شرکت Bilibili از رقبای چینی نتفلیکس با افزایش ارزش سهام روبرو شد

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از رقبای چینی نتفلیکس با نام Bilibili، هفته‌ی گذشته افزایش ارزش سهام ۷ درصدی را به‌خاطر جذب مخاطبان جدید تجربه کرد.
تبلیغات

شرکت چینی Bilibili یکی از رقبای نتفلیکس و همچنین شرکت iQiyi ملقب به نتفلیکس چین است. این استارتاپ در هفته‌ی گذشته توانست ارزش سهام خود را به میزان ۷ درصد افزایش دهد. کارشناسان این افزایش ارزش سهام را پیرو افزایش علاقه به سرویس‌های استریم چینی در آمریکا عنوان کرده‌اند. به‌علاوه افزایش درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری نیز در این تغییر نقش داشته است.

شرکت بیلی‌بیلی هفته‌ی گذشته خبر از فروش ۱۵۵.۱ میلیون دلاری در سه‌ماهه‌ی فعالیت خود داد. این در حالی است که اجماع کارشناسان وال‌استریت، درآمد ۱۴۶.۳ میلیون دلاری را برای آنها پیش‌بینی کرده بودند. علاوه‌بر افزایش فروش، میزان ضرر برای هر سهام نیز ۰.۰۱ دلار عنوان شده که نسبت به رقم ۰.۴ دلار در سال گذشته، پیشرفتی قابل توجه است. تحلیل‌گران رقم ۰.۰۲ دلار برای هر سهم را پیش‌بینی کرده بودند.

Bilibili با تمرکز بر نسل نوجوان و جوان چینی به استریم ویدیو می‌پردازد

بیلی‌بیلی به‌عنوان رقیبی جدی برای شرکت iQiyi در چین فعالیت می‌کند. وجه تمایز این سرویس، تم و تمرکز طراحی آن روی انیمیشن، کمیک و بازی است. کاربران این سرویس می‌توانند زیرنویس‌هایی را به‌صورت نظرات به فیلم‌ها اضافه کرده یا تنها آنها را مشاهده یا ویرایش کنند.

روی چن، مدیرعامل بیلی‌بیلی در رویداد ارائه‌ی گزارش مالی شرکت در مورد افزایش فروش گفت:

محتوای به‌روز و تعاملی، دلیل اصلی بهبود بهره‌وری ما در سه‌ماهه‌ی دوم بوده است. این موارد، سرعت رشد ما در تمامی بخش‌های کسب‌وکار را تضمین کرده‌اند.پلتفرم ما به‌صورت فعال، کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند و ما، سطوح بالایی از درگیری و بازگشت کاربر به سیستم را شاهد هستیم. تمامی این موارد به‌خاطر جامعه‌ی فعال کاربران بوده است. با ورود به نیمه‌ی دوم سال، تعهد ما بر افزایش پایگاه مشتریان به قوت خود باقی است. علاوه‌بر آن، تولید و خرید محتوای عالی، بهبود استراتژی کسب درآمد و حفظ موقعیت به‌عنوان پلتفرم اول برای نسل نوجوان و جوان چین، در دستورکار همیشگی ما قرار دارد.
bilibili

تمرکز این پلتفرم روی نسل نوجوان و جوان چینی توسط تیمی از تحلیل‌گران مورگان استنلی و به رهبری الکس پون مورد بررسی قرار گرفته است. این تیم در بررسی خود از این شرکت گفته است:

مدل درآمدی این شرکت که بر پایه‌ی کانال‌های متعدد از جمله بازی، تبلیغات، سرویس‌های ارزش افزوده و استریم زنده است، بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. بازار منحصر به‌فرد و تمرکز روی گروهی خاص از مخاطبان یعنی نسل نوجوان و جوان، برتری دیگر است. این تمرکز موجب ایجاد محتوای زیاد توسط کاربر شده و با حفظ سرعت رشد، ترافیک بالا، کسب درآمد و سود بلندمدت را تضمین خواهد کرد.

تیم تحلیل‌گران، قیمت هر سهم این شرکت را ۱۳.۵ دلار پیش‌بینی کرده بودند که چند روز پیش، سهام بیلی‌بیلی این قیمت را رد کرد. لازم به ذکر است ارزش سهام این شرکت از زمان عرضه‌ی عمومی ۲۴ درصد رشد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات