هواوی مکانیزم هوش مصنوعی تخصیص منابع را عامل عملکرد بالای گوشی‌های خود می‌داند

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با انتشار بیانیه‌ای که حاصل مذاکره با UL، توسعه‌دهنده‌ی بنچمارک 3DMark است، دلیل عملکرد بالای گوشی‌های هوشمند خود را استفاده از هوش مصنوعی برای تخصیص منابع سخت‌افزار عنوان می‌کند.
تبلیغات

هواوی اعلام کرده که طی جلسه‌ای با شرکت UL که در واقع توسعه‌دهنده‌ی بنچمارک 3DMark است، بحث‌هایی را در خصوص روش‌های انجام بنچمارک داشته و به توافقات مثبتی در راستای همکاری دو جانبه دست یافته است.

هواوی تشریح کرده است که گوشی‌های هوشمند این شرکت از مکانیزم تخصیص منابع سخت‌افزاری استفاده می‌کند، از این‌رو در سناریوهای مختلف شاهد نیاز به میزان متغیری از درگیر شدن منابع است. جدیدترین نسل از گوشی‌های هوشمند هواوی از تکنولوژی‌های پیشرفته و خلاقانه از جمله هوش مصنوعی برای بهبود تخصیص منابع استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که گوشی‌های این شرکت قادرند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند، حال آنکه در سناریوهای مختلف به پوشش نیازهای کاربر می‌پردازند.

هرچند UL نگرش هواوی را در این خصوص پذیرفته است؛ اما به عملکرد گوشی‌های هوشمند آن در زمان اجرای اپلیکیشن‌های بنچمارک انتقاد می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده، گوشی‌های هوشمند هواوی با تشخیص اجرای اپلیکیشن‌های بنچمارک، وارد حالتی از عملکرد با عنوان Performance Mode می‌شوند تا بهترین عملکرد ممکن را ارائه کنند. UL عنوان کرده است که انتظار دارد تا گوشی‌های هوشمند عملکردی مشابه اجرای برنامه‌های عادی در زمان اجرای اپلیکیشن‌های بنچمارک نمایش دهند.

Huawei در راستای احترام به حقوق کاربران خود، امکان فعال یا غیرفعال کردن حالت Performance Mode‌ را از طریق رابط کاربری EMUI 9.0 در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها از این طریق بتوانند در خصوص استفاده از حداکثر قدرت سخت‌افزاری گوشی تصمیم‌گیری کنند.

همچنین دو کمپانی هواوی و یو اِل، در خصوص متدلوژی‌های مربوط به انجام تست‌های بنچمارک در حالت عادی به توافقاتی دست یافته‌اند. هواوی و یو اِل همکاری‌هایی را برای بهبود استانداردهای بنچمارک انجام خواهند داد تا نیازهای تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و رسانه‌ها در آن پیش‌بینی شده باشد. در حال حاضر یو اِل نام گوشی‌های هوشمند پی ۲۰، پی ۲۰ پرو، نوا ۳ و آنر پلی هواوی را از لیست نتایج بنچمارک خود حذف کرده و مقرر شده است تا پس از در دسترس گرفتن حالت Performance Mode توسط تمامی کاربران، شاهد قرار گرفتن دوباره‌ی نتایج در لیست یو اِل باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات