مایکروسافت و قرارداد ۱.۷ میلیارد دلاری با وزارت دفاع آمریکا

یک‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نقش‌آفرینی در زنجیره‌ی تأمین دولت، از کم‌ریسک‌ترینِ کسب‌وکارها است؛ کاری که غول فناوری ردموندی با جدیت به‌دنبال آن است.
تبلیغات

مایکروسافت با شرکت در مناقصه‌ی برون‌سپاری پروژه‌ی تأمین تمامی سرویس‌ها و زیرساخت‌های ابری وزارت دفاع، به‌دنبال تصاحب قرارداد مشارکت ۱۰ میلیارد دلاری تأمین زیرساخت‌های دفاعی آمریکا است. علاوه‌بر آن نیز اخیراً قراردادی به ارزش ۴۸۰ میلیون دلار نیز برای تولید یک هدست واقعیت افزوده پیشرفته به منظور استفاده‌ی نیروهای نظامی در میادین جنگ، منعقد کرده است.

طبق اعلام پنتاگون در روز جمعه‌ی گذشته نیز، اکنون مایکروسافت موفق به انعقاد قراردادی ۵ ساله به ارزش ۱.۷۶ میلیارد دلار با موضوع ارائه سرویس‌های تشکیلاتی برای وزارت دفاع، گارد ساحلی و نهادهای امنیتی آمریکا شده است. مایکروسافت پیش از این نیز با اعلام اینکه پیشرفته‌ترین فناوری‌هایش را دراختیار ارتش ایالات متحده قرار خواهد داد، به حمایت بی‌قید و شرطش از صنایع دفاعی اقرار کرده بود.

دراین‌میان بعضاً اعتراضاتی از جانب کارکنان مایکروسافت مبنی بر نارضایتی از کاری که نتیجه‌ی آن کشتار مردم است، مشاهده می‌شود. به‌طور مثال می‌توان به انعقاد قرارداد تولید هالولنز برای ارتش آمریکا اشاره کرد.

Hololens

برد اسمیت، مشاور ارشد مایکروسافت، درجایی عنوان کرد که این شرکت همواره دغدغه‌ی پیشگیری و دفع اثرات غیرانسانی فناوری‌های جدید را دارد و این درحالی بود که در همان بحث دوباره اشاره‌ای داشت که:

ما درصدد این هستیم تا سیلیکون ولی بداند که در ارتش هم ارزش‌های انسانی و اخلاقی سرلوحه بوده و به آن بها داده می‌شود.

البته برنده‌ی مناقصه‌ی قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری مشارکت در تأمین زیرساخت‌های دفاعی هنوز معلوم نشده است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که وزارت دفاع با هدف اینکه سیستم‌های ابری و دسکتاپ را یکپارچه کند، در این مناقصه به مایکروسافت کمک می‌کند؛ لیکن کارشناسان شانس آمازون را در برنده شدن مناقصه بیشتر از سایر رقبا می‌دانند.

اسمیت در جای دیگری هم درخصوص اعتراضات برخی کارکنان گفته بود آن‌هایی که راضی نیستند تا روی این پروژه‌ها کار کنند، می‌توانند به بخش‌های دیگر شرکت منتقل شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات