رکوردزنی سدان برقی لوسیدایر؛ زنگ خطر برای تسلا

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروساز الکتریکی لوسید موتورز که محصولات خود را برای رقابت با تسلا آماده می‌کند، ویدئویی جذاب از رکوردگیری لوسید ایر در پیست لاگونا منتشر کرده است.
تبلیغات

در حالی که هنوز علاقه‌مندان منتظر ورود خودروی برقی لوسید ایر (Lucid Air) به نمایشگاه‌های بزرگ جهان هستند، لوسید موتورز همچنان به مانور تبلغاتی روی سدان برقی خود ادامه می‌دهد. چند هفته پیش، مدل نمایشی از خودروی الکتریکی لوسید ایر به پیست لاگونا سکا رفت و رکورد سرعت جالبی ثبت کرد که سریع‌تر از استون مارتین V12 ونتیج S، لوتوس ایوورا (Lotus Evora S) و بی‌ام‌و i8 بود. 

 LUCID AIR

در حالی که سدان برقی لوسید ایر به لطف بهره‌گیری از بدنه‌ی مستحکم با مدیریت تعادل ۶ نقطه‌ای، همراه ارتقای لنت و روغن ترمز، با کاهش وزن کمی نسبت به مدل تولیدی همراه بود، چنین رکوردگیری می‌تواند نگاهی واقعی به این خودروی برقی باشد. لوسید ایر همچنین از تایر تابستانه پیرلی P Zero PZ4 بهره برد و توانست رکورد ۱ دقیقه و ۴۱.۶۷ را به نام خود ثبت کند. این زمان برای یک خودروی الکتریکی بسیار چشم‌گیر است و آن‌ را به عنوان یکی از جدیدترین رکوردهای سایت fastestlaps.com قرار می‌دهد.

Lucid Air / لوسید ایر

این سایت هنوز هیچ سابقه‌ای از رکود زمانی تسلا مدل S ثبت نکرده است، که بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسد. زیرا خودروی برقی لوسید ایر به طور دقیق برای رقابت با تسلا مدل اس تلاش می‌کند و با تمرکز بر تطبیق و بهبود عملکرد، قیمت پایین‌تری نیز ارائه می‌دهد. البته سدان الکتریکی لوسید ایر، هفت ثانیه سریع‌تر از تسلا مدل 3 است.

Lucid Air / لوسید ایر

روز بعد تیم لوسید موتور از تایر چسبنده‌تر یعنی لاستیک پیرلی P Zero Trofeo R استفاده کرد؛ نوعی تایر گران‌قیمت مخصوص سوپراسپرت‌ها که با وجود قانونی بودن برای جاده، معمولا در پیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف بهره‌گیری از لاستیک چسبنده پیرلی، خودروی برقی لوسید ایر این‌بار توانست یک دور پیست را در زمان ۱ دقیقه و ۳۹.۳۰ ثانیه به پایان برساند که آن را سریع‌تر از پورشه 911GT3، بی‌ام‌و M4 و استون مارتین DB11 قرار می‌دهد.

با توجه به این رکورد سرعت، لوسید ایر در کلاس خود بسیار سریع خواهد بود. دست‌یابی به سرعت ادعایی ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت و غرش موتور برقی در زیر کاپوت سدان لوسید ایر، آن را به هیولای واقعی تبدیل می‌کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه زمانی خودروی برقی لوسید موتورز پا به خط تولید می‌گذارد و راهی بازار می‌شود.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات