بیسو T5 / تی 5؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 18 دقیقه
سیف خودرو، اقدام به واردات و مونتاژ شاسی‌بلند بیسو T5 کرده است. این خودرو به صورت ۷ نفره عرضه می‌شود و رقیبی برای بی‌وای‌دی S6 ،S7 و تیگو 7 خواهد بود.
تبلیغات

آشفته بازار خودروی ایران، بسیاری از فعالان این صنعت را به سمت ورشکستگی سوق داده و بعضی دیگر را، تشویق به تاسیس خط مونتاژ در داخل کشور کرده است. سیف‌خودرو که چند سال قبل با واردات محدود مدل‌های فارستر و لگاسی از سوبارو فعالیت می‌کرد، حالا صاحب خط مونتاژ در نزدیکی تهران است و محصولات برند بیسو چین را عرضه می‌کند. بنا بر شنیده‌ها، کارخانه‌ای که هم‌اکنون در اختیار سیف خودرو قرار دارد، پیش‌تر متعلق به شرکت مرتب‌خودرو بوده است که نسخه‌هایی از پاژن عرضه‌ می‌کرد.

درباره‌ی سابقه‌ی شرکت خودروسازی بیسو اتو (Bisu Auto)، اطلاعات چندانی وجود ندارد. آنچه از منابع چینی دریافت می‌شود، شرکت بیسو در سال ۲۰۱۵ وارد فاز تولید شده و زیرمجموعه‌ای از گروه بیجینگ اتو (BAIC یا Beijing Auto) است. هرچند که بیسو، برندی تازه‌وارد و کم‌اهمیت در صنعت چین محسوب می‌شود، گروه خودروسازی بایک موتور، به دلیل مالکیت شرکت‌های متعدد خودروسازی مثل فوتون، دارای قدرت تجاری بالایی در کشور خود است. مدیران بیسو ادعا می‌کنند که از ابتدا برای عرضه‌ی محصولات با کیفیت و قابل فروش در سطح جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند و هم‌اکنون، حدود ۹۵ درصد از فرایند ساخت و مونتاژ خود را، به صورت کاملا اتوماتیک و مکانیزه بهره‌برداری می‌کنند. این برند در حال حاضر، فعالیتی وسیع (مشابه جیلی و بی‌وای‌دی) در خارج از چین ندارد و حتی وب‌سایت شرکت بیسو هم، تماما تک‌زبانه و چینی است. محصولات بیسو، محدود به ۲ مدل کراس‌اور T3 و T5 همراه با ون سایز متوسط M3 می‌شود که هرسه‌ی آن‌ها در برنامه‌ی مونتاژ و واردات سیف‌خودرو، قرار دارند.

 

 

طراحی ظاهری و بدنه

با نگاهی گذرا به کراس‌اور بیسو تی5، میتسوبیشی اوتلندر و بسیاری محصولات مشابه ساخت چین، نظیر زوتی دامای X7 تداعی می‌شود. هرچند که نباید بی‌انصافی کرد و از ظاهر عامه‌پسند این خودرو به سادگی گذشت، اما وفاداری طراحان بیسو T5 به فرمول تکراری کراس‌اورهای چینی در نمای روبرو، به وضوح دیده می‌شود. با کمی دقت می‌توان دریافت، برندهای جیلی، جک، بی‌وای‌دی و حتی زوتی، به نوعی پختگی و هماهنگی در طراحی شاسی‌بلندهای پرچمدار و به اصطلاح لوکس خود رسیده‌اند، در حالی‌که بیسو T5 در عین زیبایی ظاهری در اجزاء، ترکیبی ناپخته و البته تکراری ارائه می‌دهد.

بیسو Bisu T5

تقریبا همه چیز در نمای روبروی بیسو T5، درشت و عریض است. چراغ‌های پهن با ۲ لامپ هالوژن و حالت کشیده (اصطلاحا بال پرنده) نور روشنایی روز و چراغ راهنما نیز، فراهم می‌کنند. جلوپنجره، دارای خطوط افقی با پوششی از کروم براق در گوشه‌ها است که حس یک خودروی لوکس را تداعی می‌کند. از نکات مثبت نمای روبرو، می‌توان به پیش‌روی بخش بالای جلوپنجره به سمت داخل چراغ اشاره کرد که حالت اسپرت بیسو T5 را افزایش می‌دهد. مشابه دیگر خودروسازان چینی، بیسو هم از نام خود با فونت انگلیسی به عنوان لوگو استفاده می‌کند که در مدل T5، کمی توی ذوق می‌زند.

بیسو سعی دارد از مدل T5 به عنوان یک خودروی پرچمدار و لوکس یاد کند. این موضوع با حجم نسبتا زیاد پلاستیک سیاه‌رنگ در جلوپنجره و سپر، در تناقض است. هرچند که استفاده از مه‌شکن‌های چهارگوش به جای نمونه‌های ازران‌قیمت دایره‌ای، نکته‌ای مثبت برای بیسو T5 محسوب می‌شود، نمی‌توان از پلاستیک سیاه با خطوط مشبک در این قسمت، رضایت داشت. بخش وسیعی از زیر سپر هم، طبق معمول کراس‌اورهای امروزی، سیاه‌رنگ و پلاستیکی است. بیسو T5 دارای حجم‌دهی پیچیده و خطوط متعدد در نمای روبرو نیست؛ صرفا یک خط منحنی در امتداد زیر چراغ‌ها وجود دارد که حالتی آرواره‌ای برای سپر فراهم می‌کند. تعدادی دیگر نیز، به صورت محو و کم‌رمق، روی پوشش موتور وجود دارند تا جلوه‌ای اسپرت، نمایان کنند.

از نمای جانبی، تفاوت بزرگ بیسو T5 با دیگر کراس‌اورهای فول‌سایز که تا به حال دیده‌ایم مشخص می‌شود. این خودرو، طول زیادی دارد و البته از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران، مثل هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر هم کشیده‌تر است؛ اما چندان فاصله زیادی از سطح زمین ندارد. این موضوع، باعث می‌شود که سوار و پیاده شدن سرنشین T5، به راحتی انجام شود و البته کابین با ارتقاع سقف ۱.۷۸ متر، جادار و دل‌پذیر باشد. دیگر نکته‌ی مهم در نمای جانبی تی5 که البته شباهت زیادی به میتسوبیشی اوتلندر دارد، اهمیت دادن به وسعت شیشه پنجره در انتها خودرو است. بسیاری از شاسی‌بلندهای دنیا مثل هیوندای سانتافه و لکسوس RX، حالتی مثلثی و کوچک در این بخش دارند که دید ردیف سوم  را محدود می‌کند، اما در بیسو T5، چنین نیست. مهندسان چینی، با توجه به اینکه بیسو T5 را از ابتدا به صورت ۳ ردیفه طراحی کرده‌اند، اهمیت ویژه‌ای به افزایش دید سرنشینان در عقب خودرو داده‌اند که البته در اوتلندر هم، وجود دارد.

شاسی‌بلند بیسو، دارای زه‌وارهای کروم در طرفین رکاب و زیر قاب پنجره است که همراه با ریل باربند فلزی و دستگیره‌های کروم، نمایی لوکس فراهم می‌کند. از سویی دیگر، حجم نسبتا زیاد پلاستیک سیاه در فریم پنجره‌ها، فضای زیر درها و نیمه‌ی پایینی آینه بغل، ارزش مادی بیسو T5 را در نظر بیننده، کاهش می‌دهد. نمونه‌ای از این خودرو که در نمایشگاه خودروی مشهد دیده شد، مجهز به رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ بود که در عین زیبایی، کوچک و حقیر به نظر می‌رسیدند. از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی بیسو T5، باید به خطوط روی بدنه در راستای دستگیره‌ها و رکاب اشاره کرد که همراه با حجم‌دهی خوب در گلگیرها، حس یک شاسی‌بلند اسپرت را تداعی می‌کنند.

بیسو Bisu T5

نمای پشت بیسو T5، شباهت غیرقابل انکاری با مدل اول از نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر (۲۰۱۲ - ۲۰۱۵) دارد. چراغ‌های باریک با خطوط LED قرمز رنگ، تا حدودی مدرن جلوه می‌کنند اما با طرحی ساده در بدنه‌ی خودرو، همراه هستند. در نمای عقب T5، حجم‌دهی خاصی دیده نمی‌شود و حتی دستگیره‌ی بزرگ در وسط، توی ذوق می‌زند. این در حالی‌است که بسیاری از خودروهای امروزی، دستگیره‌ی درپوش صندوق عقب را در لبه‌ی پایین، مخفی می‌کنند. چراغ‌های قرمزرنگ هشداردهنده روی سپر هم، در مجاورت حجم زیادی از پلاستیک سیاه‌رنگ نصب شده‌اند که ارزش طراحی T5 را کاهش می‌کند. نمونه‌ی وارداتی این خودرو که در نمایشگاه مشهد ۱۳۹۷ عرضه شد، فاقد آنتن کوسه‌ای در عقب بود که برای یک شاسی‌بلند ساخت ۲۰۱۷، سوال‌برانگیز است.

در مجموع، می‌توان با کمی ارفاق، از طراحی نمای بیرونی بیسو T5 رضایت داشت و پیش‌بینی کرد که ظاهر خودرو، جذابیت زیادی برای خریدار ایرانی داشته باشد. شاسی‌بلند پرچمدار بیسو، با طول ۴.۷۱ متر، عرض ۱.۸۳ متر و ارتفاع ۱.۷۸ متر، همراه فاصله‌ی محوری ۲.۷۶ متر عرضه می‌شود.

طراحی داخلی و کابین

حضور در کابین بیسو تی 5، تجربه‌ی جذابی برای خریدار ایرانی است. خصوصا افرادی که تجربه رانندگی یا بازدید از محصولات لوکس اروپایی را داشته باشند، با دیدن پوشش چرم مصنوعی در بخش میانی داشبورد و نمایشگر لمسی ۹ اینچ، راضی خواهند شد. در مجموع، کیفیت مواد به کار رفته در کابین T5، فراتر از استاندارد رایج در خودروهای چینی است و البته در مقایسه با نمای بیرونی، طراحی و ساخت جذاب‌تری دارد. حالت مدور داشبورد از نمای جانبی، همراه با استفاده از ادوات نقره‌ای رنگ در فرمان و کنسول میانی، حس یک شاسی‌بلند لوکس به سرنشین این محصول چینی می‌دهد.

انبوه کلیدها در بخش میانی داشبورد بیسو T5، می‌تواند برای علاقه‌مندان به خودروهای مدرن، آزاردهنده باشد. هرچند که تجمع دکمه‌ها، راحتی استفاده برای کاربران به ارمغان می‌آورد و دیگر بخش‌های داشبورد، مثل محدوده‌ی دسته‌دنده را، زیباتر جلوه می‌دهد، ترکیبی قدیمی در بیسو T5 ایجاد می‌کند. دکمه‌ها، پلاستیکی هستند و صرفا برای کلیدهای گردان از فلز استفاده شده است.

بیسو Bisu T5

به لطف فاصله محورهای قابل توجه، در صندلی‌های جلو و عقب فضای مناسبی برای سرنشیانن وجود دارد و خصوصا در ردیف دوم، فاصله کافی بین صندلی ردیف اول با جلو زانو، فراهم می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیسو T5 با دیگر شاسی‌بلندهای سه ردیفه، توجه ویژه به صندلی‌های ردیف سوم و ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان این قسمت است. البته در حالت ۷ نفره، راحتی مسافران انتهای خودرو به اندازه‌ی ردیف دوم نیست، اما در مقایسه با مدل‌های مشابه، مثل هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر، برتری دارد. فراموش نکنیم که طراحان بیسو، برای ایجاد فضای بیشتر در ردیف سوم، صندوق عقب را فدا کرده‌اند.

راحتی و کیفیت ساخت صندلی‌ها، قابل قبول است، هرچند که چرم مصنوعی با کیفیت متوسط، چندان گران‌قیمت و درجه یک، ارزیابی نمی‌شود. از مواد نرم مشابه صندلی‌ها، داخل درها و استراحتگاه بازو استفاده شده است که حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. مهمتر از این‌ها، باید به مواد بسیار خوب در کفپوش بیسو T5 اشاره کرد که با رنگ قهوه‌ای، خط دوخت مشبک و ظاهر جذاب، ارائه می‌شود. راحتی صندلی‌ها و ارگونومی آن‌ها، برای سفرهای طولانی‌مدت مناسب است، اما در حد یک محصول کره‌ای یا ژاپنی نیست، چراکه در ردیف دوم، تا حدودی حالت صاف و تخته‌ای دارد.

بیسو Bisu T5

فرمان بیسو تی 5، نقطه قوت بسیار مهمی در جذابیت کابین محسوب می‌شود. ظاهر زیبا با طرح شکسته (Dشکل)، همراه فریم نقره‌ای و حفره‌ی میانی، حس خوبی به راننده می‌دهد. پشت پنل، ساختار سنتی و سیلندری وجود دارد، اما با قابی از تلق شفاف ارائه می‌شود که همراه با نورپردازی آبی، مدرن جلوه می‌کند. پنل‌های سه‌گانه، شامل کامپیوتر سفر، سرعت‌سنج و دورسنج می‌شود.

پیشرانه و شرایط فنی

بیسو T5 در تمامی نسخه‌ها، مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این خودرو با ۲ نوع گیربکس در بازار چین عرضه می‌شود که شامل ۵ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک است. بیسو T5 به احتمال فراوان با نمونه‌ی دنده اتوماتیک در ایران عرضه خواهد شد. آمار دقیقی از سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل، در سایت‌های مرجع چینی وجود ندارد، اما با توجه به مشخصات پیشرانه و همچنین، وزن ۱۵۷۰ کیلوگرمی بیسو T5، می‌توان انتظار داشت که در زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسد و نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. مصرف سوخت این مدل هم با بنزین ایران، هنوز نامشخص است اما از معادل‌سازی مشخصات آن با دیگر شاسی‌بلندهای چینی بازار، احتمالا عدد مربوطه، در حدود ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

بیسو T5، صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و امکان سفارش آن با سیستم دو دیفرانسیل، وجود ندارد.

امکانات رفاهی و ظاهری

در نمای بیرونی، ریل باربند، چراغ‌های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، روشنایی روز، چراغ مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن داخلی با قابلیت جمع‌شدن خودکار، برف‌پاکن یخ‌شکن‌ شیشه جلو همراه سنسور باران، رینگ‌های اسپرت آلومنیوم ۱۷ اینچ و لاستیک‌هایی به پهنای ۲۱۵ میلی‌متر، مهم‌ترین آپشن‌های بیسو T5 هستند.

بیسو Bisu T5
بیسو Bisu T5
بیسو Bisu T5
بیسو Bisu T5

مهم‌ترین امکانات خودرو در فضای داخلی عبارتند از، سانروف پانورامیک، کروز کنترل ، قفل مرکزی ، غربیلک فرمان اسپرت با قابلیت تنظیم ، صندلی های چرم مصنوعی، گرم‌کن صندلی های جلو (راننده و شاگرد)، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، تسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه بالابر برقی، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، درب صندوق عقب برقی ، دریچه کولر برای سرنشیتان ردیف دوم و سوم، نمایشگر ۹ اینچ سیستم صوتی و تصویری همراه با ۶ بلندگو استریو، قابلیت اتصال گوشی از طریق بلوتوث و برقراری تماس تلفنی، درگاهUSB ، AUX ، ناوبری ماهواره‌ای و دید ۳۶۰ درجه.

شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کراس‌اور بیسو T5 محصول ۲۰۱۷ است و به دلیل صادرات محدود در سطح جهانی، اطلاعات دقیقی از آن در سایت‌‌های معتبر دیده نمی‌شود. این شرایط، اظهار نظر در باره‌ی عملکرد خودرو، خصوصا از نظر ایمنی و تست‌های تصادف، مشکل می‌کند. تا لحظه‌ی نگارش این مطلب، نتیجه‌ی آزمون‌های ایمنی بیسو T5، مشخص نیست.

بیسو Bisu T5

امکانات ایمنی بیسو T5 با ۶ کیسه‌ی هوا معرفی می‌شود که شامل ۲ ایربگ اصلی و ۲ ایربگ جانبی برای سرنشیان جلو، همراه با ۲ ایربگ پرده‌ای سرتاسری است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD )، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگه‌دانرده‌ی خودرو در شیب، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بیسو T5 هستند.

بررسی فنی و مقایسه با رقبا

دیدار کوتاه نگارنده با بیسو T5 در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۳۹۷، فرصتی برای رانندگی و آزمون فنی خودرو فراهم نکرد. این خودرو، البته حضور پررنگی در بازار جهانی ندارد و برای بررسی نکات مثبت و منفی آن، منابع معتبر خارجی وجود ندارد. با این اوصاف، می‌توان نگاهی به توانایی‌های خودرو روی کاغذ داشت و آمار بیسو T5 را با رقبای احتمالی آن در بازار ایران، مقایسه کرد.

از نظر ظاهر بیرونی، می‌توان مطمئن بود که محصول پرچمدار بیسو، جذابیت زیادی برای خریدار ایرانی داشته باشد. چراغ‌های بزرگ، جلوپنجره‌ی پهن و سپر اسپرت، کاملا چشم‌گیر عمل می‌کنند؛ البته نباید فراموش کرد که حجم زیادی از نمای روبرو، خصوصا داخل سپر، دارای پلاستیک سیاه‌رنگ و ارزان‌قیمت است. نکته‌ای که نباید فراموش شود، حالت کشیده و اصطلاحا اتوبوسی خودرو است. این محصول، طول ۴.۷۱ متر دارد وبا ارتفاع ۱.۷۸ متر، قابل مقایسه با لکسوس RX و میتسوبیشی اوتلندر خواهد بود، اما به جهت شیشه‌های عریض‌تر در قسمت عقب، درازتر به نظر می‌رسد و کمی از حس شاسی‌بلند بودن، دور می‌شود. از نظر ابعاد، بیسو T5 در کنار شاسی‌بلندهای بی‌وای‌دی S6 و بی‌وای‌دی S7، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای چینی قابل خرید در ایران است.

در فضای داخلی، برتری کیفیت بیسو T5 نسبت به بی‌وای‌دی S6 مشهود و البته، قابل مقایسه با بی‌وای‌دی S7 است. دیگر کراس‌اورهای لوکس چینی، مثل زوتی دامای X7 و جک S7، هنوز وارد ایران نشده‌اند، اما می‌توان ادعا کرد که مواد به کاررفته در داشبورد بیسو تی 5، بهتر از چری تیگو 7 و محصولات موجود در بازار داخلی است. خودروهای چینی به‌ندرت و با احتیاط، از چرم صندلی برای پوشش داشبورد و کف‌پوش استفاده می‌کنند؛ اما طراحان بیسو در این مورد، دست و دلباز بوده‌اند تا حس خوبی به خریدار احتمالی T5 منتقل شود.

بیسو Bisu T5
بیسو Bisu T5
بیسو Bisu T5
بیسو Bisu T5

از نظر آپشن‌ها و امکانات، تفاوت بزرگی بین بیسو T5 و رقبای اصلی (کراس‌اورهای بی‌وای‌دی و چری تیگو 7) دیده نمی‌شود. قرار است، گرم‌کن داخل صندلی به صورت آپشن استاندارد این خودرو عرضه شود که البته در اکثر رقبای چینی، وجود ندارد. بیسو T5، بنا به شواهد و اطلاعات موجود، فاقد تهویه مطبوع دوگانه است و از این نظر در مقایسه با چینی‌های مدرن، مثل هاوال H2، کمبود قابل ارفاق دارد. همراه با کیفیت بسیار خوب مواد موجود در کابین، امکانات مهم برای خریدار ایرانی، شامل گیربکس اتوماتیک، سانروف پانورامیک، نمایشگر لمسی بزرگ (۹اینچ)، سیستم صوتی قدرتمند ۶ بلندگو، درپوش صندوق برقی، ۳ ردیف صندلی و آینه‌بغل‌های برقی مجهز به گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی خودکار، در بیسو T5 وجود دارند.

مسلما خودرویی با فاصله محورهای ۲.۷۶ و عرض ۱.۸۳ متر، فضای مناسبی برای سرنشینان دارد. این موضوع، البته برای ردیف دوم بهتر از ردیف سوم است و فاصله‌ی خوب بالای سر و جلوی زانو همراه خواهد بود. در مقایسه با مهم‌ترین شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه در بازار ایران که شامل نسخه‌هایی از میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه می‌شود، سرنشین ردیف سوم بیسو T5، برخوردار از راحتی و فضای بیشتری است. از سویی دیگر، هنگام استفاده از صندلی‌های ردیف سوم، عملا فضای ناچیزی در قسمت صندوق بار بیسو T5 وجود دارد که کمتر از نمونه‌های ژاپنی و کره‌ای است. این خودرو، ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارد و حس سواری یک‌شاسی‌بلند قدرتمند و پهن‌پیکر را به راننده و سرنشنیان، ارائه نمی‌کند.

بیسو Bisu T5

پیشرانه و آمار فنی نشان می‌دهد که پرچمدار بیسو، برگ برنده‌ای در برابر رقبا ندارد. البته قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر برای خودرویی با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم، کافی به نظر می‌رسد اما شتاب‌گیری ناگهانی یا مانورهای عالی در سربالایی‌ها را، موجب نخواهد شد. این خودرو، خصوصا هنگامی که ۷ سرنشین داشته باشد، احتمالا با سنگینی در حرکت مواجه خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که بیسو T5 در نسخه‌ی مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، تعویض‌دنده‌ی نرم و کم‌تنش خواهد داشت؛ اما از نظر شتاب‌گیری، به خوبی چری تیگو 7 یا بی‌وای‌دی S7 عمل نخواهد کرد.

در نگاه اول، شاسی‌بلندهای ۷ نفره به دلیل برخورداری از یک ردیف صندلی بیشتر و بدنه‌ی بزرگ‌تر، ایجاد جذابیت می‌کنند. این موضوع، البته منجر به مشکلاتی در درازمدت خواهد شد که لازم است قبل از خرید، مورد توجه واقع شود. خودروهای پهن‌پیکر، مثل بیسو T5 اصولا مناسب استفاده‌ی روزمره نیستند، در طولانی‌مدت هزینه‌ی سوخت و تعمیرات بالایی دارند، شتاب‌گیری مناسبی ارائه نمی‌کنند و برای رانندگی در ترافیک شهری یا پیدا کردن جای پارک، دردسرساز هستند. با این اوصاف، بیسو تی 5 برای سفرهای بلند و یک خانواده پرجمعیت، گزینه‌ی مناسبی است؛ اما شاخصه‌های یک شاسی‌بلند جوان‌پسند یا کراس‌اور اسپرت برای استفاده‌ی روزانه را به همراه ندارد.

بیسو Bisu T5

قیمت احتمالی

(به‌روزرسانی شهریور ۱۳۹۸)

تا لحظه‌ی انتشار این مطلب، قیمت نهایی بیسو T5 از سوی سیف خودرو اعلام نشده است. این محصول، البته بیش از یک سال قبل، در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد؛ اما هنوز به مرحله‌ی پیش‌فروش نرسیده است. از سویی دیگر، نوسان نرخ ارز و افزایش ارزش دلار در برابر پول ملی ایران، گمانه‌زنی برای قیمت نهایی هر خودروی خارجی را، غیر ممکن می‌کند. به هر صورت و با توجه به شرایط اقتصادی در زمان نگارش این مطلب، می‌توان انتظار داشت که قیمت نهایی بیسو T5، در محدوده‌ی  ۲۷۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

مشخصات / مدل‌ها

بیسو T5

زوتی T600

زوتی دامای X7

هاوال H2

بورگوارد

BX7

سانگ‌یانگ رکستون

g4

تویوتا

RAV4

تویوتا RAV4 هیبرید

سوبارو فارستر

فولکس واگن تیگوان

رنو کولئوس

۲۰۱۶

توسان ۲۰۱۷

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷

هوندا

CR-V ۲۰۱۶

میتسوبیشی اوتلندر

۲۰۱۷

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷

کیا سورنتو ۲۰۱۷

نیسان جوک

اسپرت

ام‌جی GS

تعداد سیلندر

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

حجم موتور (لیتر)

۱.۵

۱.۵

۲

۱.۵

۲

۲

۲.۵

۲.۵

۲

۱.۴

۲.۵

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۱.۶

۲

حداکثر قدرت (اسب بخار)

۱۵۰ 

۱۵۶

۱۷۷

۱۴۱

۲۲۲

۲۲۲

۱۷۷

۱۹۴

۲۵۰

۱۲۵

۱۷۰

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۶۶

۱۹۰

۱۹۰

۱۹۰

۲۱۷

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۲۱۵

۲۱۵

۲۵۰ 

۲۰۲

۳۰۰ 

۴۲۰

۲۳۳

۲۰۶

۳۵۰ 

۲۰۰

۲۲۶

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۲۰

۲۲۰

۲۲۰

-

۳۵۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۱۰.۵

۸

۹.۵ 

۹ 

۹

۱۰.۵

۹

۷.۳

۸.۵

۶

۸.۴

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۹.۴

۱۱

۱۱.۲

۶.۵

۶.۲

جعبه‌دنده

۸ سرعته اتوماتیک

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

CVT

CVT

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

CVT

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

حجم باک بنزین

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۷۰

۵۶

۵۶

۶۰

۵۸

۶۰

-

۵۰

۵۸

۶۰

۶۶

۶۶

۵۰

۵۵

وزن (کیلوگرم)

۱۵۷۰ 

۱۵۴۰

۱۷۳۱

۱۶۰۰

۱۸۰۰

۲۰۰۰

۱۷۸۰

۱۸۲۰

۱۶۲۰

۱۵۰۰

۱۶۰۰

۱۵۲۰

۱۶۹۵

-

۱۵۸۰

۱۵۷۰

۱۵۸۵

-

 گالری

Bisu T3 Bisu T5
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات