گوگل مپ اکنون نقشه جهان را در قالب کره زمین نشان می‌دهد

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی نسخه‌ی دسکتاپ گوگل مپ آپدیت جدیدی را دریافت کرده که به‌واسطه‌ی آن، اکنون نقشه‌ی جهان به جای صفحه‌ی مسطح، در قالب کره‌ی زمین نشان داده می‌شود.
تبلیغات

گوگل‌مپ به‌روزسانی جدیدی دریافت کرده که تغییراتی را در نحوه‌ی نمایش نقشه‌ی جهان اعمال می‌کند. توسط این به‌روزرسانی، اکنون اگر از نمای دور بخواهید نقشه‌ی کشورها را مشاهده کنید، به‌جای اینکه نقشه‌ی جهان روی صفحه‌ای مسطح نمایش داده شود، در قالب کره‌ی زمین به نمایش درمی‌آید.

این خبر از طریق صفحه‌ی توییتر گوگل‌مپ مخابره شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند که به‌لطف بهره‌گیری از نقشه‌ی سه‌بعدی جهان، دیگر سرزمین گرینلند هم‌اندازه‌ی آفریقا نخواهد بود. فعلاً این تغییرات تنها در دسترس کاربران دسکتاپ قرار دارد و اپلیکیشن موبایل همچنان جهان را به‌صورت مسطح نشان می‌دهد.

توسط حالت سه‌بعدی کره روی نسخه‌ی دسکتاپ گوگل مپ، دیگر گرینلند هم‌اندازه‌ی قاره‌ی آفریقا نیست.

تا به امروز، گوگل مپ از طرح‌بندی‌ای استفاده می‌کرد که توسط آن زمین روی صفحه‌ای مسطح به‌نمایش درمی‌آمد. در حالی که این طرح‌بندی برای چاپ روی ورق، روندی آسان‌تر دارد؛ اما همواره تصوری تحریف‌شده از کره‌ی زمین را به ذهن کاربر منتقل می‌کرد. مشکلِ دیگری که حالتِ پیشین داشت، اغراق در اندازه‌ی اصلی برخی سرزمین‌ها بود که به‌عنوان نمونه، می‌توان به اندازه‌ی غیرواقعی آفریقا و سرزمین گرینلند اشاره کرد. در حالت قبلی، سرزمین گرینلند بزرگتر از آفریقا به‌نظر می‌رسید؛ در حالی‌که آفریقا ۱۴ برابر نسبت به گرینلند مساحت بیشتری دارد.

با این حال، دلیلِ اینکه گوگل از حالت پیشین برای نقشه‌ی خود استفاده کرده، نمایش دقیق زوایای جاده‌ها بوده است. یکی از کارمندان گوگل در مصاحبه‌ای درباره‌ی این موضوع گفته است:

در نسخه‌های اولیه‌ی گوگل‌‌مپ ما از طرح‌بندی مسطح استفاده نمی‌کردیم. همین موضوع باعث شده بود تا خیابان‌ها در عرض‌های جغرافیایی مرتفع مانند استکهلم، زاویه‌ی را نمایش ندهند و با واقعیت فاصله داشته باشند.

دیدگاه خود را در این باره با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات