کلاهبرداری ۲۲ میلیارد تومانی شرکت‌های ارزش افزوده در ۵ ماه اخیر [به‌روزرسانی: آغاز عودت مبالغ]

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات با انتشار توییتی ضمن اشاره به بررسی پرونده کلاهبرداری پیامک‌های ارزش افزوده از کلاهبرداری ۲۲ میلیارد تومانی این شرکت‌ها طی ۵ ماه اخیر خبر داد.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور با انتشار توییتی خبر از پایان یافتن بررسی یکی از پرونده‌های کلاهبرداری پیامکی ارزش افزوده داد. جهرمی در توییت خود اعلام کرده که شرکت‌های ارزش افزوده در طول ۵ ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. جهرمی همچنین از دستور برای بازگرداندن وجوه دریافت‌شده از مردم طی ۱۰ روز آینده خبر داده است.

بررسی پرونده یک کلاهبرداری پیامکی ⁧ #ارزش_افزوده ⁩به پایان رسید. برخی از شرکتهای ارزش افزوده در ۵ ماه اخیر حدود ۲۲ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده اند. خواسته‌ام تا وجوه اخاذی‌شده را ظرف ۱۰ روز به مشترکین بازگردانند و پرونده برای سیر قضایی به دادستانی ارسال گردد.#حق_الناس— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) September 21, 2018

پیامک‌های ارزش افزوده یا VAS از جمله‌ی کلاهبرداری‌های نهان اما پرسودده‌ی برخی از شرکت‌هایی است که روزانه مبالغی را از کاربران در ازای ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده دریافت می‌کنند. خیل عظیمی از کاربرانی که به عضویت یکی از سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی درآمده‌اند، به‌صورت خودخواسته عضو چنین سرویس‌هایی نشده‌اند؛ که همین موضوع نشان از به‌کارگیری روش‌های غیرمتعارف برای عضویت کاربران دارد. 

بهترین روش‌ برای آگاهی از اینکه آیا عضو سرویس‌های پیامکی ارزش افزوده هستید یا خیر، استفاده از دستور #۸۰۰* است. با شماره‌گیری این کد دستوری در تمامی اپراتورهای همراه می‌توانید از تعداد سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که در آن‌ها عضویت دارید آگاه شده و در صورت لزوم، عضویت خود را لغو کنید. 

به‌روزرسانی: براساس اطلاعیه‌ی روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از محمدجواد آذری جهرمی، بازگشت پول مشترکان در پرونده‌ی کلاهبرداری شرکت‌های ارزش افزوده، از روز گذشته آغاز شده است. وزیر ارتباطات می‌گوید:

در میان کاربران‌ دو نارضایتی عمده وجود دارد که یکی از آن‌ها کلاهبرداری در حوزه‌ی خدمات ارزش افزوده است که رقم ۲۲ میلیارد تومان را شامل می شود. پرونده‌های دیگری نیز در دست بررسی است که به محض تکمیل آن‌ها مردم را در جریان جزییات قرار می‌دهیم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات