وعده رییس اتحادیه فروشندگان موبایل: فعلا گوشی نخرید، بازار بهتر می‌شود

یک‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه توصیه کرده است که مردم فعلا گوشی نخرند، چرا که تا یک هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود.
تبلیغات

نوسان شدید نرخ ارز، افزایش شدید قیمت‌ها را در پی داشته است؛ بازار موبایل هم که همیشه مستعد هرج‌ومرج و گرانی بوده، بیش از سایرین تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته است.

احتکار گوشی و جلوگیری از تزریق کالا به بازار نیز مزید بر علت شده و اگرچه وزیر ارتباطات وعده داده بود که گوشی‌های احتکار شده برای تعادل به بازار برگشت داده می‌شوند؛ اما هنوز ظاهرا نحوه‌ی عرضه‌ و قیمت‌گذاری این گوشی‌ها به بازار مشخص نشده است. 

با این حال ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه وعده داده که اوضاع بازار تا یک هفته‌ی آینده بهتر می‌شود.

وی اعلام کرده است:

هم‌اکنون دیگر ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی اختصاص پیدا نمی‌کند و بخشی از این نوسان قیمت به این دلیل است، اما توصیه می‌شود فعلا گوشی تلفن همراه نخرید، چرا که در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود. حدود ۱۳۰ هزار تلفن همراه که با ارز دولتی وارد شده بود و هم‌اکنون توقیف شده است، به زودی رفع توقیف و در بازار با همان نرخ ارز دولتی عرضه می‌شود که سبب کاهش قیمت خواهد شد؛ بنابراین مردم بهتر است فعلا دست نگه دارند تا اوضاع بهتر شود.

در این میان مشخص نیست که چه اتفاقی برای این بازار می‌افتد، چرا که پیش از این نیز بسیاری از شرکت‌ها ارز دولتی گرفته بودند، اما تاثیری در قیمت و بازار تلفن همراه نداشت؛ اما دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت به بازار ورود پیدا کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو منافع شخصی خود را پیاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات