نتیجه‌ی نظرسنجی: معرفی کرین 980 و اکسپریا XZ3 مهم‌ترین اتفاقات ایفا 2018

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ ما را بر آن داشت تا مهم‌ترین اتفاقات این رویداد بزرگ در شهر برلین را در نظرسنجی زومیت به رأی بگذاریم.
تبلیغات

ایفا بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با فناوری در اروپا و یکی از مهم‌ترین رویدادهای این عرصه است که به‌صورت سالانه در کشور آلمان برگزار می‌شود. دنیای گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال فاصله گرفتن از ایفا است و شرکت‌ها بیشتر به برگزاری رویدادهای اختصاصی خود روی آورده‌اند؛ از این رو هیجان چنین نمایشگاه‌های بزرگی برای علاقه‌مندان به گوشی‌ها رو به افول می‌گذارد. در نظرسنجی هفته‌ی گذشته ۳۳.۶۸ درصد از کاربران معرفی اکسپریا ایکس زد ۳ سونی را مهم‌ترین اتفاق هفته‌ی ایفا می‌دانند؛ نکته‌ی جالب دیگر اختصاص ۳۳.۶۸ درصد از آرای دیگر به رونمایی از تراشه‌ی کرین ۹۸۰ هواوی بود که بدین‌ ترتیب این دو با کسب میزان یکسانی از آرا مهم‌ترین اتفاقات ایفای ۲۰۱۸ از نظر کاربران زومیت انتخاب شدند. در نظرسنجی هفته‌ی گذشته هفت گزینه‌ی زیر به رأی گذاشته شدند:

  • معرفی کرین ۹۸۰ به عنوان اولین تراشه‌ی هفت نانومتری دنیای موبایل
  • معرفی اکسپریا ایکس زد ۳ سونی
  • اولین تلویزیون اولد 8K دنیا
  • معرفی پردازنده‌های ویسکی‌لیک و امبرلیک اینتل
  • اولین تلویزیون کیولد 8K دنیا
  • معرفی لپ‌تاپ‌های جدید لنوو
  • معرفی لپ‌تاپ‌های جدید سری سوئیفت ایسر

اما ایفای امسال همانند سال‌های گذشته میزبان تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌های جدید بود؛ سری سوئیفت ۷ ایسر جذاب‌ترین محصول این شرکت در ایفا بود و دو سری سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ نیز با تغییرات زیاد به‌روزرسانی شدند. ایسوس نیز محصولات متفاوتی از سری ذن‌بوک را همراه خود به برلین آورده بود. سری جدید لپ‌تاپ‌های یوگا، تینک‌پد ایکس وان اکستریم و لپ‌تاپ‌ مبتنی بر معماری آرم لنوو نیز از دیگر محصولات مهم به نمایش درآمده در ایفای امسال بودند. گزینه‌های مرتبط با معرفی لپ‌تاپ‌های جدید با کسب کم‌ترین آرا، کم اهمیت‌ترین اتفاق ایفا از نظر کاربران زومیت شناخته شدند.

تلویزیون‌های 8K اولین حضور عمومی خود در نمایشگاه‌های فناوری را در ایفای ۲۰۱۸ تجربه کردند. ال‌جی نخستین اولد 8K دنیا را در ایفا به نمایش گذاشت و سامسونگ نیز اولین تلویزیون QLED خود را به برلین آورده بود. هیچ‌یک از این دو شرکت کره‌ای اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی تلویزیون‌های 8K خود اعلام نکرده‌اند. توشیبا نیز دیگر شرکتی بود که اولین تلویزیون مجهز به پنل 8K خود را در ایفا معرفی کرد. به ترتیب ۱۰.۷۱ و ۷.۹۴ درصد آرا تلویزیون OLED و QLED کره‌ای‌ها را بهترین محصولات معرفی شده دانسته‌اند. پردازنده‌‌های کم مصرف ویسکی‌لیک و امبرلیک اینتل نیز دیگر محصولات مهم معرفی شده در ایفای امسال بودند که با ۸.۸۱ درصد آرا چهارمین انتخاب کاربران محسوب می‌شوند. در ادامه می‌توانید نمودار دایره‌ای نتایج این این نظر سنجی را در ادامه مشاهده کنید:

نتیجه نظرسنجی ایفا ۲۰۱۸
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات