طراح سابق جگوار و رولزرویس، به شرکت فاو چین پیوست

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مدیر بخش طراحی سابق جگوار و رولز رویس، به گروه خودروسازی فاو چین اضافه شد.
تبلیغات

امروز در خبری غیرمنتظره، مقامات برند فاو (FAW) یکی از چهار شرکت خودروسازی بزرگ چین، پیوستن مدیر طراحی سابق رولز رویس و جگوار به برند لوکس این شرکت موسوم به هنگ چی (Hongqi) را تأیید کردند. جایلز تیلور، به‌عنوان معاون بخش طراحی جهانی فاو و مدیر ارشد خلاقیت (CCO) فعالیت خواهد کرد.

Giles Taylor

مسئولیت اصلی تیلور در کنار چینی‌ها، خلق استراتژی‌های طراحی و مدل‌های مفهومی منحصربه‌فرد برای برند لوکس و زیرمجموعه‌ی فاو، شرکت هنگ چی است. علاوه بر این، این طراح باسابقه مرکز طراحی پیشرانه‌ی فاو در مونیخ آلمان را تأسیس خواهد کرد تا مدل‌های مفهومی و تولیدی جدید در این مرکز متولد شوند. در این مرکز، تیلور رهبری گروهی متشکل از طراحان بااستعداد در سطح جهانی را برعهده خواهد داشت. این طراح بریتانیایی، ۱۳ سال در شرکت جگوار فعالیت کرده و حاصل کار آن مدل XK و نسل فعلی XJ بوده است. در سال ۲۰۱۲، تیلور به تیم رولز رویس اضافه شد؛ ۶ سال فعالیت او در رولز رویس شامل مدل‌های لوکس و گران‌قیمت فنتوم جدید (Phantom)، کروک داون (Dawn)، اولین شاسی‌بلند رولز رویس کالینن و مدل مفهومی و خودران 103EX می‌شود. اما چگونه طراحی با چنین سابقه‌ی درخشانی، یک شرکت چینی را انتخاب می‌کند؟

Giles Taylor

اگر بخواهیم موارد مالی را کنار بگذاریم که بدون شک چینی‌ها هزینه‌ی سنگینی برای به‌خدمت گرفتن تیلور پرداخت کرده‌اند، پیدا کردن چالش جدید، مهم‌ترین عامل است. باید از این دیدگاه به درک این تصمیم این طراح بریتانیایی وارد شد؛ تیلور به عنوان یک طراح شناخته شده، به‌دنبال چالش جدید و رشد بیشتر در یک محیط کاری متفاوت است. تیلور با پیوستن به گروه فاو و یاری رساندن به طراحی خودروهای هنگ چی، ارزش خود را بیشتر از همیشه ثابت می‌کند. مطمئناً پرورش دادن یک برند ناشناخته‌ی چینی به سطح بالاتر، از حفظ کردن جایگاه تثبیت شده‌ی رولز رویس در دنیای خودرو، چالش بیشتری دارد.

Giles Taylor

تیلور در رابطه با تصمیم خود گفت:

به‌شدت منتظر مسیر کاری جدید با فاو هستم. هنگ چی، به‌عنوان قدیمی‌ترین و مشهورترین برند خودروساز چینی، فرهنگ تاریخی غنی و عمیقی به‌همراه خود دارد. عوامل الهام‌بخش زیادی در پیرامون این شرکت وجود دارد تا با خودروهای جدید و مدرن، به عصر تازه‌ای وارد شود.

ژو لیپینگ، رئیس هیئت مدیره‌ی فاو با اشاره به اهمیت فراوان پیوستن تیلور به هنگ چی گفت:

معتقد هستم که حضور تیلور، به هنگ چی برای رسیدن به هدف نهایی، ایجاد یک برند اصیل، بهترین خودروساز در چین و شناخته شده در تمام جهان، کمک‌کننده خواهد بود.
Giles Taylor

برند هنگ چی که در زبان چینی به‌معنی «پرچم قرمز» است، سال ۱۹۵۸ بنیان گذاشته شد. در آن دوران که تا سال ۱۹۸۱ ادامه یافت، تنها مقامات ارشد دولتی اجازه‌ی استفاده از محصولات این برند را داشتند. این برند در دهه‌ی ۱۹۹۰ احیاء شد تا محصولات متنوع برای گروه‌ بیشتری از مشتریان به‌فروش برساند. هنگ چی و بسترن (Besturn) از برندهای زیرمجموعه‌ی گروه فاو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات