ابرخودروی جدید کونیگزگ، راگناروک نام دارد

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس جدیدترین اطلاعات غیررسمی، ابرخودروی جدید کونیگزگ با نام راگناروک از قوای محرک هیبرید با قدرت ۱۴۴۰ اسب بخار، استفاده خواهد کرد و قیمتی میلیون دلاری خواهد داشت.
تبلیغات

به تازگی، شایعات هیجان‌انگیزی در مورد ابرخودروی جدید کونیگزگ در فضای مجازی منتشر می‌شود. بر اساس یک منبع معتبر، محصول جدید این برند سوئدی راگناروک (Ragnarok) نام دارد؛ شاید واژه‌ی «راگناروک» برای علاقه‌مندان سریال وایکینگ‌ها‌ و فیلم‌های ابرقهرمانی آشنا باشد. آخرین قسمت ساخته شده از سری فیلم‌های سینمایی Thor، با این پسوند همراه شده بود.کونیگزگ آگرا

علاوه بر فیلم سینمایی Thor، راگناروک در اساطیر اسکاندیناوی و نورس به رویداد نابودی دنیا، فرجام خدایان و تولدی دوباره اشاره دارد. نام‌های اساطیر نورس پیش از این هم در نسخه‌های آگرا RS استفاده شده است؛ کونیگزگ راگناروک بدون شک باید فرجام ابرخودروها و تولد دوباره‌ی این برند را رقم بزند که به‌همین دلیل، پیشرانه‌ی قدرتمند اصلی‌ترین ابزار آن خواهد بود.

بر اساس اطلاعات غیررسمی منتشر شده در فضای مجازی، پیشرانه‌ی راگناروک در حال توسعه و ساخت است و حداقل ۱۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه به نوعی سیستم هیبرید مجهز شده و نهایت دور آن ۹۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود. علاوه بر این هدف نهایی مهندسان کونیگزگ، ساخت ابرخودروی راگناروک با حداکثر وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم است. برای مقایسه باید بدانیم که نسخه‌ی فیبرکربن آگرا RS با قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار، حدود ۱۳۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

کونیگزگ / Koenigsegg

تنها تصویر رسمی منتشر شده از محصول جدید کونیگزگ

این اطلاعات جدید، چندان پیرو گفته‌های رسمی کریستین فن کونیگزگ، مدیرعامل این برند نیست. او پیش از این اشاره کرده بود که محصول جدید، از نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری توئین توربوشارژ آگرا RS با نهایت ۸۸۰۰ دور بر دقیقه، بدون سیستم هیبرید و قدرتی بیش از ۱۳۶۰ اسب بخار استفاده می‌کند. از لحاظ تئوری و تنها درنظرگرفتن این مشخصات، ابرخودروی جدید کونیگزگ می‌توان رکورد سریع‌ترین خودروی جهان، آگرا RS را تغییر دهد. بدون شک مقامات کونیگزگ در هایپرکار جدید خود به‌دنبال حضور در رقابت جهانی رسیدن به نهایت سرعت نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت هستند. بوگاتی و هنسی از جدی‌ترین رقبای کونیگزگ در این مسابقه هستند که در حال حاضر، آمریکایی‌ها به‌طور مستقیم رسیدن به این رکورد را جزو اهداف خود اعلام کرده‌اند.

کونیگزگ / Koenigsegg

رندر غیررسمی از کونیگزگ راگناروک

در هر صورت، رونمایی ابرخودروی جدید کونیگزگ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رسماً تأیید شده است. بر اساس تنها تصویر منتشر شده از این مدل جدید، همان‌طور که انتظار می‌رود در نمای عقب دیفیوزر و باله‌ی بزرگ جلب توجه می‌کنند. براساس شایعات، طراحی این مدل به‌پایان رسیده و مدل واقعیت مجازی آن به مشتریان احتمالی نمایش داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات