شعاع حرکتی کیا نیرو برقی؛ نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
در آستانه نمایش جدیدترین نسخه برقی کیا نیرو در نمایشگاه خودرو پاریس، کیا اعلام کرد که شعاع حرکتی آن به بیش از ۴۸۰ کیلومتر رسیده است.
تبلیغات

خودروساز کره‌ای کیا به تازگی فاش کرد شعاع حرکتی کراس‌اور الکتریکی کیا نیرو (Kia Niro) به بیش از ۴۸۰ کیلومتر در هر بار شارژ رسیده است. این دستاورد بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود که عمدتا به دلیل کارایی خودروهای برقی ارائه شده توسط کیا و شریک آن هیوندای است.

با ۶۴ کیلووات ساعت از ظرفیت باتری، خودروی برقی کیا نیرو انتظار دستیابی به شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر دارد. به طور رسمی، کراس‌اور الکتریکی کیا نیرو طبق WLTP در محدوده ۴۸۴ کیلومتر رتبه‌بندی شده است. رتبه EPA خودروی الکتریکی کیا نیرو هنوز منتشر نشده است، اما این رقم کمی پایین‌تر از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود.

2019 Kia Niro / کراس‌اور برقی کیا نیرو

برای مقایسه، خودروی برقی هیوندای کنا به طور دقیق با ۴۸۰ کیلومتر طبق WLTP رتبه‌بندی شده است (اگر چه هنوز هم آن را در محدوده ۴۷۰ کیلومتر ذکر می‌کنند)، بنابراین کراس‌اور برقی کیا نیرو با ۴ کیلومتر افزایش به رقمی بالاتر از آن می‌رسد. خودروی الکتریکی هیوندای کنا ۲۰۱۹ در ایالات متحده به زودی در دسترس خواهد بود و دارای ۴۱۵ کیلومتر شعاع حرکتی طبق EPA است. بنابراین هنگامی که ارقام رسمی EPA به دست آید، کیا نیرو برقی با ۲ تا ۴ کیلومتر افزایش شعاع حرکتی روبرو خواهد بود که تقریبا ۴۱۸ کیلومتر می‌شود.

2019 Kia Niro / کراس‌اور برقی کیا نیرو

کراس‌اور برقی کیا نیرو، تنها خودروی الکتریکی در ایالات متحده است که محصول تسلا نیست و دارای شعاع حرکتی بالا است. کیا نیرو برقی باید تا اوایل سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده در دسترس خریداران باشد. جدیدترین مدل کراس‌اور الکتریکی کیا، اولین نمایش اروپایی خود را در نمایشگاه خودرو پاریس انجام می‌دهد و تا پایان ۲۰۱۸ در اروپا به فروش خواهد رسید.

علاوه بر باتری ۶۴ کیلووات ساعت، نسخه ارزان قیمت ۳۹.۲ کیلووات ساعت از خودروی برقی کیا نیرو در آینده ارائه خواهد شد. شعاع حرکتی این نسخه هنوز منتشر نشده است. نسخه ۶۴ کیلووات ساعت کیا نیرو دارای توانایی شارژ شدن از باتری کاملا خالی تا ۸۰ درصد شارژ، طی مدت ۵۴ دقیقه است. این خودروی الکتریکی در زمان ۷.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2019 Kia Niro / کراس‌اور برقی کیا نیرو

از نظر بهره‌وری، کراس‌اور کیا نیرو برقی مجهز به سیستم ترمز احیاکننده، کنترل هدایت سریدن (CGC) و کنترل انرژی پیشگویانه (PEC) است. کیا در رابطه با این سیستم‌ها این ‌طور توضیح می‌دهد:

این فناوری‌ها به رانندگان اجازه می‌دهد تا پکیج باتری را شارژ کنند و در هنگام رانندگی یا ترمز، شعاع حرکتی خودروی برقی را افزایش دهند.

سیستم‌های CGC و PEC به سیستم ناوبری خودروی الکتریکی مرتبط هستند و برای موانع و شرایط پیش‌ رو و تغییرات جغرافیایی آماده می‌شوند؛ راننده می‌تواند از این سیستم‌ها در حالت عدم استفاده از موتور الکتریکی، به منظور کسب انرژی اضافی بهره بگیرد. به زودی اطلاعات فنی بیش‌تری از کراس‌اور برقی کیا نیرو منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات