معرفی استارتاپ لمون کایند؛ استارتاپی موفق با تاکید بر سلامتی محصولات

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
لمون‌کایند، استارتاپی محیط‌زیست-محور و جامعه-محور است که نوشیدنی و چای‌های کاملا سالم تولید می‌کند. داستان شکل‌گیری این شرکت را با هم می خوانیم.
تبلیغات

لمون‌کایند به‌عنوان یک استارتاپ حامی محیط زیست و جامعه، محصولاتی تولید می‌کند که هم برای انسان و هم طبیعت بسیار مفید هستند.

امروزه علاقه به آب‌میوه‌ها و رژیم‌های آب‌میوه‌-محور زیاد شده است؛ اما از کجا بدانیم آنچه می‌نوشیم، واقعاً سالم است یا خیر؟ بسیاری از آب‌میوه‌ها پر از شکر، رنگ و مواد نگهدارنده هستند. به‌همین‌ دلیل، شرکت لمون‌کایند خود را ملزم به تولید نوشیدنی‌هایی سالم، کاملاً طبیعی، بدون مواد نگهدارنده و بدون دستکاری ژنتیکی کرده است. در زیر، مصاحبه‌ی لارل مینتز را با آیرین روهاس استنبری، مؤسس و مدیرعامل این شرکت از برند good-for-you می‌خوانیم.

کمی از شرکت و خودتان برایمان بگویید.

استنبری: لمون‌کایند، شرکتی محیط‌زیست-محور و جامعه-محور است که چای‌ها و آب‌میوه‌هایی جدید و خوشمزه تولید می‌کند و این نوشیدنی‌ها کاملاً طبیعی، بدون مواد نگهدارنده، بدون دستکاری ژنتیکی، سرشار از مواد مغذی و ۱۰۰ درصد سالم هستند.

مواد اولیه‌ای که ما انتخاب کرده‌ایم، مرغوب و رنگارنگ هستند تا یادآور رنگین‌کمان باشند و نشان دهند که با مصرف آن‌ها، تمام مواد مغذی لازم برای یک زندگی سالم و فعال به بدن می‌رسند. تمام این آب‌میوه‌ها حاوی مواد خوراکی کامل، میوه‌ها و سبزیجاتی سرشار از ویتامین و مواد معدنی؛ و همچنین مواد تصفیه‌کننده مانند زردچوبه، کلورلا، دانه‌های چیا، برنج قهوه‌ایِ دانه‌کامل، چای سبز ژاپنی و توت‌های آرونیا هستند.

lemonkind

شرکت ما دارای گواهی‌های متعدد از جمله فاقد گلوتن و غیرتراریخته و همچنین گواهی کسب‌وکار زنان است. آب‌میوه‌های ما گیاهی و غیرحیوانی بوده و چای‌هایمان دارای گواهی حلال‌ است. شرکت، در بازار، موفقیت زیادی داشته است؛ برای برنامه‌ی UNFI NEXT انتخاب شده و فینالیست جایزه‌ی NEXTY (جایزه‌ای بسیار معتبر در صنعت غذا و نوشیدنی) در سال ۲۰۱۸ بوده است.

ما با نوآوری در بسته‌بندی، تازگی محصولات را حفظ کرده؛ عملکرد و راحتی در استفاده را بالا می‌بریم و سالم رسیدنِ محصول را تضمین می‌کنیم. ما همچنین با لیبل‌های پاکیزه، طرح‌های جذاب، قابلیت بازیافت و مواد اولیه‌ی منحصربه‌فردمان، مشتریان و بازار هدف خود را جذب می‌کنیم. وب‌سایت آمازون، شرکت ما را انتخاب کرده است؛ بنابراین الکسا، دستیار مجازی آمازون، به هرکسی که درباره‌ی خرید آب‌میوه سؤال کند، لمون‌کایند را پیشنهاد می‌کند.

یکی از اهداف مهم شرکت، بازپس‌دادن است. ما در ازای هر بطری، ۱۰ دلار به مؤسسه‌ی خیریه‌ی Many Hopes اهدا می‌کنیم. این مؤسسه، تمام سرمایه‌ی خود را مستقیماً صرف کودکان کنیایی می‌کند که از فقر و خشونت رنج می‌برند. هدف این بنیاد، تربیت دختران و پسران به‌منظور مبارزه برای رسیدن به عدالت در کشوری پر از فساد و گرسنگی است. لمون‌کایند همچنین در سال گذشته، مقدار زیادی آب‌میوه و چای برای تغذیه‌ی حادثه‌دیدگان طوفان‌های فلوریدای جنوبی اهدا کرد.

درباره‌ی شکل‌گیری لمون‌کایند بگویید؛ چرا این شرکت را تأسیس کردید؟

استنبری: من از خانواده‌ای می‌آیم که نسل‌اندرنسل به مشاغلی در حوزه‌‌های کشاورزی، سلامت و تندرستی، کسب‌وکار و ورزش پرداخته‌اند. پس جای تعجب نیست که شرکتم تمام این حوزه‌ها را به هم پیوند داده است. جد من، صاحب کسب‌وکار و پدربزرگم مهندس کشاورزی و مزرعه‌دار بود؛ والدینم نیز هر دو در حوزه‌ی سلامت و بهداشت فعال هستند و به‌طور جدی به دوی ماراتن می‌پردازند. ماجرا از آنجا آغاز شد که وقتی کوچک بودم، مرتباً با خانواده‌ به مزرعه‌ی پدربزرگم سر می‌زدیم. بزرگ‌ترها برای بچه‌ها مسابقه می‌گذاشتند تا هرچقدر که می‌توانستیم انبه و گیلاس بچینیم. آن روزها را خیلی دوست داشتم؛ روزهایی که در مزرعه می‌دویدیم، می‌خندیدیم و میوه میچیدیم.

با گذشت زمان، نهایتاً در سال ۲۰۰۱ به آمریکا نقل‌مکان کردم تا به تحصیلاتم ادامه دهم و تجربه‌ی زندگی در این کشور را به‌دست‌آورم. سخت درس خواندم و در سال‌های اول، بیشتر سرم در کتاب بود. سپس، پس از دریافت مدرک مدیریت بازرگانی، منصب مدیریت بازاریابی و توسعه‌ی محصولات جدید را در یک شرکت به‌دست‌آوردم که به بسته‌بندی کلاهای مصرفی در حوزه‌ی مراقبت از حیوانات خانگی می‌پرداخت. به یاد دارم که احساس افتخار می‌کردم. در این شرکت، بسیار یاد گرفتم؛ اما از اینکه نمی‌توانستم در تمام تصمیم‌گیری‌ها سهیم باشم، ناراضی بودم. وقتش بود که فصل جدیدی از زندگیم را آغاز کنم، فصل لمون‌کایند.

food

ایده‌ی لمون‌کایند یک‌شبه به‌سراغم نیامد. از وقتی که به آمریکا مهاجرت کرده بودم، متوجه شدم که آب‌میوه‌های طبیعی که در کشور خودم بسیار فراوان بود، در آمریکا اصلاً یافت نمی‌شد. آب‌میوه‌های موجود نیز پر از شکر اضافی، رنگ و مواد نگهدارنده بود و بنابراین مجبور بودم خودم در خانه آب‌میوه بگیرم. به این صورت، موقعیتی که قرار بود در بازار تصاحب کنم را پیدا کردم و لمون‌کایند متولد شد.

رسالت من همیشه این بوده است که نوشیدنی‌هایی ۱۰۰ درصد طبیعی و اعلا تهیه کنم و آن را به‌دست کسانی برسانم که به‌دنبال خوراکی‌هایی مغذی‌تر از میوه‌ها و سبزیجات عادی هستند. طراحی زیبای این نوشیدنی‌ها نیز با پیام پشت آن‌ها مرتبط است؛ اینکه سلامتی زیباست.

در هنگام خلق لمون‌کایند، کدام قسمت از کار برایتان جذاب‌تر بوده است؟

استنبری: توسعه‌ی محصول؛ آن زمان که بالاخره ۸ دستورالعمل عالی (دستور تهیه‌ی پنج نوع آب‌میوه و سه نوع چای) را به‌دست آوردم که دوستشان داشتم.

چه ایده‌ای، الهام‌بخش ظاهر و برند لمون‌کایند بود؟

لمون‌کایند در ازای هر بطری، ۱۰ دلار به مؤسسه‌ی خیریه اهدا می‌کند

استنبری: وقتی در سال ۲۰۱۴، لمون‌کایند را به‌راه‌انداختم؛ هدفم این بود که نوشیدنی‌هایی کاملاً طبیعی تولید کنم که از لحاظ بصری خیره‌کننده بوده و فراتر از محصولی صرفاً «سالم» باشند. می‌خواستم بسته‌بندی محصولات، اثری هنری و محتویات آن، برای متخصصان تغذیه مانند یک رویا باشد. بنابراین، با دانشمندان برتر در حوزه‌ی مواد خوراکی همکاری کردم تا فرمول‌هایی منحصربه‌فرد به‌دست‌آورم که گیاهان دارویی را به آب‌میوه‌ها و چای‌ها اضافه می‌کرد؛ موادی مغذی مانند زردچوبه، آدرولا، دانه چیا و دارچین. هدفم این بود که نوشیدنی‌های ۱۰۰ درصد طبیعی را در دسترس مردم قرار دهم و این نوشیدنی‌ها فوایدی فراتر از میوه‌ها و سبزیجات عادی داشته باشند. طراحی زیبای آن‌ها نیز مرتبط با پیامی بوده که الهام‌بخش آن‌ها است: سلامتی زیباست.

به‌نظرتان، لمون‌کایند چه تفاوتی با نوشیدنی‌های دیگرِ بازار دارد؟

استنبری: محصولات ما زیبا، کارآمد، خوشمزه، مقرون‌به‌صرفه و به‌راحتی قابل‌استفاده هستند. همچنین، شرکت لمون‌کایند، محیط‌زیست-محور و جامعه-محور بوده و به‌دست زنان اقلیت، آن هم در آمریکا اداره می‌شود. ما به‌هیچ‌وجه از غلیظ‌کننده‌ها، مواد افزودنی، شکر و مواد نگهدارنده استفاده نمی‌کنیم. این نوشیدنی‌ها دارای لیبل‌های پاکیزه هستند و می‌توان آن‌ها را تا یک‌سال ذخیره کرد.

لمون‌کایند را تنها در سه کلمه توصیف کنید و علت انتخابتان را بگویید.

استنبری: نوشیدنی‌های طبیعی و زیبا. علتش هم این است که برچسب ما مانند طبیعت، پاک و ساده است.

نظرتان درباره‌ی آینده‌ی لمون‌کایند چیست؟ قدم بعدی‌تان چیست؟

استنبری: به تصاحب بازار ادامه دهیم و الگوی تمام محصولات سالم، مغذی و کارآمد باشیم و درعین‌حال، همواره برای مشتری در دسترس بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات