت رسمی IMDb یا ستاپ‌باکس فایر TV آمازون و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافه به‌منظور خرید اشتراک برای تماشا دردسترس هستند. گفتنی است IMDb یکی از زیرشاخه‌های شرکت بزرگ آمازون به‌شمار می‌آید.

آرشیو IMDb Freedive روزبه‌روز غنی‌تر می‌شود

نماینده‌‌ای از IMDb به وب‌سایت وال‌استریت ژورنال اعلام کرده روز‌به‌روز به تعداد فیلم‌ها و سریال‌های موجود در سرویس IMDb Freedive افزوده می‌شود. هم‌اکنون می‌توان ازطریق این سرویس، سریال‌‌های زیادی ازجمله The Bachelor و Duck Dynasty و حتی آثار کلاسیکی نظیر Dallas و Gilligan's Island را تماشا کرد. درضمن، فیلم‌های متعددی مثل Dracula و A Few Good Men نیز در آن به‌چشم می‌خورند.

برآوردها از ارزش تقریبا ۲۱۰ میلیارد دلاری بازار تبلیغات مبتنی بر تلویزیون حکایت می‌کند و سرویس‌های استریم فیلم و سریال نیز بخشی از این بازار را تشکیل می‌دهند. همچنین طبق ادعای کارشناسان، Amazon رفته‌رفته به‌سوی تبدیل به یکی از غول‌های بزرگ‌ دنیای تبلیغات آنلاین پیش می‌رود. به‌زودی، این شرکت به سومین شرکت بزرگ در بازار تبلیغات دیجیتالی آمریکا تبدیل خواهد شد و پشت‌سر دو شرکت بزرگ و شناخته‌شده‌ی آلفابت و فیسبوک خواهد ایستاد.

IMDb Freedive آمازون / Amazon

آمازون در‌حال‌حاضر فقط ۴ درصد از این بازار را دراختیار دارد؛ ولی این شرکت نشان داده قصد دارد تمرکز زیادی روی این بخش بگذارد؛ خصوصا بدین‌دلیل که آمازون اخیرا به‌طرز عجیبی به‌دنبال استخدام نیروی جدید در این حوزه بوده است.

آمازون با سرویس Prime مدت‌ها است که در حوزه‌ی استریم محتوا حضور دارد و با تولید برنامه‌های محبوبی نظیر گرند تور (با اجرای مجریان سابق تاپ‌گیر) توانسته به‌ محبوبیت درخورتوجهی دست پیدا کند. این سرویس در ابتدا چندان شناخته‌شده نبود؛ اما با گذر زمان و به‌لطف برنامه‌ریزی حساب‌شده، اکنون یکی از رقبای نت‌فلیکس به‌شمار می‌آید.

IMDb Freedive سرویسی کاملا رایگان با تکیه بر آگهی تبلیغاتی است

آمازون برای افزایش محبوبیت سرویس پرایم، پول بسیار زیادی برای تولید و خرید حق‌پخش محتوای ویدئویی خرج کرده است. در بین فیلم‌ها و سریال‌های پخش‌شده در سرویس آمازون پرایم، آثاری همچون Transparent و The Marvelous Mrs. Maisel دیده می‌شود که تحسین منتقدان را برانگیختند.

بااین‌حال، IMDb Freedive برخلاف آمازون پرایم قرار است سرویسی کاملا رایگان باشد و به‌جای دریافت پول از مردم، به آن‌ها آگهی تبلیغاتی نشان دهد. IMDb Freedive درواقع قرار است رقیبی مستقیم برای Pluto TV و Tubi TV باشد. درضمن، بد نیست بدانید شرکت Sinclair Broadcast Group نیز قصد دارد به‌زودی با سرویسی مشابه به‌نام STIRR به این حوزه ورود کند.

اکثر سرویس‌های استریم فیلم و سریال محبوب هیچ‌گونه محتوای تبلیغاتی ندارند و به‌جای آن مبلغ مشخصی به‌عنوان حق اشتراک از کاربرانشان دریافت می‌کنند. هولو که کارش را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و مدتی است با سریال The Handmaid's Tale بر سر زبان‌ها افتاده، یکی از معدود شرکت سرویس‌هایی است که هنگام پخش فیلم‌ها و سریال‌هایش آگهی‌های تبلیغاتی نمایش می‌دهد. بااین‌حال، کاربران هولو می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر از شرّ تبلیغات خلاص شوند.

دیدگاه شما کاربران زومیت دراین‌باره‌ چیست؟ آیا از سرویس‌های استریم محتوا نظیر نت‌فلیکس استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات