راه‌های افزایش سرعت یادگیری از نگاه افراد مشهور تاریخ

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اینشیتن، فاینمن و ایلان ماسک نوابغ معروفی هستند که به واسطه‌ی دانش خود در دنیا شناخته می‌شوند و راه‌های جالبی برای افزایش سرعت یادگیری داشته‌اند.
تبلیغات

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اینترنت برقراری ارتباط میان تمام مردم جهان را میسر کرده است. هر فرد در هر نقطه‌ای می‌تواند تجربه‌های خود را به راحتی با دیگران در میان بگذارد. گاهی اوقات استفاده از تجربیات دیگران بهترین راه برای صرفه‌جویی در زمان است. به‌عنوان مثال یاد گرفتن تکنیک‌هایی برای افزایش سرعت یادگیری مسائل سخت، کمک می‌کند نه تنها درک بهتری از موضوع پیدا کنیم بلکه در زمان کمتری آن را یاد بگیریم.

شخصیت‌های شناخته شده و معروفی مانند آلبرت اینشتین، ریچارد فاینمن همکار اینشتین و برنده جایزه‌ی نوبل فیزیک و همچنین ایلان ماسک، کارآفرین معروف، تجربیات خود را در مورد راه‌های افزایش سرعت یادگیری با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر راه حل‌های آن‌ها می‌پردازیم.

۱- آلبرت اینشتین: از خودتان لذت ببرید

Albert Einstein

اینشتین، تصور ما نسبت به دنیای اطرافمان را تغییر داده است اما کار سخت، مانع از این نشد که از کارش لذت نبرد. او معتقد بود جهش‌های فکری و سرگرمی با هم در ارتباط هستند و هرقدر بیشتر از یادگرفتن لذت ببرید، اطلاعات با سرعت بیشتری در ذهنتان ماندگار شده و دستیابی به موفقیت محتمل‌تر می‌شود.

اینشتین در سال ۱۹۱۵ در نامه‌ای به هانس آلبرت، پسر خود که قصد داشت نوازنده‌ی حرفه‌ای پیانو شود نوشت: «بسیار خوشحالم که از نواختن پیانو لذت می‌بری و آهنگ‌هایی را می‌نوازی که تو را خشنود می‌سازند. وقتی به انجام کاری مشغول می‌شوی که گذر زمان را احساس نمی‌کنی یعنی از آن لذت می‌بری و این بهترین راه یادگیری است. من نیز گاهی اوقات به‌اندازه‌ای در کار غرق می‌شوم که فراموش می‌کنم ناهار بخورم.»

۲- ریچارد فاینمن: موضوع مورد نظر را برای یک کودک توضیح دهید

Richard Feynman

فاینمن، فیزیک‌دان افسانه‌ای به پاس فعالیت‌های خود روی یکی از سخت‌ترین موضوع‌ها یعنی مکانیک کوانتوم برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد. او در رابطه با افزایش سرعت یادگیری گفته سعی کنید موضوع مورد مطالعه را به اندازه‌ای ساده کنید که حتی برای یک کودک هشت ساله نیز قابل درک باشد. او گفته است:

«زمانی که ایده‌ای را از ابتدا تا پایان به زبان ساده و قابل فهم برای بچه‌ها مطرح می‌کنید مجبور می‌شوید مفهوم موضوع را بهتر درک کرده و با یک مثال قابل فهم درک آن را راحت کنید. پس باید از کلمات عمومی استفاده کرده و ایرادهای خود را در فهم موضوع پیدا کنید.»

۳- ایلان ماسک: دانش را مانند یک درخت در نظر بگیرید

Elon Musk

اینشتین به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نوابغ دنیا شناخته می‌شود و فاینمن نیز فیزیک‌دانی برجسته و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. اما زمانی که صحبت از یادگیری سریع به میان می‌آید، ایلان ماسک یکی دیگر از افرادی است که شاید عملکرد بهتری از فیزیک‌دانان پیش از خود داشته است. او نحوه‌ی پرداخت آنلاین را در سراسر دنیا تغییر داده، صنعت خودروسازی را متحول کرده و قصد دارد تا چند سال آینده رویای ورود بشر به مریخ را به واقعیت تبدیل کند و این نشان‌دهنده‌ی وسعت باورنکردنی دانش او است.

ایلان ماسک چگونه توانست در رشته‌های مختلف دانش کسب کند؟ او معتقد است تمام مردم بیشتر از چیزی که فکر می‌کنند توانایی یادگیری دارند و گفته است: «دانش را به‌عنوان یک درخت معنایی در نظر بگیرید. پیش از هر چیزی باید مفاهیم اولیه یعنی تنه‌ی درخت و شاخه‌ی ضخیم را درک کنید سپس باید سراغ یادگرفتن جزئیات یعنی برگ‌های درخت بروید، در غیر این صورت برگ‌ها شاخه‌ای برای اتصال نخواهند داشت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات