ترفندهای خرید بلیط هواپیما که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
هرچند امروزه شاهد فعالیت گسترده‌ی شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مختلف برای فروش بلیط هستیم، اما خرید بلیط حاوی نکاتی کلیدی است که البته مستلزم استفاده از سامانه خرید بلیطی کامل است.
تبلیغات

با رونق گرفتن کسب و کارهای الکترونیک و اعتماد بیشتر مردم به خرید اینترنتی در فضای آنلاین، خرید اینترنتی بلیط هواپیما به یکی از سریع‌ترین و معتبرترین روش‌های خرید بلیط بدل شده است. این امر باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی زیادی بستر کار خود را به دنیای آنلاین انتقال دهند و خدماتی برای خرید آنلاین و سریع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس ارائه دهند.

اما همانطور که می‌دانید وقتی در شغل خود به تجربه و سابقه بالایی می‌رسید، پس از مدتی به اصطلاح فوت و فن کوزه‌گری را در دست می‌گیرید. این مصداق در دنیای خرید بلیط هم مصداق عینی دارد؛ چراکه افرادی که دائماً در حال سفر هستند به سبب تعداد بالای سفرهایی که انجام داده‌اند، ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما کسب می‌کنند.

این افراد راهکارهایی برای رزرو آنلاین بلیط دارند که معمولا خیلی راحت و بی دردسر می توانند مراحل خرید بلیط هواپیما را پشت سر بگذارند. شما هم دوست دارید این نکات را بدانید؟ پس با خواندن نکاتی که در ادامه به شما می‌گوییم، به دانش خود در زمینه خرید بلیط هواپیما بیافزایید.

اواسط هفته را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید

برعکس عقیده بسیاری از مردم، رزرو بلیط در آخر هفته اصلا ایده خوبی نیست. اگر به دقت به قیمت‌ها توجه کنید، متوجه می شوید که از دو روز مانده به آخر هفته ها قیمت‌ها زیادتر و از یک روز بعد تعطیلات قیمت‌ها کمتر می‌شود. بر اساس تحقیقات، اگر بخواهید در خارج از کشور بلیط رزرو کنید ارزان‌ترین روزهای هفته برای رزرو، چهارشنبه و پنجشنبه است. اما این مساله در کشور ایران کمی فرق دارد. بهترین زمان خرید برای خرید بلیط هواپیما روزهای دوشنبه و سه‌شنبه است.

این قضیه ارتباط مستقیمی با ترافیک سفرهای پروازی دارد. به عنوان مثال طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور، یکی از مسیرهای پرسفر در ایران پرواز تهران مشهد است. طبیعتاً اگر بخواهید در اواخر هفته و تعطیلات به این مقصد پرگردشگر سفر کنید، با انتخاب پرواز خود در روزهای پنجشنبه یا جمعه هم تنوع انتخاب کمتری دارید و هم باید هزینه بیشتری کنید.

بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی، استعلام بگیرید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز به خرید اینترنتی بلیط هواپیما اعتقاد ندارید و در مورد صحت اعتبار بلیط‌تان پس از خرید اینترنتی یا خرید آن از آژانس های مسافرتی نگران هستید، ما به شما توصیه می کنیم حتما پس از خرید بلیط هواپیما خارجی، استعلام بلیط هواپیما را از طریق سایت ایرلاینی را که بلیط متعلق به آن است انجام دهید.

برای اطمینان از صحت اعتبار بلیط خود باید به سایت اینترنتی ایرلاینی که بلیط هواپیمای شما مربوط به آن ایرلاین است وارد شوید و به قسمتی که برای سنجش اعتبار بلیط مشخص شده است وارد شوید. در این قسمت مشخصاتی را که خواسته شده ارائه دهید تا صحت اعتبار بلیط‌تان تایید شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که استعلام بلیط برای پروازهای چارتری وجود ندارد و در صورت بروز مشکل و نبود اسم شما در لیست مسافران، می توانید از گارانتی اعتبار چارتر کننده استفاده کنید.

سامتیک

خرید بلیط هواپیمای چارتر برای همه مناسب نیست!

در زمانی که شما امکان انتخاب خرید هر دو بلیط پروازهای برنامه‌ای (سیستمی) و بلیط چارتر را دارید، چنانچه از برنامه سفر خود مطمئن هستید و قصد تغییر یا کنسل کردن آن را ندارید با توجه به قیمت ارزان‌تر بلیط پروازهای چارتر آن هم در خرید در روزهای نزدیک به پرواز برای شما به صرفه‌تر باشد .

 اما زمانی که احتمال می‌دهید که ممکن است برنامه سفر شما تغییر کند، به علت مشکلات مربوط به استرداد یا تغییر در بلیط چارتر بهتر است بلیط‌های سیستمی را خریداری کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که حتی در بلیط‌های پروازهای سیستمی در برخی مواقع جریمه کنسلی بلیط تا ۱۰۰ درصد قیمت بلیط و همانند بلیط‌های چارتر محاسبه می‌شود و در واقع غیرقابل استرداد است.

خرید بلیط سیستمی را فراموش نکنید!

اگر از افرادی که خیلی اهل سفر و گردش هستند بپرسید که معمولاً چه نوع بلیطی می‌خرند، می‌بینید که جواب آن‌ها بلیط سیستمی است. چرا؟ چون بلیط‌های سیستمی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و در صورتیکه بخواهند به هر دلیلی سفرشان را عقب بیندازند می توانند بلیط را پس دهند. در مقابل بلیط‌های سیستمی، بلیط‌های چارتر قرار دارد که به دلیل انعظاف پذیری کمتر، خیلی توسط این افراد استفاده نمی‌شود.

صبح زود، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما است

همانطور که صبح زود بیدار شدن یکی از سخت‌ترین کارهای روزگار است، به‌نظر می‌آید مزایای زیادی را به همراه دارد. اول اینکه اگر پرواز شما کنسل شد، شما می‌توانید با پرواز بعدی آن روز به مقصد برسید. اما اگر آخرین پرواز یا یکی از آخرین پروازهای آن‌روز را رزرو کرده باشید، شاید پرواز شما به روز بعد موکول شود. این مسئله می‌تواند برای پروازهای اضطراری و به خصوص کسانی که دائماً در حال پرواز هستند، یک معضل بزرگ به حساب می‌آید.

خرید بلیط قطار در مقابل خرید بلیط هواپیما

یکی از چالش‌های بزرگ گردشگرانی که پیوسته در حال سفر هستند این است که بین خرید بلیط قطار و هواپیما، می‌بایست کدام را انتخاب کنند. با اینکه هواپیما و قطار دو وسیله نقلیه کاملاً متفاوت هستند؛ اما عوامل زیادی وجود دارند که باعث می‌شود خرید بلیط قطار در مقابل هواپیما برتری‌های زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید به سفر شهرستان خرم‌آباد سفر کنید، می‌توانید با استفاده از یک بلیط لحظه آخری ارزان قیمت در مدت یک ساعت به مقصد برسید. این در حالی است که با انتخاب یک بلیط قطار می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی استان لرستان بهره‌مند شوید. پس این باور نادرست که هواپیما همیشه بهترین وسیله سفر به شهرهای مختلف است را جدی نگیرید!

از بهترین و کامل‌ترین سایت خرید آنلاین بلیط استفاده کنید

یکی از ترفندهایی که افراد حرفه‌ای برای خرید بلیط هواپیما از آن استفاده می‌کنند این است که سراغ شرکت آنلاین فروش بلیط هواپیمایی می‌روند که هم شهرهای مختلفی را پوشش دهد و هم فرآیند خرید بلیط هواپیما در آن زمان‌بر نباشد.

یکی دیگر از مزایای انتخاب یک سامانه اینترنتی کامل خرید بلیط این است که در صورتی که در حین خرید بلیط دچار مشکل شوید یا سوالی داشته باشید، می‌توانید به راحتی با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید و سوال‌هایتان را بپرسید تا مشکلتان برطرف شود. اما صبر کنید؛ قبل از اینکه به جستجو در اینترنت بپردازید و به دنبال بهترین و کامل‌ترین سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما بروید، ما پیشنهادی برای شما داریم که رد کردن آن کار هر کسی نیست!

سامتیک، کامل‌ترین سامانه اینترنتی خرید آنلاین بلیط

سامانه اینترنتی خرید آنلاین بلیط هواپیمای سامتیک با پشت سر گذاشتن دو دهه فعالیت مستمر در این عرصه و با همکاری پرسنل مجرب و حرفه‌ایی به عنوان یکی از برترین شرکت‌های خدمات مسافرتی در داخل کشور فعالیت می‌کند. یکی از نکات قابل توجه و مهم در مورد سایت سامتیک، امکان اجاره خودرو و ترانسفر فرودگاهی است.

سامتیک

علاوه بر این، سامتیک تنها یک سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما نیست؛ زیرا مسافر می‌تواند با مراجعه به مجله گردشگری سامتیک علاوه بر خرید بلیط، به بررسی مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی و ناوگان هوایی فعال در آن‌ها بپردازد. این امر باعث می‌شود که اطلاعات شما قبل از سفر کامل باشد و نیازی نباشد برای خواندن خدمات یک ایرلاین در اینترنت به جستجو بپردازید. در ضمن در بخش راهنمای سفر سامتیک هم می‌توان مقالاتی مفید در مورد بهترین جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف،  اطلاعات جذابی کسب کرد.

چرا به سایت سامتیک اطمینان کنیم؟

  • کسب نماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد اعتماد الترونیک
  • قیمت رقابتی همراه با تضمین بلیط‌های چارتر
  • امکان کنسلی آنلاین و استرداد وجه بلیط
  • پشتیبانی در ۷ روز هفته از زمان خرید بلیط تا لحظه پرواز
  • دارنده درگاه پرداخت اختصاصی بانک سامان و ملت به نام سامتیک
  • پوشش ۱۰۰ درصدی بلیط پرواز، قطار، اتوبوس و اجاره ماشین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات