پشت فرمان مرسدس بنز AMG E53 هیبرید در نهایت سرعت

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز E53، سدان هیبریدی با قدرت ۴۲۹ اسب بخار است. در یک آزمایش ویدئویی، سرعت‌گیری این خودرو تا نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت نمایش داده می‌شود.
تبلیغات

هنگام سخن گفتن از خودروهای هیبرید، تویوتا پریوس اولین مدلی است که به ذهن می‌آید. حدود ۲۰ سال پیش، پریوس به عنوان تنها محصول هیبریدی دنیا شناخته می‌شود؛ اما در چند سال اخیر گونه دیگری از خودروهای هیبرید متنوعی معرفی شده‌اند که قدرت موتور بالا، در کنار کاهش مصرف سوخت ارائه می‌کردند. مرسدس بنز AMG E53 کوپه نمونه‌ای از این خودروهاست.

از بیرون، این خودرو تفاوت زیادی با یک مدل استاندارد AMG سری E کوپه ندارد؛ اما ارتقا اصلی سیستم هیبرید میانی (mild hybrid= سیستمی که موتور الکتریکی انرژی هدر رفته در زمان حرکت با دنده خلاص و همچنین هنگام ترمزگیری را بازیابی می‌کند) در زیر کاپوت خودرو است. AMG E53 از موتور توربو دوگانه شش سیلندر خطی استفاده می‌کند. سیستم هیبرید میانی با تقویت کننده (EQ Boost) حدود ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتون متر گشتاور دارد تا مجموع قدرت ۴۲۹ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور، برای سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۳ ثانیه، تامین شود.

Mercedes Benz E53 coupe

این ویدیو، رسیدن AMG E53 هیبرید به نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد. صدای بلند اگزوز هنگامی که پنجره‌ها باز هستند قابل شنیدن است که اصلا شبیه به خودروهای هیبرید نیست. راننده خودرو را برای تست به بزرگراه‌های معروف آلمان برده است. خش برداشتن صدای اگزوز هنگام کم یا زیاد شدن سرعت به وضوح قابل شنیدن است. ترافیک گاهی مانع از سرعتگیری خودرو می‌شود اما با خلوت شدن جاده، در زمانی کوتاه رسیدن به سرعت‌های بالای ۲۲۰ کیلومتر انجام می‌شود.

فواید سیستم هیبرید تنها محدود به بهینه سازی مصرف سوخت نیست. در بعضی خودروها رانندگی با سرعت کم تنها با موتور الکتریک انجام می‌شود و در بعضی خودروها مثل AMG E53 انتقال قدرت الکتریکی قدرت و گشتاور بیشتری به خودرو اضافه می‌کند.

لینک آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات