مورگان استنلی: سرویس ویدیویی اپل تا سال ۲۰۲۵ به درآمد ۴ میلیارد دلاری دست می‌یابد

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته‌ی تحلیلگر مشهور، مورگان استنلی، تمرکز اپل روی سرویس ویدیویی خود درآمد ۴ میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۲۵ برای این شرکت به‌ارمغان می‌آورد.
تبلیغات

بر همگان واضح است که که اپل در سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی کسب‌و‌کار سرویس‌محورِ خود کرده است. پس از مؤفقیت اپل موزیک در صنعت موسیقی و استقبال روزافزون کاربران از این سرویس، حال اپل قصد دارد درآمد‌های خود از این ناحیه را افزایش دهد.

مورگان استنلی، مؤسسه تحلیلیِ مطرحِ مسائل مربوط به اپل انتظار دارد که اهالی کوپرتینو از سرویس استریم ویدیو خود به درآمد چندین میلیارد دلاری دست پیدا کنند.

با توجه به رشد خیره‌کننده‌ی درآمد‌های اپل از کسب‌و‌کار سرویس‌محورِ خود در سال‌های اخیر، اکنون سهام‌داران دیدی مثبت به این شیوه‌ی کسب‌و‌کار دارند و قدرت رشد این حوزه را به‌خوبی درک کرده‌اند.

کتی هوبرتی، یکی از تحلیلگران مطرح حوزه‌ی فناوری می‌گوید:

ما باور داریم که سرویس ویدیویی اپل زودتر از تصور سهام‌داران به یک واقعیت بدل خواهد شد. در حالی که اپل نخستین شرکت در این حوزه نخواهد بود؛ اما مشتریان جذاب و وفادار اپل این شرکت را قادر می‌سازند تا سرویس ویدیویی خود را علیرغم نقص‌های محتوایی نسبت به نتفلیکس، رشد دهد.

در همین راستا، وی پیش‌بینی خود از قیمت هر سهمِ اپل را از ۲۳۲ دلار با افزایش ۷ درصدی تا ۲۴۵ دلار بالا برد. او پیش‌بینی می‌کند که کسب‌و‌کار ویدیوی اپل در ۶ سال آینده قادر است به درآمد ۴.۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند؛ او برای سال ۲۰۱۹، درآمد نیم میلیون دلاری را برای کوپرتینویی‌ها پیش‌بینی کرده است.

همانطور که می‌دانید، اپل اکنون پرارزش‌ترین برند فناوری در دنیا است و با فروش ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان، اکنون قدرت اجرایی بسیاری را در دست دارد. طبق گفته‌ی هوبرتی، ویدیو، سلامت، خانه‌ی هوشمند، اتوموبیل‌های خودران و واقعیت افزوده از حوزه‌هایی هستند که اپل توان رقابت در آن‌ها را دارد.

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش به معافیت‌های مالیاتی دولت ترامپ برای شرکت‌های فناوری اشاره می‌کند. به باور وی، ورود سرمایه‌ی اپل به داخلِ خاک ایالات‌ متحده می‌تواند سهام این شرکت را به‌صورت پایدار رشد دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات