چرا رئیس جمهور اندونزی با موتورسیکلت به افتتاحیه بازی‌ های آسیایی وارد شد

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در اقدامی جالب سوار بر موتورسیکلت به محل برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا وارد شد و تعجب تماشاچیان را برانگیخت.
تبلیغات

موتورسیکلت پرطرفدارترین وسایل نقلیه‌ی موتوری در اندونزیاست. با تکیه بر همین مورد، افتتاحیه‌ی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با صحنه‌ی جالبی همراه بود. رئیس جمهور این کشور، در مراسم افتتاحیه‌ی این بازی‌ها، سوار بر موتورسیکلت ظاهر شد.

موتورسواری رئیس جهمور اندونزی

جوکو ویدودو، هفتمین رئیس جمهور اندونزی با شکوه تمام بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا را افتتاح کرد. موتورسواری جوکودو در این مراسم که با چند صحنه‌‌ی نمایشی نیز همراه بود، تأکیدی بر محبوبیت موتورسیکلت در این کشور شرق آسیا است. 

مسابقات موتو جی‌پی (Moto GP) نیز در بین مردم اندونزی بسیار پرطرفدار است؛ برای مثال در هنگام برگزاری یک مسابقه‌ی موتو جی‌ پی جمعیت چندصدهزار نفری در مکان‌های عمومی برای تماشای مسابقه گرد هم می‌آیند. جالب این که در تقویم فعلی مسابقات موتو جی‌پی، گرن‌پری اندونزی وجود ندارد (فقط در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در این کشور برگزار شد)، ولی شاید به‌زودی مقامات برگزاری این رقابت‌ها، در این مورد تجدید نظر کنند. شاید مقامات موتو جی‌پی، هنوز به اهمیت اندونزی پی نبرده باشند، اما تیم‌ها و موتورسواران بدون شک برای طرفدارای این کشور ارزش قائل هستند. تیم‌های بزرگی چون هوندا رپسول (Repsol Honda) معمولاً شروع فصل جدید را در اندونزی آغاز می‌کنند و موتورسواران این تیم، در پیست‌های اندونزی تمرین می‌کنند.

موتورسواری رئیس جهمور اندونزی

اگر از طرفداران مسابقات موتو جی‌پی باشید، احتمالاً متوجه وجود واژه‌های  Satu Hati و Semakin di Depan روی موتورسیکلت‌های هوندا رپسول و یاماها موویستارشده‌اید؛ این واژه‌ها به زبان اندونزیایی و به‌ترتیب به ‌معنی، «یک قلب» و «یک قدم جلوتر» هستند. برنامه‌های تلویزیونی و کارشناسی پرطرفداری در اندونزی با محوریت موتو جی‌پی پخش می‌شود که حتی موتورسواران حرفه‌ای مانند مارک مارکز و دنی پدروسا هم در آن‌ها شرکت کرده‌اند. موتو جی‌پی و موتورسیکلت را می‌توان، تفریح ملی مردم اندونزی توصیف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات