جک ما می‌گوید جنگ تجاری آمریکا و چین ۲۰ سال طول می‌کشد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک آسیا بر این باور است که دامنه‌ی اثرات مخرب جنگ تجاری آمریکا و چین، گسترده‌تر از چیزی است که تخمین زده می‌شود.
تبلیغات

جک ما، بنیان‌گذار و مدیرعامل علی‌بابا بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک چین می‌گوید جنگ تجاری بین امریکا و چین، می‌تواند ۲۰ سال طول بکشد و اثرات آن، بیشتر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند.

جک ما، روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری در کنفرانس سالانه‌ی سرمایه‌گذاران در Hangzhou گفت:

این جنگ، بسیار طولانی و ناراحت‌کننده خواهد بود. آمریکا و چین می‌توانند آن را بیش از ۲۰ سال ادامه دهند.

عصر دوشنبه، دونالد ترامپ به دفتر نماینده تجاری ایالات‌متحده آمریکا (US Trade Representative) دستور داد تعرفه‌های ۱۰ درصدی را روی مجموعه‌ای از کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار اعمال کنند. این بدان معنی است که بیش از نیمی از کالاهایی که از چین وارد آمریکا می‌شوند، مشمول تعرفه‌ی فوق خواهند بود.

حضور جک ما در کنفرانس هانگ‌ژو، اولین حضور او در میان سرمایه‌گذاران پس از اعلام برنامه‌ی بازنشستگی‌اش بود. او اخیراً اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹، از سمت مدیرعاملی علی‌بابا کناره خواهد گرفت. در جلسه‌ی هانگ‌ژو نیز زمانی که بحث بازنشستگی جک ما به میان آمد، او اظهار کرد که این تصمیم، یک تصمیم ناگهانی نیست و او از ۱۰ سال پیش خودش را برای آن آماده کرده است. به گزارش وبلاگ مالی سینا، جک ما گفته است:

علی‌بابا ۱۰۲ سال عمر خواهد کرد و هیچ‌کس نمی‌تواند به مدت ۱۰۲ سال مدیرعامل باشد.

اوایل ماه جاری، بلومبرگ در مقاله‌ی کوتاهی نوشته بود که جک ما می‌خواهد پس از بازنشستگی، خط‌مشی بشردوستانه‌ی بیل گیتس را ادامه دهد.

روز دوشنبه، سقوط سهام شرکت علی‌بابا در سال جاری به ۱۲ درصد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات