زمان مناسب برای درخواست ارتقای شغلی

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درخواست ارتقاء شغلی یا پیشرفت موقعیت سازمانی یکی از دغدغه های کارکنان در هر شرکتی است. در این مقاله نتایج یک تحقیق دراین‌باره ارائه شده‌است.
تبلیغات

آیا شما هم به درخواست ارتقا در شغل خود می‌اندیشید؟ شرکت ویزیر، به عنوان یک تحلیلگر شخصیتی افراد، شروع به یافتن زمان مناسب برای درخواست ارتقا کرد. ویزیر بر اساس دیتابیس خود که تقریبا از ۳/۵ میلیون نفر کارکنان در ۸۰ شرکت جمع‌آوری شده‌است، زمان و موقعیت مناسب برای درخواست ارتقا را پیدا کرد.

اگر برای اعلام درخواست ترفیع خود منتظر خنک‌تر شدن هوا هستید، بهتر است دوباره فکر کنید. تحقیق نشان داد که تابستان بهترین فصل برای این کار بوده‌است. در واقع، کارکنان در پاییز کمترین شانس را برای دریافت ارتقا داشتند.

طبق تحقیقات ویزیر، مشخص شد که بهترین زمان برای درخواست ارتقا در سومین سال کار کردن کارمند در شرکت است. البته تعهد شرکت‌ها برای ارتقا همیشگی نیست. افرادی که بیش از ۱۵ سال برای شرکت کار می‌کنند، به احتمال زیاد شامل ترفیع می‌شوند.

شما به دنبال این هستید که استعداد جوانی خود را حفظ کنید. ویزیر متوجه شد که نرخ استعفای مدیران نسل جوان که طی دو سال اخیر در آمریکا پیشرفت شغلی دریافت کرده‌اند، به میزان ۳/۱ درصد کمتر از میانگین است.

و البته شما نسل جوان روی شانس هستید. تحقیقات نشان داده‌است کارمندان دارای سنین ۲۵ تا ۳۰ سال از شانس بیشتری برای دریافت ترفیع شغلی نسبت به سایر گروه‌های سنی برخوردارند. موقعیت جغرافیایی نیز در ارتقاء شغلی تاثیر دارد. در برخی مناطق درصد آن بیشتر از سایر شهرهاست.

آیا شما در محل کار با این چالش روبه‌رو بوده‌اید؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات