جیپ رانگلر یک ستاره ایمنی یورو NCAP دریافت کرد

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین مدل جیپ رانگلر در تست‌های ایمنی Euro NCAP نتوانسته بیش از یک ستاره‌ ایمنی دریافت کند ولی با این وجود همچنان بهتر از فیات پاندای جدید با صفر ستاره ایمنی است.
تبلیغات

اخیرا Euro NCAP روی چندین مدل خودروی جدید تست ایمنی انجام داده و نتایج جالبی منتشر کرده است. خودروهای جدید تست‌شده از کلاس‌ها و سازندگان گوناگونی هستند و می‌توان از بین آن‌ها به آئودی Q3، بی‌ام‌و X5، هیوندای سانتافه‌ی جدید، جگوار I-Pace، پژو ۵۰۸ جدید، ولوو V60 و ولوو S60 اشاره کرد. تمامی خودروهای نام‌برده موفق به دریافت پنج ستاره‌ی ایمنی کامل در تست تصادف شده‌اند که البته با توجه به سطح فناوری و سابقه‌ی سازندگان آن‌ها چنین نتیجه‌ای خیلی هم دور از انتظار نبود. اما آنچه باعث تعجب شده نتایج به‌دست‌آمده توسط جیپ رانگلر جدید و مدل جدید فیات پاندا است.

Jeep Wrangler

جیپ رانگلر تنها توانسته یک ستاره‌ی ایمنی دریافت کند و این نقص مربوط به ضعف این خودرو در سیستم‌های ایمنی مدرن و هوشمند است. با اینکه رانگلر یک خودروی جدید و مدرن است اما در بازار اروپا تنها سیستم ایمنی این خودرو بوق هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سیستم محدود کننده‌ی سرعت هستند. از نظر تعداد کیسه‌های ایمنی، این آفرودر با سابقه و محبوب به ایربگ راننده و سرنشین و ایربگ‌های جانبی مجهز است.

Jeep Wrangler

داستان فیات پاندا حتی اسفبارتر است چون این ایتالیایی کوچک نتوانسته هیچ ستاره‌ی ایمنی دریافت کند و به‌گفته‌ی Euro NCAP این خودرو هیچ یک از استانداردهای لازم برای یک خودروی ایمن را ندارد و تنها سیستم ایمنی آن یک هشداردهنده‌ی نبستن کمربند ایمنی است. موضوع بدتر این است که سیستم‌های مدرن ایمنی همچون رانندگی بین خطوط و سیستم ترمز اضطراری خودکار را حتی به‌صورت آپشن نیز نمی‌توانید در فیات پاندا دریافت کنید.

fiat panda

گرچه بیشتر خودروهایی که Euro NCAP امسال تست کرده توانسته‌اند پنج ستاره‌ی ایمنی کامل را دریافت کنند اما همیشه اوضاع بر وفق مراد خودروسازان نیست. برای مثال هیوندای سانتافه‌ی جدید نیز در مدل‌هایی که به سقف پانوراما مجهز هستند دارای ایرادی است که می‌تواند منجر به باز شدن خود به خودی ایربگ جانبی شود. بی‌ام‌و X5 نیز عملکرد خوبی را در ایربگ زانو به نمایش نگذاشته و عملکرد ایربگ زانو در این خودرو مانند مدل ۲۰۱۷ سری 5 مشکل دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات