گروه لابی ارزهای دیجیتال باهدف ارتقای این صنعت در واشنگتن تشکیل شد

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
گروه Blockchain Association قصد دارد نماینده‌ی شرکت‌های پیشرو در قانون‌گذاری‌های آینده‌ی این صنعت باشد و وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال را به ثبات برساند.
تبلیغات

در طول چند هفته‌ی اخیر، نرخ ارزهای دیجیتال روی یک روند نزولی حرکت کرده است. اما به گزارش خبرگزاری واشنگتن‌پست، این امر مانع از تلاش‌های هدفمند بازیگران عالی‌رتبه‌ی این صنعت در مصالحه با قانون‌گذاران و رگولاتورهای فدرال نشده است.

تعدادی از شرکت‌های برتر ارزهای رمزنگاری‌شده و متخصصان فناوری آمریکا، یک گروه لابی صنعتی تشکیل داده‌اند که Blockchain Association نام دارد. آن‌ها می‌خواهند با مسائلی که پیرامون تکنولوژی و دارایی‌های دیجیتال وجود دارد، مقابله کنند. این انجمن تجاری، اولین گروه واشنگتن خواهد بود که اعضای آن، هم نماینده‌ی سرمایه‌گذاران هستند و هم کارآفرینانی که در حوزه‌ی بیت کوین , و فناوری‌های مرتبط فعالیت می‌کنند.

صرافی‌های دیجیتال مشهوری نظیر کوین بیس و سیرکل و استارتاپ‌های فناوری دیگری مانند فایل کوین (خالق Protocol Labs) و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری پلی چین کپیتال، بنیان‌گذاران اولیه‌ی این گروه به شمار می‌روند.

The Blockchain Association

هدف انجمن بلاک‌چین اسوشیشن این است که به دست پرنفوذ این صنعت در مسائل سیاست‌گذاری شهر واشنگتن تبدیل شود و راهی برای شنیده شدن صدای شرکت‌هایی فراهم کند که می‌خواهند به‌جای دور زدن قوانین فعلی، به‌نوعی با سیاست‌گذاران همکاری کنند. نخستین اولویت تجاری گروه مذکور این است که مشخص کنند وضعیت ارزهای دیجیتال تحت قوانین مالیاتی آمریکا چگونه تعریف می‌شود و چگونه قوانین ضد پول‌شویی (AML) و شناخت مشتری (KYC) باید در این صنعت اعمال شوند.

ابن اولین کنسرسیومی نیست که در حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری‌شده شکل‌گرفته است. در طول دو سال گذشته، شرکت‌های بلاک‌چین، مؤسسات مالی و بانک‌های پیشرو، انجمن‌های مختلفی در کشورهایی مانند استرالیا، چین و آمریکا تأسیس کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود همه‌ی توسعه‌دهندگان بلاک‌چین در حوزه مالی با مقررات و سیاست‌های محلی همسو هستند.

در سال ۲۰۱۷، چند شرکت برتر بلاک‌چین کشور هند نظیر کوین سکیور، یونوکوین، سرچ ترید و زب‌پی، دورهم جمع شدند و سازمانی را بانام «ائتلاف بلاک‌چین و ارزهای مجازی هند» راه‌اندازی کردند. درواقع تشکیل این گروه، پاسخی بود به اقدامات هشداردهنده‌ای که بانک مرکزی هند علیه رمز ارزها در پیش‌گرفته بود.

The Blockchain Association

در ماه فوریه، یک موسسه تجاری مستقل دیگر نیز در بریتانیا کار خود را آغاز کرد. این موسسه از هفت شرکت فعال و پیشرو صنعت ارزهای دیجیتال این کشور تشکیل شد و هدف خود را توسعه‌ی استانداردهای خود-رگولاتوری برای صنعت ارزهای دیجیتال اعلام کرد.

حالا گروه ائتلافی Blockchain Association می‌خواهد صدای اصلی شرکت‌های برتری باشد که می‌خواهند در سیستم سیاسی اثرگذار باشند. این گروه در نظر دارد به لابی اول صنعت رمز ارزها در واشنگتن تبدیل شود.

مایک لمپرس، رئیس امور حقوقی و مدیریت ریسک Coinbase می‌گوید:

بلاک‌چین اسوشیشن، تلاشی است برای دورهم جمع‌کردن شرکت‌های پیشرو، با این هدف که سیاست‌گذاران متوجه شوند ما از قوانین مناسب استقبال می‌کنیم.ما شرکت‌هایی نیستیم که سیستم را به بازی بگیریم. ولی می‌خواهیم یک سیستم رگولاتوری و قانونی را بنا بگذاریم که از آزمون زمان، موفق بیرون می‌آید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات