رکورد سرعت با دوچرخه‌ شکسته شد

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
بانوی دوچرخه‌سوار آمریکایی با رسیدن به سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد جهانی جدیدی ثبت کرد.
تبلیغات

رسیدن به نهایت سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت روی دوچرخه، با رکاب‌زدن و تکیه بر نیروی انسانی امکان‌پذیر نیست. برای رسیدن به این هدف، همکاری دوچرخه و خودرو در نقش کشنده، اهمیت دارد. 

دوچرخه سرعت

در دنیای سرعت، کلاس‌های مختلفی برای رکوردگیری وجود دارد که یکی از آن‌ها، رکورد سرعت دوچرخه‌سواری با استارت متحرک است. در این رکوردگیری، دوچرخه به یک خودرو متصل می‌شود؛ خودرو شروع به حرکت می‌کند و سپس در سرعتی مشخص، اتصال آن با دوچرخه قطع می‌شود. در این لحظه دوچرخه سوار با پدال زدن و بهره‌گیری از کاهش مقاومت هوا که توسط خودرو ممکن شده است، به سرعت‌های بالا می‌رسد.

در طول هفته‌ی گذشته، دو رکورد سرعت جدید دوچرخه توسط یک مرد اروپایی و یک زن آمریکایی ثبت شد. نیل کمبل مهندس معمار انگلیسی با کمک یک دستگاه پورشه کاین، رکورد سرعت دوچرخه‌سواری اروپا را شکست؛ کمبل که پیش از این رکورد سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود، این‌بار به نهایت سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت رسید. کمبل و دوچرخه‌اش تا سرعت ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت توسط پورشه کاین بکسل شدند؛ درواقع تلاش‌های این دوچرخه‌سوار، افزایش سرعت از ۱۶۸ تا ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت را در پی داشته است.

دوچرخه سرعت

با اینکه دوچرخه‌سواری تا سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت باورکردنی نیست، اما رکورد سرعت جهانی در این رشته، نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. درواقع هفته‌ی گذشته بود که یک بانوی دوچرخه‌سوار آمریکایی، چنین سرعتی ثبت کرد. دنیس میولر کورنک در نمک‌زار مشهور بانویل (Bonneville) موفق شد که رکورد ۲۳ ساله‌ی نهایت سرعت دوچرخه‌سواری را افزایش دهد.

مسئولیت شکستن مقاومت هوا و بکسل دوچرخه تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، در اختیار شیا هلبروک، بانوی راننده‌ی مسابقات درگستر از آمریکا بود. پس از جدا شدن دوچرخه در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، میولر کورنک با پدال زدن طاقت‌فرسا موفق شد که به نهایت سرعت ۲۹۶.۰۰۹ کیلومتر بر ساعت برسد و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینسثبت کند. جالب است بدانید که این سرعت مشابه سرعت تیک‌آف (بلندشدن از زمین) هواپیمای بوئینگ 747 است.

دوچرخه سرعت

رقابت برای ثبت رکورد سرعت دوچرخه‌سواری با کمک یک وسیله‌ی نقلیه از سال ۱۸۹۹ آغاز شد. دوچرخه‌سوار آمریکایی در این سال موفق شد با کمک قطار، به سرعت ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت برسد. تا چند دهه بعد دوچرخه‌سواران به‌دلیل محدودیت‌های جسمانی، برای ثبت رکورد جدید تلاش نکردند. سرانجام در سال ۱۹۴۱، دوچرخه‌سوار فرانسوی با کمک یک خودروی مسابقه‌ای، رکورد سرعت جدید ۱۷۵.۲۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد.

دوچرخه سرعت

در دهه‌ی ۱۹۷۰، رکوردگیری‌های متعددی در نمک‌زار بانویل آمریکا انجام شد. سال ۱۹۸۵ رکورد سرعت روی دوچرخه‌ به ۲۴۴.۹ کیلومتر بر ساعت رسید. سال ۱۹۹۵ دوچرخه‌سوار هلندی با کمک یک دستگاه درگستر ۱۰۰۰ اسب بخاری، به نهایت سرعت ۲۶۸.۸۳۱ کیلومتر بر ساعت رسید که هفته‌ی گذشته توسط میولر کورنک شکسته شد.

cyclist record

میولر کورنک، اولین بار در سال ۲۰۱۶ برای شکستن رکورد سال ۱۹۹۵ اقدام کرد؛ در آن سال، این رکورد شکسته نشد اما بهترین رکورد سرعت دوچرخه‌ توسط یک زن ثبت شد. میولر کورنک، هفته‌ی گذشته با کمک جان هاوارد موفق به شکستن رکورد سال ۱۹۹۵ شد. جان هاوارد ۷۱ ساله، پیش از این در سال ۱۹۵۸ رکورد سرعت روی دوچرخه‌ی جهان را در اختیار داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات