دستیار هوشمند گوگل حال قادر به درک همزمان دو زبان است

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی دستیار هوشمند گوگل یعنی گوگل اسیستنت، به قابلیت درک پیوسته و همزمان دو زبان تجهیز شده است.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید از زمان ظهور دستیار هوشمند در تلفن‌های همراه و رایانه‌ها، سخن گفتن و انتقال فرامین به آن‌ها تنها با یک زبان انجام می‌شد و در صورتی که کاربر مایل به استفاده از زبان دومی در فرامین صوتی خود بود، می‌بایست از طریق تنظیمات زبان پیش‌فرض را به زبان مورد نظر تغییر می‌داد.

به‌تازگی شرکت محبوب گوگل از تغییر این رویه و اضافه شدن قابلیت درک همزمان دو زبان توسط دستیار هوشمند این شرکت یعنی گوگل اسیستنت خبر داد. طبق گفته این شرکت، پس از ارتقاء اپلیکیشن در هفته جاری، کاربران می‌توانند به‌طور همزمان از دو زبان برای تعامل و انتقال فرامین صوتی به دستیار هوشمند گوگل استفاده کنند.

شایان ذکر است دستیار هوشمند گوگل هم‌اکنون از زبان‌های زیادی چون انگلیسی، آلمانی، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند و اضافه شدن ویژگی مذکور استفاده از آن را بیش از پیش تسهیل می‌کند. به‌طور مثال از این پس کاربران آلمانی می‌توانند به‌صورت همزمان از زبان انگلیسی و آلمانی برای تعامل با Google Assistant استفاده کنند. گفتنی است این قابلیت علاوه‌بر اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم در گوشی‌های اندرویدی نیز در دسترس خواهد بود.

افزون برآنچه گفته شد، Google قصد دارد تا در ماه‌های آینده پشتیبانی از زبان‌ها دیگری را در دستیار هوشمند خود بگنجاند تا کاربران بیشتری بتوانند از قابلیت ادراک دو زبان به صورت مقارن استفاده کنند. همچنین این شرکت برنامه بلندمدتی برای معرفی گوشی‌ها هوشمند جدید، محصولات مبتنی‌بر اینترنت اشیاء و کاربرد آن در لوازم خانگی برای بازارهای اروپایی دارد که به‌زودی شاهد اعلام رسمی آن‌ها خواهیم بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات