کوالکام از کدک aptX Adaptive رونمایی کرد؛ کیفیت صوتی بهتر و تجربه‌ای عمیق‌تر از موسیقی

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام از کدک صوتی جدیدی با نام aptX Adaptive رونمایی کرده که کیفیت صوتی بهتری را برای دستگاه‌های وایرلس به ارمغان می‌آورد.
تبلیغات

برای آن‌دسته از افرادی که طرفدارِ هدفون‌ها و بلندگوهای وایرلس برای گوش‌دادن به موسیقی هستند، اتفاق مهم و خوشحال‌کننده‌ای افتاده است. شرکت آمریکایی کوالکام از کدک جدیدی با نام aptX Adaptive رونمایی کرده که از محتوای صوتی باکیفیت پشتیبانی می‌کند؛ همچنین این کدک عملکرد کلی دستگاه‌های مبتنی بر بلوتوث را در پخش قطعات صوتی بهبود می‌بخشد.

به‌طور کلی، کدکجدید بر پایه‌ی نسخه‌ی قبلی توسعه یافته است؛ از این رو نقاط قوت نسخه‌ی قبلی با اعمال برخی بهبودها، در نسخه‌ی جدید نیز حضور دارند که از شاخص‌ترینِ آن‌ها می‌‌توان به پشتیبانی از فایل‌های صوتی ۲۴ بیتی اشاره کرد. همچنین تأخیرِ ناشی از انتقال اکنون با کاهش مواجه شده است؛ بنابراین اکنون صوت و تصویر در هماهنگ‌ترینِ حالتِ خود قرار دارد.

افزون بر موارد فوق، عملکرد کلی در هنگام پخش به صورت خودکار تنظیم می‌شود تا بهترین تجربه‌ی ممکن باتوجه به شرایط در اختیار کاربر قرار گیرد.

aptX Adaptive

فناوری جدید شرکت کوالکام تا اواخر ماه سپتامبر در دسترس قرار خواهد گرفت. قرار است این کدک در بلوتوث ۵.۰ گنجانده شود؛ بنابراین تولیدکنندگان وسایل صوتی برای بهره‌مندی از ویژگی‌های جدید راهی هموارتر در پیش خواهند داشت. تا اواخر سال جاری انکُدر لازم برای اندروید منتشر خواهد شد تا برند‌های سخت‌افزاری به‌واسطه‌ی انتشار آپدیت برای گوشی‌ها و تبلت‌ها، پشتیبانی از این کدک را به محصولات قدیمی‌تر خود اضافه‌ کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات