چطور در ۱ ماه ۲۵ کتاب بخوانیم؟

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اگر از روش تندخوانی برای تسریع در عمل مطالعه استفاده کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا آخر بخوانید.
تبلیغات

در این مقاله روش فوق پیشرفته‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که تندخوانی را روشی منسوخ می‌داند: فتوریدینگ/عکس خوانی ذهنی

اگر آهسته تر از چیزی که دوست دارید، مطالعه می‌کنید و به‌دنبال راهی هستید که نه‌تنها سرعت مطالعه شما را افزایش می‌‌دهد بلکه به سرعت بتوانید اطلاعات را جذب کنید، بهترین منبع دوره فتوریدینگ (عکس خوانی ذهنی) پاول شیلی است.

جک کنفیلد، نویسنده کتاب پرفروش اصول موفقیت

دکتر پاول شیلی تحقیقات خود را درباره‌ی ذهن انسان از سال ۱۹۷۵ شروع کرد و متناسب با ذهن انسان سیستمی برای مطالعه و یادگیری تدوین کرد که روش فتوریدینگ نامیده می‌شود. این روش تاکنون در ۱۸۵ کشور و به ۲۰ زبان مختلف به‌صورت حضوری و غیرحضوری ارائه شده است.

 آنتونی رابینز، نویسنده کتاب‌های بیداری غول درون و قدرت بی‌پایان درباره این روش می‌گوید:

من دیدم پاول شیل توانست با سیستم خودش به‌نام فتوریدینگ (عکس‌خوانی ذهنی)، به افراد بی‌شماری کمک کند تا بتوانند به سریع‌ترین و مؤثرترین مسیر موفقیت برسند. مهم نیست که چه چیزی را باید مطالعه کنید، او به شما یاد می‌دهد که چطور در یک سوم زمان آن را بخوانید.

 آیا فتوریدینگ در ایران هم وجود دارد؟

در سال ۱۳۹۵ سیستم مطالعه و یادگیری فتوریدینگ با نام عکس‌خوانی ذهنی توسط محمدمهدی زندوکیلی ارائه و بنیانگذاری شد که بعدا در مجموعه‌ای با نام روش مطالعه که ایشان تأسیس کرد، این سیستم به شکل‌ کارگاه‌های حضوری ارائه شد. در سال ۱۳۹۶ دوره‌های غیرحضوری این سیستم را رونمایی کردند که تا الآن دوره‌ غیرحضوری سیستم عکس‌خوانی ذهنی یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین دوره‌های غیرحضوری آموزش این سیستم است. این دوره منبع اصلی یادگیری روش فتوریدینگ شناخته شده است. در سال ۱۳۹۷ کتاب عکس‌خوانی ذهنی به‌عنوان اولین کتاب رسمی آموزش این سیستم توسط بنیان‌گذار آن یعنی محمد‌مهدی زندوکیلی روانه بازار شد.

از همان روزهای اول مجموعه روش مطالعه اعلام کرد که با روش تندخوانی مخالف است و عنوان «تندخوانی روشی منسوخ شده» را در صفحات مجازی منتشر کرد. برخی از دلایل علمی این ادعا در مقاله «چهار رازی که مدرسان تندخوانی به شما نخواهند گفت» شده است.

بیایید نگاهی داشته باشیم به نظرات افراد مختلف، از اساتید تندخوانی تا افراد معمولی که قبلا از روش تندخوانی استفاده کرده بودند. آن‌ها بعد از دیدن نتایج روش فتوریدینگ نظراتشان را برای ما ارسال کردند.

 نظر یکی از مدرسان و محققان تکنیک‌های حافظه و تندخوانی در اهواز (دانش‌آموخته سیستم عکس‌خوانی ذهنی):

ما در تندخوانی روش‌هایی داریم که ۶ ماه زمان نیاز دارد برای دریافت آن ولی یک مزیت برتر عکس‌خوانی ذهنی این بود که در ۶ جلسه قابل دریافت بود و کیفیت فوق‌العاده‌ای را می‌تواند شخص در مطالعه تجربه کند.

 نظر یکی از مدرس دانشگاه، کارمند پتروشیمی و کارشناس ارشد مهندسی نفت (دانش‌آموخته سیستم عکس‌خوانی ذهنی):

قبل از دوره عکس‌خوانی ذهنی در چند ماه یک کتاب را می‌خواندم اما در حین دوره و کمتر از ۱۲ روز۶6 کتاب را به‌راحتی و با کیفیت عالی در فهم و یادآوری خواندم.

 نظر یکی از دانشجویان مقطع دکتری (دانش‌آموخته سیستم عکس‌خوانی ذهنی):

قبل از دوره عکس‌خوانی ذهنی ریاضی عمومی ۱ را چند سال میخواستم بخوانم ولی گیر کرده بودم اما بعد از یادگیری عکس‌خوانی ذهنی همان کتاب را ۶ ساعته مطالعه کردم به شکلی که تسلط کامل به آن دارم و با جزییات در ذهنم است. همچنین گرامر زبان دکتری را در ۶ ساعت به شکل منسجم و با جزییات خواندم.

 نظر یکی از طلاب حوزه علمیه (دانش‌آموخته سیستم عکس‌خوانی ذهنی):

بعد از یادگیری سیستم عکس‌خوانی ذهنی توانستم در ۴ هفته حدود ۲۵ کتاب با مجموع ۶۰۰۰ صفحه را با فهم و درک بالا مطالعه کنم و اگر هم روزی مطالب این کتاب‌ها را فراموش کنم و نیاز به یادآوری آن‌ها داشته باشم، حداکثر در دو ساعت می‌توانم یادآوری آن‌ها را انجام ‌دهم.

 نظر یکی از کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و وکیل پایه یک دادگستری (دانش‌آموخته سیستم عکس‌خوانی ذهنی):

نیاز به مطالعه بسیار زیاد داشتم که در دو دوره تندخوانی شرکت کردم و در یک دوره متاریدینگ شرکت کردم که تمرین‌های فوق‌العاده سختی داشتند که نتیجه‌ای هم نداد اما در دوره عکس‌خوانی ذهنی تمرین‌های ساده و زودبازده‌ای داشت که در کمتر از ۱۲ روز به نتیجه‌ای رسیدم که الآن روزی یک ساعت مطالعه دارم ولی با این تفاوت که شب قبل کتابم را انتخاب می‌کنم و فردا کتاب را با عکس‌خوانی ذهنی مطالعه می‌کنم و کنار می‌گذارم و نیازی نیست مثل گذشته هفته‌ها درگیر کتاب باشم.

 نگاه به گوشه‌ای از مطالب صفحه «۴ رازی که مدرسان تندخوانی به شما نخواهند گفت»

  • وجود تکنیک‌های ساده برای افزایش سرعت پردازش چشم و افزایش تمرکز:
  • در سایر روش‌های تندخوانی ملزم هستید تمرین‌های زیادی انجام دهید اما در این صفحه با یک تکنیک ساده به نام «تکنیک نارنگی» شما به سرعت مناسبی در مطالعه دست می‌یابید.
  • وجود دلایل و آزمایش‌های علمی و عملی درباره ذهن و تناقض تندخوانی که به‌سادگی قابل رد شدن نیستند.
  • یک آزمایش عملی ساده که در یکی از رازها بیان می‌شود با عنوان «تمرین ستاره» که می‌تواند سد ذهنی هر کسی که فکر می‌کند بهترین روش مطالعه، مطالعه کلمه به کلمه خطی است را بشکند و با این آزمایش ساده می‌توانید به گوشه‌ای از عملکرد صحیح ذهن‌تان پی‌ببرید که متأسفانه در مطالعه‌های رایج رعایت نمی‌شود.

 چند تفاوت کلیدی عکس‌خوانی ذهنی با تندخوانی

۱) نداشتن تمرین‌های سخت و طولانی:

تمام کسانی که تندخوانی را قبل از عکس‌خوانی کار کرده بودند اذعان داشتند که تمرین‌های عکس‌خوانی ذهنی فوق‌العاده ساده و زودبازده بوده و معمولا از لفظ بازی بجای تمرین استفاده می‌کنند چون معتقد هستند کارهایی که به اسم تمرین در حین دوره انجام دادند، صرفا بازی‌های لذت بخشی بوده که نتایج شگفت‌انگیزی را در زمان کم به ارمغان آورده است

۲) زودبازده بودن در ۱۲ روز:

این سیستم برخلاف تندخوانی که بازه‌های چند ماهه برای یادگیری مطالعه سریع دارد، در ۶ جلسه و کمتر از ۱۲ روز این سیستم را ارائه می‌کند و شما می‌توانید با اجرای دستورها گفته‌شده در آموزش، در کمتر از ۱۲ روز این سیستم را یاد بگیرید و نتایج آن را مشاهده کنید.

۳) استفاده از ذهن ناخودآگاه و سرعت ۲۵ هزار کلمه در دقیقه در ورود اطلاعات:

برخلاف تندخوانی که درباره‌ی سرعت‌های ۱۰۰۰ کلمه در دقیقه صحبت می‌کنند در این سیستم گفته می‌شود که شما می‌توانید حداقل با سرعت ۲۵ هزار کلمه در دقیقه اطلاعات را به ذهن ناخودآگاه خود ارسال کنید و اجازه دهید ذهن ناخودآگاه این اطلاعات را پردازش کند و در مراحل بعدی بتوانید در کمتر از چند ساعت اطلاعات مورد نظرتان را به‌صورت آگاهانه دریافت کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

۴) اهمیت و تکیه این سیستم به یادگیری و فهم درست مطالب نه صرفا عبور سریع چشم که در تندخوانی به آن تأکید می‌شود:

برخلاف تندخوانی که بیشترین تکیه بر افزایش سرعت دریافت کلمات در واحد زمانی است، این سیستم نه‌تنها تمرین‌هایی برای این بخش ندارد بلکه با استفاده از کل ذهن می‌تواند یک سرعت فوق‌العاده با درک مطلب و قدرت یادآوری بالا را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵) قابل استفاده برای تمام متن‌ها(فتوریدینگ برخلاف تندخوانی یک سیستم است نه یک روش):

این سیستم محدودیت‌های تندخوانی را در استفاده از متن‌های مختلف ندارد و فرقی نمی‌کند که متن شما فنی و تخصصی باشد و یک متن ساده عمومی بلکه برای تمام این متن‌ها راهکار دارد که بتوانید نسبت به حالت عادی، سرعت و کیفیت مطالعه خوبی را تجربه کنید و برای تمام متن‌های عمومی و تخصصی راهکارهای مطالعه با کیفیت دارد.

 جهت دریافت اطلاعات جامع‌تر نسبت به سیستم عکس‌خوانی ذهنی (فتوریدینگ) می‌توانید به صفحه «عکس‌خوانی ذهنی (فتوریدینگ) از ۰ تا ۱۰۰» مراجعه کنید. این صفحه باتوجه‌به ادعای مجموعه روش مطالعه  کامل‌ترین منبع عکس‌خوانی ذهنی است.

 در انتها پیشنهاد می‌کنیم کلیپ کوتاه زیر از نتایج فتوریدینگ در آمریکا که مربوط‌به ۱۵ سال قبل است را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات