اوپو اف 9 با طراحی جدید اواخر ماه جاری رونمایی می شود

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اوپو در نظر دارد تا نسل جدید گوشی‌هوشمند خود را با نام F9 در آخرین روزهای ماه جاری رونمایی کند.
تبلیغات

هرچند فاصله‌ی زیادی تا زمان رونمایی از گوشی اوپو اف ۹ نداریم، اما فعلا جزئیاتی درباره‌ی سخت‌افزار این دستگاه به‌صورت رسمی منتشر نشده است؛ اما طبق اطلاعاتِ موجود در گیک‌بنچ، اوپو اف ۹ در کنار ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو پی ۶۰ استفاده خواهد کرد؛ همچنین در بخش نرم‌افزار شاهد به‌کارگیری اندروید ۸.۱ هستیم.

طبق شایعات پیشین، اطلاع داشتیم که این دستگاه از بریدگی کوچکی در بالای صفحه‌نمایش استفاده خواهد کرد که محل قرارگیری سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دوربین سلفی است؛ این در حالی است که این دستگاه در قسمت پشتی از دوربین دوگانه‌ با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اگرچه این شرکت هیچ‌گونه اشاره‌ای به سخت‌افزار اوپو اف ۹ نکرد؛ اما سیستم شارژ، طراحی و صفحه‌نمایش از بخش‌هایی بودند که درباره‌ی آن‌ها بیش‌از همه‌چیز صحبت شد.

جدیدترین نسل از گوشی‌های سری افِ Oppo از فناوری شارژ سریع VOOC که سیستمی کم‌ولتاژ محسوب می‌شود و ۴ برابر سرعت بیشتری نسبت به فناوری شارژ 5V/1V دارد.

اوپو اف 9 / Oppo F9

طبق گفته‌ی این تولیدکننده‌ی چینی، استفاده از ۵ لایه‌ی محافظتی در قسمت شارژ باعث می‌شود تا همواره دمای دستگاه در هنگام شارژ پایین نگاه داشته شود.

در بخش طراحی نیز اوپو از ۳ رنگ با طراحی گرادیان استفاده کرده که پیش‌تر در گوشی هواوی پی ۲۰ پرو مشاهده کرده‌ بودیم. ترکیب رنگ‌ها در این سبکِ طراحی باعث شده است تا از منظر زیبایی‌شناسی با محصولی جذاب روبرو باشیم.

اوپو اف 9 / Oppo F9
اوپو اف 9 / Oppo F9

گزینه‌های رنگی شامل قرمز طلوع، آبی شفق و بنفش درخشان می‌شود که طبق گفته‌ی اوپو، تمامِ آنها با الهام از طبیعت طراحی شده‌اند.

در قسمت جلویی دستگاه نیز نظاره‌گر صفحه‌نمایشی بزرگ با وضوح +FHD هستیم؛ اوپو صفحه‌نمایش اف ۹ را «نمایشگر قطره‌ای» نام‌گذاری کرده است. با این وجود، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی تفاوت‌های این نمایشگر با دیگر نمایشگرهای موجود در دسترس نیست؛ اما نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی آن، نسبت ۹۰.۸ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه است که بی‌شک چشم‌های بسیاری را به خود خیره خواهد کرد.

اوپو اف ۹ از اواخر ماه جاری در ویتنام و فیلیپین عرضه خواهد شد؛ با این حال هنوز درباره‌ی قیمتِ آن صحبتی عنوان نشده است. انتظار می‌رود که این دستگاه در ماه‌های آتی به دیگر کشورهای آسیایی نظیر چین نیز راه یابد.

هنوز اوپو درباره‌ی عرضه‌ی اف ۹ در بازارهای غربی اظهارِنظری نکرده است؛ اما به احتمال زیاد، علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را از طریق منابع غیررسمی نظیر گیربست و بنگ‌گود تهیه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات