مایکروسافت آفیس 2019 چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
نسخه‌ی جدید از بسته‌ی کاربردی و معروف آفیس شرکت مایکروسافت به‌زودی با شماری از قابلیت‌های تازه عرضه خواهد شد.
تبلیغات

آیا شما هم از افرادی هستید که مشتاقانه برای انتشار آفیس ۲۰۱۹ انتظار می‌کشند؟ این روزها شمار زیادی از کاربران در سراسر دنیا با هیجان، منتظر معرفی آفیس ۲۰۱۹ هستند. آنها می‌خواهند بدانند که مایکروسافت در نسخه‌ی جدید از نرم‌افزار معروف و پرکاربرد خود چه امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای را برای کاربران در نظر گرفته است.

همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت درمورد جزییات محصول جدید و به‌طور کلی پیرامون قابلیت‌های جدیدی که می‌توانیم برای نسخه‌ی ۲۰۱۹ نرم‌افزار آفیس متصور باشیم، سکوت کرده و هیچ اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده است. با این حال پیگیری کاربران و اشتیاق آنها برای آفیس همچنان ادامه دارد.

با وجود سکوت ردموندی‌ها و خودداری آنها از ارائه‌ی توضیحات بیشتر درمورد این محصول، شایعه‌پردازان و شماری از افراد مطلع یا منابع غیررسمی مواردی را در مورد قابلیت‌های جدید تعبیه‌شده در Office 2019 ذکر کرده‌اند. در ادامه‌ی این مقاله نگاهی به تعدادی از قابلیت‌های جدید احتمالی اضافه‌شده به بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس ۲۰۱۹ خواهیم داشت و به برخی سؤالات متداول پاسخ خواهیم داد.

آفیس ۲۰۱۹ چه زمانی عرضه خواهد شد؟

این احتمالا مهم‌ترین و نخستین سؤالی است که پیرامون آفیس به ذهن کاربران خطور کند؛ ما چه زمانی می‌توانیم آفیس جدید را روی سیستم‌های خودمان نصب کنیم؟ باید بگوییم که مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی و دقیقی برای انتشار آفیس ۲۰۱۹ اعلام نکرده است. با این حال ما می‌دانیم که آنها پیش از این به برنامه‌ریزی خودشان برای عرضه‌ی نهایی نسخه‌ی جدید آفیس در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی اشاره کرده‌اند. اکنون تقریبا سه ما تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است.

Office 2019

آفیس ۲۰۱۶ در  اوایل مهر (اواخر ماه سپتامبر) معرفی شده بود؛ شاید بتوان پیش‌بینی کرد که همین روند برای آفیس ۲۰۱۹ هم تکرار شود. با این حال واقعا نمی‌توان نظر قطعی در این مورد داد.

البته مشتریان تجاری و دست‌اندرکاران صدور مجوز می‌توانند نسخه‌ی پیش‌نمایشی از آفیس ۲۰۱۹ را قبل از عرضه‌ی رسمی آن مشاهده کنند. این کار به‌لطف برنامه‌ی Commercial Preview مایکروسافت میسر شده است. از نظر قانونی، برای مشاهده‌ی پیش‌نمایش نرم‌افزار توسط یک کسب‌وکار یا گروه تجاری، بایستی مشخصات آن کسب‌وکار با Microsoft Collaborate ثبت شده باشد.

 تفاوت Office 2019 با Office 365 در چیست؟

 با اینکه مایکروسافت درمورد مشخصه‌های مورد انتظار کاربران در آفیس جدید سکوت می‌کند؛ اما آنها به چند مورد اندک از قابلیت‌های جدید اشاره کرده‌اند. بخش زیادی از این موارد در حال حاضر در آفیس ۳۶۵ نیز برای کاربران ارائه می‌شوند. همین اشتراک باعث ایجاد نوعی سردرگمی در میان کاربران شده و باعث ایجاد یک سؤال شده است: دقیقا چه تفاوتی میان آفیس ۲۰۱۹ و آفیس ۳۶۵ وجود دارد؟

تفاوت اصلی این دو پلتفرم را می‌توانیم در نوع خرید و به‌روزسانی‌های بعدی ببینیم. آفیس ۲۰۱۹ خریدی یک‌دفعه‌ای خواهد بود و خریداران، به‌روزرسانی‌ها دیگری را پس از خرید خود دریافت نخواهند کرد. البته منظور از به‌روزرسانی در اینجا، به‌روزرسانی‌های مربوط به قابلیت‌ها یا Feature Updates است؛ بنابراین طبیعی است که خریداران پس از تصاحب بسته‌ی نرم‌افزاری، به‌روزرسانی‌های استاندارد امنیتی و کیفی محصول را دریافت خواهند کرد؛ اما هیچ ابزار یا قابلیت جدیدی به آن بسته اضافه نخواهد شد. از طرفی برای نصب و اجرای آفیس ۲۰۱۹ روی یک سیستم کامپیوتری، به ویندوز ۱۰ نیاز خواهید داشت.

در سوی مقابل، آفیس ۳۶۵ را به‌عنوان سرویسی آنلاین و مبتنی بر عضویت و پرداخت اشتراک می‌شناسیم. آفیس ۳۶۵ برخلاف آفیس ۲۰۱۹ توسط سیستم ابری مایکروسافت پشتیبانی می‌شود و از همین روی در قیاس با نرم‌افزار دسک‌تاپ، قابلیت‌های و تعامل بیشتری با کاربر دارد.

مایکروسافت اخیرا بخش عمده‌ی توجه و انرژی خود را معطوف آفیس ۳۶۵ در فضای ابری کرده است؛ با این حال آنها بر این امر نیز واقف بوده‌اند که در حال حاضر همه‌ی کاربران آمادگی لازم برای تغییر رویه از برنامه‌ی آفیس دسک‌تاپ به یک سرویس مشابه در فضای ابری را ندارند. در بخشی از صفحه‌ی سؤالات متداول مربوط به پیش‌نمایش نرم‌افزار آفیس ۲۰۱۹ می‌خوانیم:

بخش عظیمی از نوآوری‌های مبتنی بر فضای ابری ما در آفیس ۳۶۵ و مایکروسافت ۳۶۵ خواهند آمد. با این حال، ما می‌دانیم که انتقال به فضای ابری برای شماری از کاربران در آینده‌ی نزدیک ممکن نیست. ما می‌خواهیم تمام مشتریان خودمان را در گذر از دسکتاپ به فضای ابری پشتیبانی کنیم.

باز هم تکرار می‌کنیم که بسیاری از قابلیت‌های مورد انتظار از بسته‌ی آفیس ۲۰۱۹، احتمالا هم اکنون از طریق آفیس ۳۶۵ به کاربران ارائه می‌شود. اما این به روزرسانی دائمی از نرم‌افزار برای کاربرانی مناسب است که برای دسترسی به ابزارها و قابلیت‌های جدید، هنوز آماده‌ی انتقال به فضای ابری نیستند.

قابلیت‌های جدید و احتمالی آفیس ۲۰۱۹

در این بخش به چند بهبود و تغییر قابل توجه در آفیس ۲۰۱۹ اشاره می‌کنیم:

۱. قابلیت‌های پیشرفته برای ارائه و پرزنتیشن

با اینکه پاورپوینت هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و مورد استفاده‌ترین ابزارها برای ساخت صفحات ارائه و پرزنتیشن است؛ اما شمار زیادی از برنامه‌های مشابه نیز با گذر زمان به وجود آمده‌اند که در قیاس با پاورپوینت امکانات به‌روزتر و پیشرفته‌تری دارند. Prezi یکی از برنامه‌های مطرح در این زمینه است.

مایکروسافت نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، برنامه‌های خود را پیرامون ارائه‌ی ابزارهای پیشرفته‌تری در زمینه‌ی ایجاد فایل‌های پرزنتیشن اعلام کرده است. این برنامه‌ها شامل مواردی مانند قابلیت‌های Morph and Zoom تقویت‌شده برای کمک به کاربران در ایجاد فایل‌های نمایش و ارائه‌ی پویاتر و رضایت‌بخش‌تر هستند. چنین قابلیت‌هایی در حال حاضر در Office 365 ProPlus گنجانده شده‌اند. اما برای کاربرانی که از آفیس ۲۰۱۶ استفاده می‌کنند، در دسترس نیستند.

۲. ابزارهای تحلیل داده قوی‌تر

وقتی که صحبت از مدیریت داده و تحلیل آن به میان می‌آید، اکسل کماکان بی‌رقیب و عالی به نظر می‌رسد. اما در آفیس ۲۰۱۹، شاهد بهبود و تقویت بیش از پیش قابلیت‌های اکسل خواهیم بود. کاربران باید انتظار قابلیت‌های بیشتری را هم داشته باشند؛ مواردی مثل فرمول‌های جدید، چارت‌ها و نمودارهای جدید (همانند نمودارهای قیفی یا فانل و نقشه‌های ۲ بعدی)، قابلیت انتشار محتوا از اکسل به Power BI (سرویس اختصاصی مایکروسافت برای تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار)، و همچنین بهبودهایی برای PowerPivot و PowerQuery. اگر شما هم از کاربران حرفه‌ای اکسل هستید و کارتان متکی به این نرم‌افزار است، قابلیت‌های پیش‌بینی‌شده برای اکسل در آفیس ۲۰۱۹ می‌تواند شما را کاملاً شگفت‌زده‌ کند.

اکسل excel

۳. بهبود قابلیت‌های نوشتاری و کار با قلم

افرادی که از دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت استفاده می‌کنند، احتمالا هنوز هم از طرفداران دو‌آتشه‌ی قلم‌های دیجیتال آن هستند؛ قلم‌هایی که به کاربر امکان کشیدن و ترسیم خطوط یا نقشه‌ها، یادداشت برداری و امکان وبگردی و کار با دستگاه را می‌دهند.

 آفیس ۲۰۱۹ معرف قابلیت‌ها و امکان‌های جدیدی برای کار با قلم در میان تمام برنامه‌های کاربردی خواهد بود؛ مواردی همچون حساسیت به فشار، تاثیرات زاویه‌ی انحراف (که بسته به زاویه‌ی قلم و سطح، ضخامت خط را تنظیم می‌کند) و حتی یک جامدادی دیجیتال که به کاربران امکان ذخیره‌سازی و سازماندهی قلم‌ها، مدادها و هایلایت‌کننده‌هایشان را در همه‌ی دستگاه‌هایشان می‌دهد.

قلم سرفیس مایکروسافت

۴. مدیریت آسان‌تر ایمیل‌ها

در نهایت به اوتلوک می‌رسیم؛ اگر شما هم از کاربران Outlook باشید، از قابلیت‌های جدید آفیس ۲۰۱۹ بی‌نصیب نخواهید ماند. مایکروسافت با افزودن برخی امکانات جدید، شماری از مراحل دردسرساز و طاقت‌فرسای مدیریت ایمیل را از میان برده است. بنابر اعلام مایکروسافت، ما شاهد اعمال بهبودهای زیر برای اوتلوک خواهیم بود:

  • کارت‌های مخاطبین به‌روزرسانی‌شده
  • گروه‌های آفیس ۳۶۵
  • قابلییت منشن
  • صندوق ورودی متمرکز
  • کارت‌های بسته مسافرتی
  • مایکروسافت امیدوار است که این قابلیت‌ها به کاربران در مدیریت مؤثرتر و کارامدتر ایمیل‌هایشان کمک کند.

    اوتلوک میل

     برای آفیس ۲۰۱۹ آماده شوید!

     آفیس جدید با تمامی امکاناتی که برای کاربران عادی به ارمغان خواهد آورد، از توسعه و بهبود بخش‌های فنی و مسائل مربوط به فناوری‌اطلاعات نیز غافل نخواهد بود. مایکروسافت در بیانیه‌ای اشاره کرده است:

     ما در آفیس ۲۰۱۳ یک فناوری گسترش مدرن با عنوان C2R را معرفی کردیم و این فناوری هم‌اکنون برای به‌روزرسانی آفیس برای صدها میلیون دستگاه در سراسر دنیا به‌کار می‌رود. ما با آفیس ۲۰۱۹، نسخه‌های دائمی آفیس را به‌طور اختصاصی به C2R انتقال می‌دهیم تا بدین‌ترتیب فناوری‌اطلاعات از این فناوری گسترش مدرن سود ببرد و این روند به کاهش هزینه‌ها و بهبود امنیت منجر شود.

    با همه‌ی توضیحاتی که در اینجا بدان پرداخته‌ شد، هنوز هم باید منتظر اعلام یک تاریخ رسمی برای معرفی آفیس بمانیم. احتمالا در چند روز آینده اخبار بیشتری از نسخه جدید آفیس منتشر شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات