اینستاگرام قابلیت بازنشر را در بخش فید تست می‌کند [به‌روزرسانی: تکذیب شد]

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام سعی دارد تا قابلیت بازنشر پست‌ها را به‌صورت بومی در اختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

پس از سال‌ها مقاومت، اینستاگرام اکنون راهکاری را برای بازنشر پست‌ها از حساب‌های کاربری دیگر در فید شخص آزمایش می‌کند؛ این قابلیت که مدیران اینستاگرام سال‌ها واهمه‌ی از بین رفتن ماهیت شخصی اپلیکیشن خود با آن را داشتند، می‌تواند جان تازه‌ای به فید اصلی پلتفرم اشتراک‌گذاری تصویر Instagram ببخشد.

باید توجه داشت که چنانچه قابلیت بازنشر در دسترس عموم کاربران قرار گیرد، ممکن است باعث پا گرفتن اخبار دروغین، کمپین‌های مختلف و پیامدهای منفی دیگری شود که فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام از دوره‌ی انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. در حال حاضر اینستاگرام پیرامون مشکلات احتمالی قابلیت بازنشر اظهار نظری نکرده است.

قابلیت بازنشر که به‌صورت داخلی از آن با‌ عنوان «اشتراک‌گذاری یکپارچه» یاد می‌شود، گزینه‌ی جدیدی موسوم به «Share to feed» را به منوی «...» در گوشه‌ی سمت راست و بالای تمام پست‌ها اضافه می‌کند. پست‌های بازنشرشده با نام و تصویر پروفایل شخص اشتراک‌گذار داخل فید ظاهر می‌شوند. در حال حاضر، پست‌ها را می‌توان حداقل دو بار بازنشر کرد که در این حالت، هر دو کاربر اشتراک‌گذار، کنار هم، بالای پست ظاهر خواهند شد.

برخی می‌گویند که ممکن است اینستاگرام قابلیت بازنشر را تنها در اختیار کسب‌‌وکارها قرار دهد که در این صورت احتمال انتشار اطلاعات دروغین و پست‌های ناخواسته در فید Instagram کاهش پیدا می‌کند. اینستاگرام در گذشته نیز قابلیت‌هایی همچون پست‌های زمان‌بندی‌شده یا آپلود هم‌زمان چندین پست‌ را در ابتدا برای کسب‌وکارها معرفی کرده بود. 

اینستاگرام

در حال حاضر مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی قابلیت بازنشر را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در حال حاضر رابط و تجربه‌ی کاربری قابلیت Reshare بسیار ناقص و نامناسب است؛ از این رو احتمالا قابلیت مورد بحث کماکان در دست توسعه قرار دارد و ممکن است حتی پیش از انتشار به‌صورت کامل، کنار گذاشته شود.

کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیان‌گذاران اینستاگرام سال‌ها در برابر اضافه‌کردن قابلیتی موسوم به «Regramming» مقاومت کرده‌اند؛ اما بحث بر سر آن همواره ادامه‌دار بوده است؛ سال گذشته سیستروم در مصاحبه با وایرد گفت:

ما بحث‌ بی‌پایانی پیرامون قابلیت بازنشر داریم؛ چرا که ظاهرا کاربران از ایده‌ی بازنشر محتوا بسیار استقبال می‌کنند. اینستاگرام محتوای جذابی دارد، در حقیقت یکی از راه‌های اصلی ارتباط کاربران در قسمت Instagram Direct، اشتراک‌گذاری محتوایی است که در اینستاگرام پیدا می‌کنند؛ بنابراین بحث‌های بی‌پایانی پیرامون بازنشر وجود دارد، اما اتخاذ چنین تصمیمی به حفظ تمرکز فید بر افرادی که شما می‌شناسید به‌جای محتوایی بازمی‌گردد که افراد آشنای شما برایتان پیدا می‌کنند. من تصور می‌کنم که این موضوع بیش از هرچیز، گُواهی بر تمرکز ما روی اعتماد‌پذیری و ارتباطات واقعی شما است.

اینستاگرام در سال جاری میلادی، با فراهم‌کردن امکان بازنشر برای افرادی که نام‌ آن‌ها در استوری‌های عمومی منشن می‌شود، کمی از سیاست سفت‌وسخت ممانعت از بازنشر فاصله گرفت. اینستاگرام با محدودسازی کاربر به بازنشر پست‌هایی که نام او در آن‌ها منشن می‌شود، از احتمال تغییر یافتن ماهیت صمیمی استوری‌ها به قابلیتی توییتر-گونه کاست و در آنِ واحد درها را به‌سوی قابلیت بازنشری با سخت‌گیری کمتر گشود.

در حال حاضر بازار اپلیکیشن‌های رایگان و پولی گوناگونی که امکان بازنشر تصاویر و ویدیوها را از طریق کپی‌کردن لینکی از اینستاگرام و پِیست‌کردن آن در این اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کنند، بسیار داغ است؛ اما با در دسترس قرار گرفتن قابلیت «Share to feed» اینستاگرام، احتمالا شاهد افول چنین اپلیکیشن‌هایی خواهیم بود.

به‌روزرسانی: اینستاگرام در پاسخ به وب‌سایت تک‌کرانچ اعلام کرد که قابلیت «Regramming» یا امکان اشتراک‌گذاری مجدد پست شخصی دیگر، در حال توسعه یا تست نیست و اضافه‌شدن چنین قابلیتی «رخ نخواهد داد». انکار توسعه‌ی چنین قابلیتی پس از آن صورت گرفت که این شبکه‌ی اجتماعی، ابتدا از اظهار نظر درباره‌ی خبر منتشرشده پیرامون برنامه‌ی Instagram برای اضافه‌کردن قابلیت بازنشر به پست‌ها، خودداری کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات