اوبر در حال مذاکره برای خرید استارتاپ تحویل غذا

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اوبر قصد دارد با خرید استارتاپی فعال در زمینه‌ی تحویل غذا، فعالیت‌های خود را در این زمینه برای سال آینده جدی‌تر دنبال کند.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، اوبر صحبت‌های اولیه برای خرید استارتاپی به نام Deliveroo را آغاز کرده است. این استارتاپ که در لندن بنیان‌گذاری شده، در زمینه‌ی تحویل غذا فعالیت می‌کند و با سرعت بالایی در حال رشد است. Deliveroo یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های اروپایی است که در سال ۲۰۱۳ توسط دو بنیان‌گذار آمریکایی راه‌اندازی شد. آن‌ها کارمندان قراردادی را به‌عنوان پیک استخدام می‌کنند تا غذای رستوران‌های محلی بیش از ۲۰۰ شهر در انگلستان، اتحادیه‌ی اروپا، آسیا و استرالیا را به مشتری تحویل دهند.

این استارتاپ، سال گذشته ۴۸۲ میلیون دلار سرمایه دریافت کرد و ارزش آن به دو میلیارد دلار رسید. همین موضوع انتظار آن‌ها را بالا برده و به گزارش بلومبرگ این شرکت تنها در صورتی راضی به فروش خواهد بود که مبلغ پیشنهادی بسیار بیشتر از ارزش فعلی آن باشد.

uber

Deliveroo همچنین یکی از بزرگترین رقبای بین‌المللی سرویس تحویل غذای اوبر یعنی Uber Eats است. دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، تلاش‌های خود را در زمینه‌ی بهبود خدمات تحویل مواد غذایی برای سال ۲۰۱۹ دو برابر کرده است.

بنیان‌گذار Deliveroo اوایل امسال در صحبت‌های خود اعلام کرد که فعالیت در بازار عمومی در برنامه‌های این شرکت نبوده است، اما شایعات اخیر خلاف این موضوع را نشان داده‌اند. این استارتاپ در آغاز برنامه‌ی جمع‌آوری کمک‌های مالی در سال ۲۰۱۷ سود ناخالص ۰.۷ درصد داشت که به عقیده‌ی متخصصان بسیار کم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات