کیمی رایکونن به سائوبر پیوست؛ چارلز لکلرک به فراری

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
معامله‌ی ناراحت‌کننده‌ی فراری انجام شد؛ در فصل ۲۰۱۹، کیمی رایکونن به سائوبر و چارلز لکلرک به فراری می‌پیوندد تا یکی از عجیب‌ترین جابه‌جایی‌های تاریخ فرمول یک انجام شود.
تبلیغات

چند هفته‌ی گذشته برای طرفداران قدیمی فرمول یک، چندان دوران خوشی نبوده است؛ این سریال تراژدی امروز با تصمیم مقامات تیم فراری، تمکیل شد. پس از انتشار شایعات فراوان، بالاخره امروز به‌طور رسمی تأیید شد؛ چارلز لکلرک، جوان ۲۰ ساله‌ی اهل موناکو فصل ۲۰۱۹ به تیم فراری اضافه می‌شود تا پشت فرمان خودروی آیسمن قرار گیرد.

کیمی رایکونن

برخلاف آنچه تصور می‌شد، کیمی رایکونن مانند فرناندو آلونسو از دنیای فرمول یک خداحافظی نکرد. قهرمان سال ۲۰۰۷ فرمول یک جهان، به تیم اول خود، سائوبر سوئیس که حالا حمایت آلفارومئو را پشت سر دارد، می‌پیوندد. آیسمن ۳۸ ساله، از ۲۰۰۱ با تیم سائوبر به دنیای فرمول یک وارد شد؛ سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ مک‌لارن میزبان رایکونن بود تا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ و پیش از غیبت دو ساله، هدایت خودروی فراری در اختیار این راننده‌ی فنلاندی محبوب قرار بگیرد.

رایکونن در حساب کاربری رسمی اینستاگرام خود با اشاره به قرارداد ۲ ساله‌ی خود با سائوبر نوشت:

حدس بزنین، کی برگشته؟ دو سال آینده با تیم فرمول یک سائوبر؛ برگشتن به جایی که همه‌چیز از اونجا شروع شد، حس خیلی خوبی داره!
کیمی رایکونن

رایکونن پس از قهرمانی در سال ۲۰۰۷، تا سال ۲۰۱۳ در مسابقه‌ای پیروز نشد و تا امروز پس از پیوستن دوباره به تیم فراری از سال ۲۰۱۴، هنوز مقام اول یک گرن‌پری را کسب نکرده ست. در مقابل لکلرک قهرمان جهان سال ۲۰۱۷ فرمول دو، در حال حاضر اولین فصل فرمول یک خود را می‌گذارند اما عملکرد این جوان ۲۰ ساله با خودروی آلفارومئو سائوبر قابل توجه بوده است.

رانندگی لکلرک به‌قدری خوب بوده است که سباستین فتل، هم‌تیمی فصل آینده‌‌ی او، عملکرد این جوان را تحسین کند. قهرمان ۴ دوره مسابقات فرمول یک در تحسین لکرک گفت:

در مسابقاتی که تا امروز داشته، از فرصت‌ها استفاده کرده است؛ با خودرویی امتیاز جمع‌آوری کرده که انتظار وجود آن در جدول امتیازات نبوده است.
چارلز لکرک / Charles Leclerc

لوئیس همیلتون نیز عملکرد لکلرک را قابل تحسین می‌داند. لکلرک، جوان‌ترین و اولین راننده‌ی اهل موناکو تاریخ تیم فرمول یک فراری است؛ علاوه بر این، جوان ۲۰ ساله اولین راننده‌ی آکادمی فرمول یک فراری محسوب می‌شود که به رده‌ی بزرگسالان راه پیدا کرده است. با پیوستن رایکونن به سائوبر، مارکوس اریکسون دیگر راننده‌ی این تیم تحت فشار عملکرد مرد فنلاندی قرار می‌گیرد. احتمال جایگزینی اریکسون با آنتونیو جوویناتزی، راننده‌ی تست فعلی فراری و سائوبر وجود دارد.

باتوجه به تغییرات انجام شده، به‌نظر شما فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، جذاب‌تر از  رقابت‌های ۲۰۱۸ خواهد بود؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات