تیم کوک دستیابی به ارزش یک تریلیون دلاری را نقطه‌عطفی برای اپل می‌داند

یک‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در یاداشتی جدید، دستیابی به ارزش یک تریلیون دلاری را نقطه‌عطفی برای اپل عنوان کرده است؛ اما آن را معیاری برای سنجش مؤفقیت نمی‌داند.
تبلیغات

پس از اینکه اپل گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد، این شرکت با رشد ارزش هر سهم مواجه شد که دستیابی به ارزش یک تریلیون دلاری را برای اپل به ارمغان داشت. دستیابی به این مهم باعث شد تا اپل نام خود را به‌‌عنوان نخستین شرکت عمومی آمریکا که به ارزش تریلیون دلاری دست یافته است، در تاریخ ثبت کند.

حال مدیرعامل کوپرتینونشین‌ها، تیم کوک به همین مناسبت یادداشتی را به کارکنان خود نوشته که نقطه‌نظرات خود را درباره‌ی این امر به‌اشتراک می‌گذارد.

کوک در این یادداشت، دستیابی به این ارزش را نقطه‌عطفی برای شرکتِ تحتِ رهبری‌اش عنوان کرد است؛ با این وجود، وی این اتفاق را مهم‌ترین معیار برای سنجش مؤفقیت Apple نمی‌داند.

تیم کوک در یادداشت خود این‌چنین می‌گوید:

امروز اپل نقطه‌عطفی قابل‌توجه را پشتِ‌سر گذاشت. زمانی که ارزش هر سهم ما به ۲۰۷.۳۹ دلار رسید، بازار بورس ارزش اپل را بیش‌ از یک تریلیون دلار عنوان کرد. در حالی که باید به این دستاورد افتخار کنیم؛ اما این اتفاق مهم‌ترین معیار برای سنجش مؤفقیت ما نیست. نتایج مالی، بازده‌‌ی نوآوری‌‌های اپل است که به‌واسطه‌ی قراردادنِ محصولات و مشتریان در اولویت و پایبند ماندن به ارزش‌هایمان محقق شده است.این مربوط به شما است؛ مربوط به تیمی است که اپل را عالی ساخته‌اند و مؤفقیت ما نیز از تلاش‌های سخت، تعهد و اشتیاق شما به بار نشسته است. به‌شخصه بابت کارهایی که انجام می‌دهید سرِ تعظیم فرود می‌آورم و کارکردن در کنار شما امتیاز زندگی من شمرده می‌شود. می‌خواهم از شما بابت تمام کارهایی که تا دیروقت مشغول به انجام دادنش بودید و سفرهای اضافی‌ای که انجام دادید، قلباً تشکر کنم.اجازه دهید این لحظه را به تشکر از مشتریان، تأمین‌کنندگان، شرکای تجاری، جامعه‌ی توسعه‌دهندگان اپل، همکارانمان و تمامِ کسانی که تا پیش از این به ما در دستیابی به این شرکت قابل‌توجه کمک کردند نیز اختصاص دهیم.استیو [جابز]، اپل را با این ذهنیت که نیروی خلاقیتِ انسان قادر به حل‌‌و‌فصل بزرگ‌ترین چالش‌ها است و افراد پرجسارتی که فکر می‌کنند توانایی تغییر دنیا را دارند، بنیان گذاشت. در دنیای کنونی، مأموریتِ ما از هر زمانِ دیگری مهم‌تر است. اکنون محصولاتِ ما نه‌تنها لحظه‌های لذت و شگفتی می‌آفرینند؛ بلکه به انسان‌های سراسر دنیا این قدرت‌ را می‌دهند تا زندگی خود و دیگران را غنی سازند.به رسم کاری که استیو در لحظات این‌چنینی انجام می‌داد، ما باید به پیش‌رو و آینده‌ی روشن اپل و کارهایی که قرار است با یکدیگر انجام دهیم، نگاه کنیم.

قرار است در ماه سپتامبر Apple از آیفون‌های ۲۰۱۸ رونمایی کند که مسلماً عملکرد آن‌ها می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارزش این برند بزرگ داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات