فناوری هدفون مجازی سئات؛ انقلابی در کابین خودرو

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروساز اسپانیایی سئات قصد دارد با همکاری شرکت Noveto، فناوری هدفون مجازی را در خودروهای آینده خود اجرایی کند. این سیستم، پخش صدای موجود در کابین را مدیریت خواهد کرد.
تبلیغات

در صورتی که آخرین فناوری خودروساز اسپانیایی سئات (SEAT) بتواند چراغ سبز برای تولید دریافت کند، والدین مجبور نخواهند بود که به آهنگ‌های مورد علاقه کودکان خود در کابین خودرو گوش دهند. فناوری هدفون مجازی در آینده می‌تواند تجربه جدیدی برای سرنشینان خودرو رقم بزند.

این سیستم انقلابی که با همکاری شرکت نووِتو (Noveto) توسعه یافته است، امکان هدایت صدای هر دستگاه صوتی به گوش فرد موردنظر را فراهم می‌کند. طبق گفته دو شرکت، این روش نیازی به هدفون یا بلندگوهای مرسوم ندارد. پیش‌تر شرکت‌هایی مانند هارمن (Harman) و هیوندای، سیستم‌های صوتی مشابه برای محصولات خود ارائه کرده‌اند.

Noveto SEAT Virtual Headphone / هدفون مجازی سئات نووتو

کودکان تنها هدف این فناوری صوتی هدفون مجازی نووتو نیستند؛ زیرا سئات می‌گوید رانندگان قادر به مدیریت تماس‌های تلفنی خود به کمک فناوری جدید هستند، در حالی که سایر سرنشینان، به موسیقی انتخابی خود گوش می‌دهند. علاوه بر این، گفته شده است که هدفون مجازی تجربه صوتی با کیفیت بالا برای هر کاربر ارائه می‌دهد و آن‌ها را از محیط اطراف جدا می‌کند.

تصمیم‌گیری در مورد عملی شدن طرح سئات و نووتو، به عوامل متعددی از جمله پذیرش عمومی بستگی دارد. هدف اصلی فناوری هدفون مجازی که بخشی از پروژه اکسپلورا (XPLORA) به شمار می‌رود، تولید و قرارگیری در خودروهای آینده سئات است؛ اما در صورتی که فعلا به مرحله تولید برسد، احتمالا به عنوان گزینه اختیاری در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. سئات به عنوان زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن، تا اواخر سال میلادی جاری نتایج تصمیم‌گیری در مورد فناوری جدید هدفون مجازی خود را ارائه خواهد داد.

Noveto SEAT Virtual Headphone / هدفون مجازی سئات نووتو

فابین سیمر، مدیر بخش فناوری دیجیتال سئات گفت:

سئات قصد دارد به عنوان محرک نوآوری در توسعه این نوع فناوری باشد و ما به طور ویژه به پیشرفت‌هایی که در قالب پروژه اکسپلورا نشان داده‌ایم، افتخار می‌کنیم. امیدواریم این طرح نوآورانه، یکی از بهترین پروژه‌های تولیدی موفق باشد.

برایان والاس، مدیر عامل نووتو نیز گفت:

هر دو شرکت در مورد چگونگی کمک فناوری انحصاری جدید به حفظ موقعیت سئات برای پیشرو بودن در عرصه خودروسازی، چشم‌انداز مشترکی دارند. کمک به تغییر تجربه رانندگی و رفاه در فضای خودرو، برای جذب مشتریان سئات بهتر است و می‌تواند در آینده باعث افزایش رشد این شرکت شود.

در حال حاضر، سئات و نووتو جزئیات بیش‌تری از فناوری هدفون مجازی ارائه نکرده‌اند؛ اما در آینده و با ورود نسخه تولیدی این فناوری به خودروهای سئات، احتمالا شاهد مشخص شدن جزئیات بیش‌تری از نحوه ارسال صدا و موسیقی به گوش کاربران موردنظر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات