قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین میت 20 پرو فاش شد

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
توسعه‌دهندگان وب‌سایت XDA با کالبدشکافی اپلیکیشن دوربین EMUI 9، تعدادی از قابلیت‌های احتمالی دوربین میت ۲۰ پرو را شناسایی کردند.
تبلیغات

با نزدیک ‌شدن به رویداد رونمایی هواوی از میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو، حجم اخبار و شایعات پیرامون این گوشی‌های هوشمند نیز در حال شدت‌گرفتن است. امروز توسعه‌دهندگان وب‌سایت XDA-Developers با کالبدشکافی اپلیکیشن دوربین نسخه‌ای فاش‌شده از EMUI 9، تعدادی از قابلیت‌های احتمالی هواوی میت 20 پرو را شناسایی کردند.

پیش از هرچیز خاطرنشان می‌کنیم قابلیت‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد، لزوما در زمان عرضه‌ی محصولات سری میت ۲۰، در دسترس نخواهند بود؛ چرا که ممکن است هواوی آن‌ها را حذف یا با قابلیت دیگری جایگزین کند. با علمِ به چنین احتمالی، در ادامه به قابلیت‌های فاش‌شده نگاهی خواهیم داشت.

گفته می‌شود که میت ۲۰ پرو قادر به ضبط ویدیو با افکت مصنوعی بوکه خواهد بود؛ افکتی که در حالت عکاسی نیز به‌کار گرفته خواهد شد. توسعه‌دهندگان XDA با توجه به مقادیر VideoBokenSpotShapeSupported و VideoBokehSpotShapeValueSupported به این موضوع پی برده‌اند؛ البته به‌نظر می‌رسد که در نسخه‌ی فاش‌شده از EMUI 9 قابلیت یادشده، ناتمام بوده است.

بوکه ویدیویی میت 20 پرو

قابلیت دیگر AI Zoom نام دارد که به‌صورت خودکار، سطح زوم ویدیو را به‌گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که در آن سوژه در میانه‌ی تصویر و داخل نوعی فریم باقی بماند. براساس کُدهای استخراج‌شده، برای استفاده از این حالت، ویدیو حداقل باید با رزولوشن 1080p ضبط شود، قابلیت AI Cinema غیرفعال باشد و حالت Beauty روی سطح صفر قرار بگیرد. همانند قابلیت قبلی، به‌نظر می‌رسد که AI Zoom نیز در بیلد فعلی EMUI 9 ناقص باشد.

AI Cinema نام قابلیت یکی دیگر از قابلیت‌های شناسایی‌شده است. تراشه‌ی کرین ۹۸۰ توانایی شناسایی بی‌درنگ اجسام را دارد و به‌موجب این توانایی، دوربین میت ۲۰ پرو می‌تواند به‌صورت بی‌درنگ، فیلترهای سینمایی را روی ویدیو اِعمال کند. فهرست کنونی فیلترها، موارد AI Color ،Blur ،Filter ،Hitchcock و Nostalgia را دربرمی‌گیرد. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ی کارکرد هرکدام از فیلترهای یادشده را مشاهده کنید:

AI Cinema در میت ۲۰ پرو

در نهایت به‌نظر می‌رسد که هواوی معرفی حالتی برای استفاده از دوربین در زیر آب را ایده‌ی جذابی می‌داند. در شرایط کنونی، اگرچه بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار موجود در بازار، نوع خاصی از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد‌وغبار را در اختیار دارند؛ اما بسیاری توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از صدمات احتمالی، گوشی را نباید به‌صورت عامدانه داخل آب غوطه‌ور کرد.

البته هواوی توصیه نمی‌کند که شما گوشی خود را در داخل آب غوطه‌ور کنید؛ در حقیقت آنچه از فایل گرافیکی موجود در APK برمی‌آید، چینی‌ها برای توصیف حالت زیر آب، گوشی را داخل یک بسته‌ی پلاستیک به‌تصویر کشیده‌اند تا بدین ترتیب دستگاه از گزند آسیب‌های احتمالی در مواجهه با آب در امان بماند.

حالت عکاسی در زیر آب، میت ۲۰ پرو

هدف از حالت Underwater، ثبت تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تر از سوژه‌های زیر آب است. اگر تاکنون با یک نمایشگر لمسی خازنی زیر آب کار کرده باشید، احتمالا می‌دانید که در چنین وضعیتی، استفاده از نمایشگر برای اجرای فرامین لمسی فوق‌العاده دشوار است؛ از این رو در حالت Underwater کاربر می‌تواند به‌ترتیب با فشردن کلید Volume Down و Volume Up عکسی را ثبت کرده یا ویدیویی را ضبط کند، همچنین با فشردن کلید پاور، دوربین خاموش یا روشن می‌شود.

Huawei در توضیحات حالت Underwater صراحتا اعلام می‌کند که صدمات ناشی از رعایت‌نکردن دقیق حالت Underwater در هیچ حالتی شامل گارانتی نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات