بنیان‌گذار سیلزفورس مجله تایم را می‌خرد

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مارک بنیوف، بنیان‌گذار شرکت سیلزفورس و همسرش لین بنیوف، برای خرید مجله‌ی تایم با صاحبان این رسانه‌ی بزرگ آمریکایی به توافق رسیدند.
تبلیغات

مارک بنیوف، بنیان‌گذار شرکت خدماتی Salesforce و همسرش لین بنیوف قراردادی ۱۹۰ میلیون دلاری امضا کردند تا مجله‌ی تایم را از شرکت رسانه‌ای و بازاریابی Meredith Corporation خریداری کنند. مبلغ این قرارداد به‌طور کامل به‌صورت پول نقد به شرکت اصلی پرداخت می‌شود. قرارداد مذکور طی مدت ۳۰ روز نهایی خواهد شد. این خبر در کنفرانس خبری شرکت مردیث عنوان شد.

در این کنفرانس خبری در مورد جزئیات این قرارداد گفته شد:

خانواده‌ی بنیوف، مجله‌ی TIME را به‌صورت شخصی خریداری می‌کنند. این قرارداد ارتباطی با شرکت سیلزفورس که آقای بنیوف در آنجا رئیس هیئت مدیره، کمک مدیرعامل و بنیان‌گذار است، ندارد.

بنیوف نیز روز گذشته در یک توییت نوشته بود:

قدرت مجله‌ی تایم همیشه به سبک داستان‌سرایی خاص آن از مردم و مشکلاتی بوده که روی همه‌ی مردم تاثیر می‌گذاشته است. این داستان‌ها، مردم را بیشتر به هم متصل کرده است. این مجله، یک گنجینه‌ی تاریخی و فرهنگی برای ما است. ما احترام زیادی برای این سازمان قائل هستیم و افتخار می‌کنیم که در خدمت این برند بزرگ باشیم.

این خرید به‌صورت شخصی انجام شده و ارتباطی با سیلزفورس ندارد

در مورد ارتباط رسانه‌های چاپی با دنیای فناوری باید بدانید که کارآفرین بزرگ دنیای فناوری یعنی جف بزوس نیز در سال ۲۰۱۳، وانشگتن پست را خریداری کرد. رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ نیز در اکثر توییت‌های خود، روزنامه‌ها را هدف شدیدترین انتقادات قرار می‌دهد. از طرفی، بنیوف با وجود حمایت از هیلاری کلینتون در انتخابات سال ۲۰۱۶ در برابر دونالد ترامپ، ادعا کرده که نه دموکرات و نه جمهوری‌خواه است.

شرکت مردیث در ژانویه‌ی سال جاری مجله‌ی تایم را خریداری کرد. کمی بعد از نهایی شدن این خرید، مردیث اعلام کرد که برندهای اخبار و ورزش تایم را خواهد فروخت تا روی بخش‌های جذاب برای مخاطبان اصلی خودش (زنان)، تمرکز کند.

سردبیر تایم، ادوارد فلسنثال در مورد این قرارداد گفت:

من به نمایندگی از همه‌ی اعضای تیم مجله‌ی تایم اعلام می‌کنم که ما، از شروع این فصل جدید در دوران کاری خود، هیجان‌زده هستیم. ما هیچ مدیرانی را بهتر از مارک و لین بنیوف برای تایم سراغ نداریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات