تبلت‌های سامسونگ در یک نگاه

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به یک تبلت اندرویدی نیاز دارید؟ برند محبوبتان سامسونگ است اما نمی‌دانید چطور باید تبلت مورد نظرتان را انتخاب کنید؟
تبلیغات

تنوع محصولات سامسونگ در زمینه‌ی تبلت‌ها بسیار زیاد است. اولین نکته انتخاب بین دو سری با قلم (Galaxy Note) و بی قلم (Galaxy Tab) است. اگر اهل طراحی و نقاشی هستید یا به نحوی با هنر سر و کار دارید یا کار کردن با انگشت روی صفحه تبلت را دوست ندارید، بدون شک سری نوت سامسونگ برای شما ساخته شده است. ظرافت قلم‌های سامسونگ می‌تواند به راحتی کاربر را شیفته‌ی خود کند. البته دو مدل دیگر به نام‌های گلکسی تب پرو و گلکسی بوک هم در بین محصولات سامسونگ دیده می‌شوند که در واقع بیشتر کاربردی مشابه لپ‌تاپ دارند و توانایی پشتیبانی از ویندوز از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ آنها است.

حالا نوبت به انتخاب سایز می‌رسد. سایز تبلت‌های سامسونگ از زیر ۷.۵ اینچ شروع می‌شود و تا ۱۲.۵ اینچ می‌رود. سایزهای کوچک بیشتر برای کودکان و استفاده‌های محدود کاربرد دارد. ناگفته نماند که با بزرگ‌تر شدن سایز گوشی‌ها و نزدیک شدن به سایز تبلت‌های کوچک، سامسونگ در سال ۲۰۱۵ به طور موقت از بازار تبلت‌های زیر ۷ اینچ خداحافظی کرد. در سال ۲۰۱۶ با افزایش درخواست‌ها برای مینی‌ تبلت، نظر این شرکت در زمینه تبلت‌های کوچک تغییر کرد و آنها دوباره تولید شدند. تلاش سامسونگ تولید تبلت‌های میان قیمت است، اما قیمت تبلت سامسونگ در این بازار پر التهاب تجهیزات الکترونیک بالا رفته‌ است. البته جای نگرانی نیست، زیرا می‌توان حتی با زیر یک میلیون تومان هم تعداد زیادی تبلت کارکرده سامسونگ سالم در سایت دیوار پیدا کرد.

جدیدترین تبلت‌های سامسونگ گلکسی tab A 10.5 و tab S4 10.5 محصول ۲۰۱۸ هستند که هنوز به ایران نرسیده‌اند. در حال حاضر مدلA 10.1  ساخت سال ۲۰۱۶ جدیدترین تبلت سامسونگ حاضر در بازار ایران است که طرفداران زیادی دارد. به عنوان یک نکته بد نیست بدانید که عددی که در نام‌گذاری مدل‌های مختلف تبلت سامسونگ به کار می‌رود نشان دهنده‌ی سایز صفحه نمایش است. برای مثال ۱۰.۱ یعنی نمایشگر این تبلت ۱۰.۱ اینچی است.

مزایای تبلت سامسونگ

پردازنده‌ی قوی یکی از نقاط قوت‌ همیشگی تبلت‌های سامسونگ است. قوی بودن پردازنده تضمین کننده‌ی سرعت عمل تبلت شما هنگام استفاده از برنامه‌های مختلف خواهد بود. پردازنده‌های مدل‌های جدیدتر قوی‌تر هستند. باتری‌ تبلت‌های ساخت این شرکت برای یک روز کاری پاسخگوی نیاز کاربر خواهند بود. سامسونگ مدعی است که با هربار شارژ می‌توانید حدود ۱۰ ساعت از تبلت استفاده کنید؛ البته اگر راه‌های نگهداری درست از باتری را بدانید.  تبلت‌های سامسونگ معمولا در دو مدل سیم‌کارت‌خور و وای‌فای عرضه می‌شوند. مدل سیم‌کارتی امکان استفاده از تبلت به عنوان گوشی تلفن همراه را نیز به شما می‌دهند. چند وظیفه‌ای بودن (قابلیت استفاده به عنوان گوشی) جز ویژگی‌هایی است که در تبلت‌های دیگر مانند آیپدها وجود ندارد. قابلیت ارتقا حافظه از دیگر ویژگی‌هایی است که در محصولات اپل وجود ندارد. اگر مشتری سامسونگ باشید به راحتی می‌توانید با یک کارت حافظه، حجم اطلاعات ذخیره شده روی گجت‌تان را ارتقا دهید.

کلام آخر

اگر نمی‌خواهید برای خرید تبلت هزینه‌های نجومی پرداخت کنید، سامسونگ گزینه‌های متنوع، کاربردی و باکیفیتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات