افتتاح فروشگاه بدون صندوق استارتاپ Standard Cognition در سانفراسیسکو

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ Standard Cognition به تقلید از آمازون گو، اولین فروشگاه بدون صندوق خود را در سانفرانسیسکو بازگشایی کرد.
تبلیغات

 استارتاپ Standard Cognition، فروشگاه جدید بدون صندوق و بدون نیاز به اسکن اقلام خریداری‌شده را در سانفرانسیسکو راه‌اندازی کرد. روند کار این فروشگاه، مشابه فروشگاه‌های آمازون گو است. چند روز قبل، بزرگ‌ترین شعبه آمازون گو افتتاح شد.

در فروشگاه‌های آمازون گو، دوربین‌های مداربسته و حسگرهای فروشگاه به‌خوبی می‌توانند بدون فروشنده و بدون صندوق، اقلامی که توسط خریدار برداشته می‌شود را بدون نیاز به مراجعه به صندوق، اسکن کنند و پرداخت خریدها نیز در نهایت از طریق حساب کاربری آمازون‌گو انجام می‌شود. در حال حاضر، آمازون گو دارای سه فروشگاه در منطقه‌ی سیاتل است.

استارتاپ Standard Cognition نیز با الگوبرداری از آمازون‌گو، اولین فروشگاه بدون صندوق و بدون فروشنده‌ی خود را در سانفرانسیسکو افتتاح کرد. این فروشگاه برای استفاده‌ی عموم شهروندان بازگشایی شده است و اولین تجربه‌ی واقعی خرده‌فروشی برای این شرکت با مکانیزم جدید محسوب می‌شود. در این فروشگاه، هیچ‌گونه صندوقی برای اسکن اجناس و دریافت پول وجود ندارد؛ بلکه به‌محض آنکه خریدار جنسی را برمی‌دارد، دوربین‌های مداربسته مادون قرمز و حسگرهای فروشگاه، اقلامی که خریدار انتخاب می‌کند را پایش می‌کنند. اگر فردی بخواهد اقلامی را در کیف یا جیب خودش پنهان کند، سیستم متوجه می‌شود. در نهایت صورت حساب خریدار، بعد از خروج از فروشگاه، از طریق ایمیل برای مشتری ارسال خواهد شد.

استارتاپ Standard Cognition در مرحله‌ی آزمایشی در حال تست مکانیزم فروش جدید خود به نام Standard Market است؛ این فروشگاه تنها در ساعاتی مشخص به مشتریان سرویس‌ می‌دهد و هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد. البته در آینده‌ی نزدیک هم تعداد محصولات و هم ساعات سرویس‌دهی آن افزایش خواهد یافت تا افراد بیشتری بتوانند از خدمات چنین فروشگاهی استفاده کنند.

استارتاپ Standard Cognition اعلام کرده است که برای خدمات و سرویس خود، به‌هیچ‌وجه اطلاعات مربوط به تشخیص هویت بیومتریک خریداران را جمع‌آوری نمی‌کند و نیازی به ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به تشخیص چهره مشتریان ندارد. این استارتاپ جدید در تلاش است تا برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، فناوری خود را در اختیار فروشگاه‌های مختلفی در توکیو ژاپن قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات