چرا بوگاتی دیوو، به اندازه شیرون محبوب نشد

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ابرخودروی بوگاتی دیوو که بر اساس پلت فرم شیرون و با هدف بهبود فرمان‌پذیری آن ساخته شد؛ اما به اندازه‌ی بوگاتی شیرون مورد توجه قرار نگرفت و صرفا یک کپی با کمی کاهش وزن، به نظر می‌شود.
تبلیغات

ابرخودروی بوگاتی دیوو (DIVO) با  قیمت ۵.۷ میلیون دلاری که اخیرا معرفی شد بیشتر از حد انتظار به بوگاتی شیرون (Chiron) شبیه شده است. برخلاف ادعاها مبنی بر کاهش وزن، این خودرو تنها ۳۵ کیلوگرم سبکتر از بوگاتی شیرون و حدود ۱۹۹۵ کیلوگرم است. با توجه به وزن نسبتا زیاد شیرون این کاهش وزن کافی به نظر نمی‌رسد.

وقتی در رویداد کنکو دلگانس پبل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d'Elegance) از مدیر پروژه دیوو درباره اختلاف نظرها در فرآیند توسعه دیوو پرسیده شد. او موضوع وزن خودرو‌ را پیش کشید و گفت:

مشکل ما، بهتر کردن خودرویی عالی به نام شیرون است. ما به کاهش وزن علاقه داشتیم ولی در خودرویی مثل شیرون که تقریبا همه چیز از فیبر-کربن ساخته شده، کاهش وزن بیشتر کار سختی است. همیشه می‌توان حد متعادلی برای کاهش وزن پیدا کرد‌. ما می‌خواهیم خودرویی عرضه کنیم که برای رانندگی‌های طولانی مدت هم مناسب باشد. می توانستیم کارهای بیشتری برای کاهش وزن انجام دهیم ولی این روند، با انتظارات مشتریان از ما سازگار نبود.
Bugatti Divo

در ظاهر، بوگاتی با کاهش تجهیزات داخلی خودرو می‌توانست وزن را کاهش دهد اما طبق گفته‌های مدیران شرکت سازنده، هدف این نبود.

هرچند دیوو مسابقه‌ای ترین خودروی مدرن بوگاتی است اما بازهم یک محصول اصیل است‌. کسی که توانایی خرید یکی از ۴۰ نسخه‌ی بوگاتی دیوو را دارد حتما قادر به خرید یک یا چند سوپراسپرت دیگر، برای مانور در پیست خواهد بود‌.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات