تست رانندگی فرناندو آلونسو با خودروی ایندی 500 انجام شد

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
فرناندو آلونسو پس از اعلام خداحافظی از فرمول یک، به‌دنبال شرکت در رقابت‌های ایندی 500 سال جاری است.
تبلیغات

فرناندو آلونسو، راننده‌ی باسابقه‌ی اسپانیایی که چند هفته‌ی پیش، با دنیای فرمول یک خداحافظی کرد، به‌دنبال شرکت در مسابقات ایندی 500 است. هنوز چند گرن‌پری تا پایان همکاری مک‌لارن و آلونسو باقی مانده است، اما به‌نظر می‌رسد این راننده‌ی ۳۷ ساله به کسب مقام قهرمانی در ایندی‌کار و جاودانه شدن در موتوراسپرت فکر می‌کند.

فرناندو آلونسو

آلونسو اخیراً پشت فرمان تیم اندرتی اتواسپرت (Andretti Autosport) نشست و در تست پیست شرکت کرد. خودروی کارلوس مونز که در ایندیاناپولیس 500 امسال مسابقه داد، با تغییر قوای فنی به مشخصات مجاز پیست جاده‌ای، در اختیار آلونسو قرار گرفت. این تست تا جای ممکن خصوصی و بدون حضور خبرنگاران و طرفداران برگزار شد؛ آلونسو پس از رانندگی آزمایشی گفت:

روز خوب و لذت بخشی بود. تست خودروهای جدید را دوست دارم؛ رانندگی با ایندی‌کار در پیست جاده‌ای از موارد خاص است. خوشبختانه در شرایط بارانی، مرطوب و خشک خودرو را تست کردم، بنابراین در کل در هر نوع پیستی مشکلی نخواهد بود. آب و هوا امروز مناسب بود؛ کمی در بعد از ظهر وزش باد داشتیم، اما در مجموع روز خوبی بود.
فرناندو آلونسو / Fernando Alonso

تنها تجربه‌ی رانندگی آلونسو با ایندی‌کار، پیش از این در پیست ایندی 500 بیضی شکل بود. البته سال گذشته پیش از مسابقات ایندی 500، آلونسو در پیست باربر موتوراسپرت پارک آلاباما، آمریکا رانندگی کرد. آلونسو در این مورد می‌گوید:

حس درونی من، پیست خیابانی را انتخاب می‌کند چرا که در تمام طول عمرم، در این نوع مسیرها مسابقه داده‌ام. اما ایندی 500 هم تجربه‌ی بی‌نظیری بود پس ۵۰/۵۰ است. حس رانندگی در پیست جاده‌ای را دوست دارم، اما رقابت در پیست‌های بیضی شکل، زمان‌بندی، ترافیک و مانورهای سبقت‌گیری کمی آسان‌تر بوده، بنابراین از لحاظ مجموعه اتفاقات پیست، ایندی 500 دوست داشتنی است.
فرناندو آلونسو

آلونسو همچنین اشاره کرد که این تست رانندگی در فهرست کارهای ضروری او قرار داشته است؛ احتمالاً مقامات تیم اندرتی چند زمان مشخص در طول سال را برای حضور راننده‌ی اسپانیایی پرطرفدار در نظر گرفته بوده‌اند. آلونسو گفت:

از سال گذشته برای این تست لحظه‌شماری می‌کردم. پس از ایندی 500 (سال گذشته)، چند گزینه و موقعیت برای تست این خودرو در پیست جاده‌ای داشتم. در آن زمان، موقعیت تست وجود نداشت، اما حالا قطعاً همه چیز به خوبی پیش رفت.

با خداحافظی آلونسو از فرمول یک و تیم مک‌لارن و هدف‌گذاری برای کسب عنوان قهرمانی ایندی 500، بریتانیایی‌ها دو راننده‌ی جوان را برای فصل ۲۰۱۹  به‌خدمت گرفته‌اند. کارلوس ساینز و لندو نوریس ۱۸ ساله، سال آینده پشت فرمان خودروی فرمول یک مک‌لارن خواهند نشست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات