پژو 208 الکتریکی سال ۲۰۱۹ تولید خواهد شد

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پژو قصد دارد تا سال ۲۰۱۹، نسخه برقی 208 را راهی بازار کند؛ پژو 208 برقی تفاوت ظاهری چندانی با نسخه معمولی نخواهد داشت.
تبلیغات

نسخه الکتریکی پژو 208 به زودی تولید خواهد شد، اما ممکن است دقیق‌ترین افراد نیز تفاوت‌های آن را با نسخه استاندارد (بنزینی) تشخیص ندهند. انتظار می‌رود که نسخه‌ی تمام برقی خودروی محبوب پژو 208 تا سال ۲۰۱۹ راهی بازار شود؛ البته جزئیات بیش‌تر در آینده منتشر خواهد شد. فعلا اظهارات مدیران پژو نشان می‌دهد که خودروی برقی پژو 208، کاملا شبیه نسخه معمولی است.

خودروی الکتریکی جدید فرانسوی‌ها بر اساس پلت‌فرم e-CMP ساخته‌ خواهد شد؛ این پلت‌فرم در حقیقت نسخه برقی از پلت‌فرم مدولار مشترک (CMP) تحت توسعه گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) و دانگ‌فنگ (Dongfeng) چین است. چنین پلت‌فرمی امکان تولید مدل‌های مختلف همراه با گزینه‌های متنوع را برای قدرت سیستم محرکه فراهم می‌کند. 

پژو 208

رویکرد مشابهی برای طراحی فضای داخلی و خارجی خودروی برقی پژو 208 در نظر گرفته شده است؛ جزئیات بسیار کم باعث می‌شود تا نتوان آن را به سادگی از نسخه احتراق داخلی پژو 208 تشخیص داد. از جمله این تغییرات می‌توان به جلوپنجره مشبک مسطح اشاره کرد که مانند سایر خودروهای الکتریکی مدرن طراحی شده است. همچنین منوهای جدیدی مخصوص خودروهای برقی در سیستم اطلاعاتی و سرگرمی خودروی الکتریکی پژو 208 گنجانده شده است.

ژیل ویدال، مدیر طراحی پژو گفت:

لازم نیست فریاد بزنیم که این خودرو، نسخه الکتریکی پژو 208 است. سیستم محرکه برقی جایگزین نسخه احتراق داخلی شده است، تا چرخه تولید پژو 208 را تکمیل کند.

نکته جالب در طراحی خودروی برقی پژو 208، کارکرد بی‌صدا است که خودروساز فرانسوی تمرکز خود را به شدت روی آن قرار می‌دهد. ویدال در این زمینه گفت:

صدای جعبه دنده و نویز تایر بیش‌تر قابل توجه است، بنابراین ما به سختی کار کرده‌ایم تا این صداها را در خودروی الکتریکی پژو 208 پایین بیاوریم. پژو قصد ندارد شبیه فولکس‌واگن در ارائه برند فولکس‌واگن I.D، برند جدیدی برای محصولات برقی خود معرفی کند. ما قصد نداریم که در حال حاضر نام تجاری الکتریکی مستقلی راه‌اندازی کنیم. استفاده از پلت‌فرم e-CMP این اجازه را به ما می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵ برای هر کدام از مدل‌های معمولی پژو، یک نسخه الکتریکی نیز معرفی کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات