پروژه جدید ویمو ارزش سهام آلفابت را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مورگان استنلی، قیمت هدف خود را برای سهام شرکت آلفابت، ‌به ۱۵۱۵ دلار افزایش داده که بالاتر از نرخ متوسط فعلی وال‌استریت است.
تبلیغات

اخیراً شرکت مالی، بانکداری و سرمایه‌گذاری مورگان استنلی، توجه ویژه‌ای به پتانسیل‌های ویمو نشان می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش پروژه‌ی مخفی اتومبیل‌های خودران گوگل، به ۱۷۵ میلیارد دلار می‌رسد. این نرخ، ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از ارزش قبلی آن است. به اعتقاد این بانک، زمانی که سرویس سواری اشتراکی ویمو کار خود را آغاز کند، ارزش سهام آلفابت ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و به ۱۵۱۵ دلار به ازای هر سهم می‌رسد.

برایان نواک تحلیلگر بورس، چهارشنبه در یادداشت خود به مشتریان نوشت:

با این فرض که رشد پایه‌های قوی ویمو به همین ترتیب ادامه داشته باشد و این بخش بهتر دیده شود، ما قیمت هدف GOOGL را روی ۱۵۱۵ دلار تنظیم می‌کنیم، که معادل با افزایش ۲۰ درصدی نرخ آن است.مدل ما و متدولوژی جدید ارزش‌گذاری، ویمو را با دید بهتری تحلیل می‌کند. شروع به کار سرویس سواری اشتراکی  تا پایان امسال، کاتالیزور بالقوه‌ای برای محقق کردن این ارزش است.
Alphabet

در حال حاضر میلیاردها کاربر گوگل در سراسر جهان، از خدمات اصلی این شرکت نظیر جستجو، یوتیوب، نقشه‌ها و سایر سرویس‌ها استفاده می‌کنند. بانک مورگان استنلی، سودآوری آتی سرویس جدید را علت افزایش قیمت سهام آلفابت می‌داند. نواک می‌گوید:

ما همچنان بهای سهام کسب‌وکار اصلی GOOGL را در حال رشد می‌دانیم؛ زیرا معتقدیم GOOGL هنوز می‌تواند درآمدزایی بیشتری از میلیاردها کاربر پلتفرم‌های خود داشته باشد. چنانکه شاهدیم این شرکت هم در حال سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های سودآوری مثل اشتراکات یوتیوب، نقشه‌ها و سخت‌افزارها است.

البته باید اشاره‌ کنیم که ویمو در بخش سواری اشتراکی، راه ساده‌ای پیش‌رو ندارد. رانندگان انسانی به‌طور مرتب جایگزین کامپیوترها می‌شوند و تست برنامه‌ی بتای این شرکت هم در حومه‌ی شهر فونیکس، با شکایات زیادی همراه بود.

بر اساس تحلیل‌های بلومبرگ، مورگان استنلی قیمت هدف خود را ۹.۶ درصد بالاتر از نرخ میانگین وال‌استریت (۱.۳۸۲ دلار) تنظیم کرده است. ارزش سهام آلفابت از آغاز سال جاری، ۱۸ درصد افزایش‌یافته است.

نکته: سهام شرکت آلفابت در بازار بورس تحت نام GOOGL معامله می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات