کوالکام مراسمی را با محوریت ساعت های هوشمند برگزار می‌کند

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا به زودی شاهد عرضه‌ی پردازنده‌ی جدیدی برای ساعت‌های هوشمند توسط کوالکام خواهیم بود.
تبلیغات

ساعت‌های هوشمندی که از سیستم‌عامل ابزارهای پوشیدنی گوگل، یا همان Wear OS، استفاده می‌کنند؛ احتمالا به زودی جذابیت بیشتری پیدا خواهند کرد. دلیل این مسئله، دعوت‌نامه‌هایی است که از سوی کوالکام برای اهالی رسانه ارسال شده است. این دعوت‌نامه‌ها شامل تصویری از یک ساعت هوشمند و پیامی با مضمون «ساعت‌های‌تان را تنظیم کنید» است. با توجه به ظاهر این دعوتنامه، کاملا واضح است که کوالکام در نظر دارد رویدادی با محوریت ساعت‌های هوشمند برگذار کند.

این مراسم روز ۱۹ شهریورماه (۱۰ سپتامبر) برگزار خواهند شد. اگرچه دقیقا مشخص نیست که شاهد معرفی چه محصولی در این مراسم خواهیم بود؛ اما به احتمال قریب به یقین، شاهد تغییرات قابل‌توجهی در بازار ساعت‌های هوشمند خواهیم بود. بسیاری از ساعت‌های هوشمندی که سال جاری معرفی شده‌اند، از پردازنده‌ی Snapdragon Wear 2100 استفاده می‌کنند که دو سال از عمر آن می‌گذرد و هنوز جانشینی برای آن معرفی نشده است. بر اساس شایعات، حتی ساعت هوشمند آینده‌ی ال‌جی نیز از این پردازنده‌ی قدیمی استفاده می‌کند.

دعوت‌نامه کوالکام / Qualcomm Invitation

ساعت‌های هوشمندی که از پلتفرم گوگل استفاده می‌کنند تا کنون آن‌چنان پرفروغ ظاهر نشده‌اند؛ این مسئله حتی موجب شده تا گوگل نام سیستم‌عامل ابزارهای هوشمند خود را از Android Wear به Wear OS تغییر دهد. در حال حاضر، اکثر ساعت‌های هوشمند جدیدی که با سیستم‌عامل Wear OS معرفی می‌شوند همچنان از سخت‌افزاری قدیمی استفاده می‌کنند؛ همین مسئله هم باعث می‌شود بازار چنین ابزارهای هوشمندی آن‌چنان جذاب نباشد.

در عین حال، گفته می‌شود گوگل نیز مشغول کار روی ساعت‌های هوشمندی با برند «پیکسل» است. این ساعت‌ها که احتمالا پاییز سال جاری معرفی خواهند شد، بنابر گزارش‌ها، از پردازنده‌ی جدیدی موسوم به Snapdragon Wear 3100 محصول کوالکام استفاده خواهند کرد. این پردازنده احتمالا همان پردازنده‌ای است که قرار است در شهریورماه در مراسم کوالکام رونمایی شود. البته هیچ‌کدام از این موارد به‌طور رسمی تایید نشده‌اند؛ پس برای دریافت خبرهای قطعی باید همچنان منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات