احتمال پیوستن پسر مایکل شوماخر به تیم فرمول یک فراری

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
میک شوماخر، فرزند مشائیل شوماخر راننده‌ی مشهور آلمانی، توجه مدیر تیم فرمول یک فراری را جلب کرده است.
تبلیغات

شوماخر، یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در موتوراسپرت است. پرافتخارترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک، اخیراً با درخشش میک شوماخر، فرزند بزرگ خود، دوباره در دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی بر سر زبان‌ها افتاده است. موفقیت‌های پی‌درپی میک شوماخر در مسابقات فرمول سه اروپا، توجه بسیاری از علاقه‌مندان، از جمله مدیر تیم فرمول یک فراری را جلب کرده است.

شوماخر کوچک که روز گذشته، چهارمین پیروزی پیاپی خود را جشن گرفت، حالا با ۲۸۶ امتیاز و جلوتر از راننده‌ی تازه‌کار ردبول، در صدر جدول امتیازات مسابقات فصل ۲۰۱۸ فرمول سه اروپا قرار گرفته است. اگر میک شوماخر چهار مسابقه‌ی باقی‌مانده را با موفقیت به پایان برساند، با پیروزی در فصل ۲۰۱۸ فرمول سه، شرایطی مانند راننده‌های جوان فرمول یک، استبان اکن، لنس استرول و راننده‌ی فصل ۲۰۱۹ مک‌لارن، لندور نوریس خواهد داشت.

Maurizio Arrivabene

از طرفی، اگر میک شوماخر به دنیای فرمول یک وارد شود، هیچ چیزی مانند پیوند دوباره‌ی شوماخر و فراری طرفداران قدیمی را خوشحال نمی‌کند. مائوریزیو آریوابنه، مدیر تیم فرمول یک فراری در حال حاضر از موفقیت‌های شوماخر جوان با خبر است؛ آریوابنه در مورد این راننده‌ی جوان آلمانی گفت:

نتایج اخیر، خیلی خیلی خوب بود؛ برای او آرزوی آینده‌ای موفقیت‌آمیز در این حرفه دارم.

آریوابنه در حاشیه‌ی گرن‌پری سنگاپور ۲۰۱۸ طی مصاحبه‌ای گفته بود:

باید اجازه بدیم شوماخر از رانندگی لذت ببرد. من همیشه گفته‌ام که، باید (رانندگان جوان) متمرکز و تیزبین باشند اما در عین حال، با لذت از رانندگی رشد مطمئن و آرام داشته باشند. پس از این، در مورد آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.
Mick Schumacher

مدیرتیم آلفارومئو سائوبر، نظر متفاوتی دارد. فدریک واسر که در فصل آینده کیمی رایکونن باتجربه را در تیم خود دارد، در مورد روند ورود رانندگان جوان به فرمول یک گفت:

صادقانه بگویم، اختلاف فراوانی بین فرمول سه و فرمول یک وجود دارد و باتوجه به روزهای تمرینی کم در زمستان، فکر می‌کنم که ... نمی‌خواهم بگویم غیرممکن، چون باید دید آینده چه می‌شود، اما قدم روبه‌جلوی بسیار مشکلی است. بهتر است که شوماخر جوان در فرمول دو یا کلاس هم‌سطح آن شرکت کند. او می‌تواند با تیم فراری ارتباط برقرار کند و در دورهای تمرینی فرمول یک شرکت داشته باشد؛ راه‌های زیادی جهت آماده شدن برای رانندگی در فرمول یک وجود دارد.

میک شوماخر ۱۹ ساله، سال ۲۰۰۸ کارتینگ را شروع کرد و سپس در فصل ۲۰۱۵ به مسابقات فرمول چهار وارد شد؛ شوماخر جوان از سال ۲۰۱۷ در فرمول سه رانندگی کرده است و فصل گذشته به مقام دوازدهم رسید. در حال حاضر چهار مسابقه به پایان فصل ۲۰۱۸ فرمول سه باقی مانده و میک شوماخر در صدر جدول امتیازات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات