سلطه اپل و سامسونگ بر بازار گوشی های رده بالا طی تابستان ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ اپل و سامسونگ توانسته‌اند به سلطه‌ی خود بر بازار گوشی‌های رد‌ه‌بالا ادامه‌ دهند و هواوی نیز در تعقیب این دو رقیب است.
تبلیغات

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Counterpoint، عرضه‌ی جهانی گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ با کاهشی ۵ درصدی روبه‌رو بوده است. در عین حال، بازار گوشی‌های رده‌بالا رشد قابل‌توجهی به خود دیده است.

در سراسر ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر، فروش جهانی گوشی‌هایی با قیمت ۴۰۰ دلار یا بیشتر به‌میزان ۲۲ درصد افزایش یافته است. این مسئله نشان‌دهنده‌ی افزایش سالانه‌ی ۱۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته است. از مجموع آمار گوشی‌های رده‌بالای به‌فروش رفته، تقریبا نیمی از آن‌ها به آیفون‌های اپل مربوط می‌شود.

سامسونگ با فاصله‌ی نسبتا زیادی از رقیب آمریکایی خود، به ۲۲ درصد از این بازار بسنده کرده است. در جایگاه سوم نیز شاهد حضور هواوی هستیم که توانسته سهمی ۱۲ درصدی را از این بازار به‌دست آورد. که هواوی برای اولین‌بار شاهد دورقمی شدن سهم خود از بازار گوشی‌های رده‌بالا بوده است.

آمار فروش گوشی رده بالا در فصل سوم ۲۰۱۸ / Q3 High-End Phone Sales in 2018

سهم شرکت‌های مختلف براساس بازه‌ی قیمت گوشی‌ها

اما اگر آمارها را به گوشی‌هایی در بازه‌ی قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار محدود کنیم، می‌بینیم که سامسونگ با سهم ۲۵ درصدی رتبه‌ی اول را نصیب خود کرده است. در عین حال، اپل و هواوی به‌ترتیب با ۲۱ و ۱۷ درصد سکوهای دوم و سوم را به‌خود اختصاص داده‌اند. دو شرکت ویوو و اوپو نیز به‌لطف محبوبیت خود در چین توانسته‌اند در فهرست پنج شرکت برتر جای گیرند. شیائومی نیز با سهم ۶ درصدی از این بخش از بازار به رتبه‌ی ششم بسنده کرده است.

در زمینه‌ی گوشی‌های ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلاری، همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل و سامسونگ به حکمرانی بر بازار ادامه داده‌اند و در مجموع سهم ۸۲ درصدی را از این بازار نصیب خود کرده‌اند. در عین حال، در بازار گوشی‌های گران‌تر از ۸۰۰ دلار، تنها اهالی کوپرتینو توانسته‌اند به جایگاهی درخور دست پیدا کنند. به‌لطف مدل‌هایی همچون آیفون ۱۰، ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس، شرکت تحت‌رهبری تیم کوک به سهم ۷۹ درصدی از این بخش از بازار دست پیدا کرده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

درنهایت، اگرچه شرکت چینی وان‌پلاس نتوانسته در فهرست پنج شرکت برتر جهان از نظر فروش جایگاهی برای خود پیدا کند؛ اما مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint از این تولید‌کننده‌ی چینی با‌عنوان سریع‌ترین شرکت در زمینه‌ی رشد در بازار گوشی‌های ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلاری یاد کرده است. وان‌پلاس این رشد سریع را مدیون محبوبیت خود در بازارهایی همچون هند، چین و بریتانیا است. گوگل نیز توانسته در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ به رشد خود در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه‌دهد. اهالی مانتن‌ویو توانسته‌اند در بازارهای اروپای غربی و آمریکای شمالی در فهرست پنج تولید‌کننده‌ی اول قرار گیرند.

در ادامه می‌توانید فهرست پنج شرکت برتر در مناطق مختلف جهان را مشاهده کنید.

رتبه/منطقه

آمریکای شمالی

خاورمیانه و آفریقا

آمریکای لاتین

اروپای غربی

اروپای مرکزی و شرقی

چین

آشیای شرقی و اقیانوسیه (به‌جز چین)

هند

اول

اپل

اپل

سامسونگ

اپل

سامسونگ

اپل

اپل

وان‌پلاس

دوم

سامسونگ

سامسونگ

اپل

سامسونگ

اپل

هواوی

سامسونگ

سامسونگ

سوم

ال‌جی

هواوی

هواوی

هواوی

هواوی

ویوو

سونی

اپل

چهارم

موتورولا

شیائومی

موتورولا

وان‌پلاس

ال‌جی

اوپو

وان‌پلاس

ایسوس

پنجم

گوگل

وان‌پلاس

ال‌جی

گوگل

وان‌پلاس

شیائومی

هواوی

هواوی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات